Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Open-up / over de streep
Het tweede werkstuk.
Het is toch merkwaardig hoe sommige dingen in elkaar zitten.
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
Een bericht speciaal voor jouw m’n
De Drama Driehoek.
presentatie NPV 10 oktober 2012
Verborgen vormen van pesten
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
we are young so let's set the world on fire we can burn brighter than the sun.
Sollicitatiegesprek.
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
Ik droomde dat ik een interview had met God.
Basis van het Flag Football
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Loverboys.
Het leven.
Wat maakt het leven zinvol?
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
Oplossingsgericht coachen
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
De theorie van de dramadriehoek
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Iedereen coach naar Jef Clement.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Doelstellingen formuleren
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Voltooid deelwoord.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Matteus 18: 2- 6 Hij riep een kind bij zich, zette het in
2. Communiceren met pubers
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
CanDo Coaching.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Communicatie met ouders
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
De dag van het solliciteren Blok 1
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Uitleg persoonsvorm (pv)
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Windesheim zet kennis in werking Update Beeldcommunicatie in de GGZ Nieuwe verpleegkundige zorg. Opduikende interventies in telezorgpraktijken.
Lezen: doe het goed voor
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Welkom ik maak me sterk.
‘t Veerlicht Raamsdonksveer Hoe staat het er voor …in je leven? …….in je relatie met God? Welke emotie reflekteert jouw geloofs- leven het.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Transcript van de presentatie:

Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader - verkennen en bekrachtigen - speedcoaching

PRAKTIJKERVARING VERKENNEN Werkelijke belangstelling Vragen stellen: inhoud beleving mening Doe iets met het antwoord : herformuleren en samenvatten Je kan niet altijd en voor iedereen belangstelling opbrengen Hoe ging het in de praktijk? Verkennen Exploreren G GOAL R REALITY R RESOURCES O OPTIONS W WILL

ONDERSTEUNEN Een “wij- gebeuren” : met je coachee nadenken, onderzoeken ,… met elkaar lerend vooruit gaan Vastlopen: “ als ik de oplossing niet weet , dan kan ik niet coachen” *Laten we eens kijken waar het probleem zit. * Ik heb zelf ook niet de oplossing, laten we dit stap voor stap onderzoeken. * Hoe we er uit raken weet ik ook nog niet , maar ik zoek wel met je mee. Ondersteuning vragen aan omgeving * wie is hier goed in? Hoe pakt zij dat precies aan? * bij wie zou je hier wat kunnen over opsteken? * stel dat je hem zou interviewen,wat zou je vooral willen vragen?

BEKRACHTIGEN Iemand die bekrachtigd wordt, groeit vaak als vanzelf om nieuwe wegen te verkennen en aan te pakken. Bekrachtig spontane inbreng: elk idee, elke spontane vraag , elke wijze van kijken die mogelijkheden biedt om verder te komen * wat je daar zegt, lijkt me een goed idee. Zullen we dat eens verkennen? * je hebt er duidelijk zin in! Trek dat spoor eens verder door.. Zoek verborgen krachtbronnen : vraag je coachee naar ervaringen waar het wél lukte, waar hij een vergelijkbaar probleem of project wel succesvol aanpakte * zijn er teams waar je spontaner de rol van leider opneemt? * ik zie je tussendoor met creatieve invallen komen. Het zou leuk zijn als je die ook in team laat horen. Wat heb je daar voor nodig?

WAARDEREN Doe het vaak ( om de drie minuten) Doe het ook voor kleine dingen * haar wil om probleem aan te pakken * de pogingen die al ondernomen zijn * zijn flexibiliteit om alternatieven uit te proberen Hou het eenvoudig: benoem concreet en precies wat je waardeert . Wees authentiek . * je hebt de eerste stap al gezet ! * je durft wel tegendraads te zijn! * ik vind het wel sterk dat je je niet door moeilijkheden laat weerhouden om het probleem aan te pakken. Als je waardeert staat de ander ook open voor een kritische inbreng