Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Praten met kinderen over de wereld !
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Leer de namen van de noten 1
Collegagroep : Roze korrels voor zorg! Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Naar het Jaareinde toe
Johari venster & feedback
Oplossingsgericht coachen
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Leer de namen van de noten 2
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥
WISKUNDIGE FORMULES.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Nieuwe encyclopedie van de Vlaamse Beweging Frankie Schram 1 Nieuwe encyclopedie van de Vlaamse Beweging Werken met een webstek Fr. Schram 26/02/2000.
Onderwijsconferentie
Tien treden terug Jesaja 38. tien treden terug Jesaja 38.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
De tafel van:.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Au choc des idées, jaillit la lumière!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
De strijd Romeinen 7:14 - 8:4.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Handelingsgericht werken
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
Test je geheugen
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
HET KARAKTER VAN EEN LEIDER
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Als ik, omringd door tegenspoed, Bezwijken moet,
In het spoor van Frank © Koen Sergeant. Vraag 1  Vorm een zo lang mogelijk woord met de letters: N, i, i, r, t, t, o, t, a, e, m, u, s.
1 18 september 2014 Rijnsburg 18 september 2014 Rijnsburg.
Ik wil jou van harte dienen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Hoe kun je Geloven? Een jaar of tien geleden zat ik in een studentenkamer. HIJ zat tegenover me. Als ik eraan terugdenk voel ik mijn wangen weer gloeien.
"Als ogen spreken" Introductie. Wie is Jezus voor jou? En daarbij de vraag: Wie ben ik, jij?
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
ZijActief Koningslust
5 % 15 % 80 % Reteaming, plannen maak je samen! 14 November 2014 Joost Iserief Cathelijne Spijker Vantevoren snoepjes klaarleggen Uitdelen knikkers.
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Help Selina’s eerste les
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Communicatie 3e les.
Communicatie 3e les.
Transcript van de presentatie:

Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq HGW Sessie 10 16 maart 2011 EVALUATIE Het is goed om het einde van de reis te bereiken, maar het is de reis waar het uiteindelijk om draait. Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq

Enkele cijfers 26 deelnemers 21 leden van kernteams van scholen 4 collega’s CLB, 1 collega PBD 16 deelnemers aan de studiedag (15) 2 deelnemers woonden alle sessies bij 10 deelnemers misten 1 sessie 4 deelnemers misten 2 sessies 2 directies misten 1 keer, 2 directies 2 keer 16 personen krijgen getuigschrift.

... - Oef! - hoop - pad bewandelen - - kernteam => ... zorg ... goed onderwijs - talent

Een filmpje als sfeerschepper... talent...

DOELEN Collegiale intervisie om plannen te delen Bewust maken van de individuele sterktes om HGW op school verder uit te bouwen op de aanwezige fundamenten. Jullie er toe aan te zetten het engagement te nemen om HGW verder uit te bouwen, verdieping geven. Vieren, elkaar danken voor de samenwerking in de voorbije maanden, het delen, het vertrouwen, de discussies, de feedback,..;

Individuele denktijd Ga bij jezelf na wat het volgen van de HGW basisopleiding heeft betekend. Welke doelen had je voor ogen? Welke heb je er van bereikt? Welke weg heb je nog te gaan?

Visualiseer dit in je eigen grafiek. Deel per 2 je eraringen. Belevingsgrafiek

..en verder.... Grijp eens terug naar 1 à 2 momenten waar je met HGW aan de slag ging en waar je een goed gevoel aan over hield. Analyseer de voorbeelden Wat was de context of situatie? Wat was het gedrag dat je liet zien m.a.w. Wat was het talent van jou dat in actie was?

Positioneer op een rij - ------------------------------------ + Ik ga er voor om HGW op school te implementeren! Delen met: 1- 7- 9-13 2- 8-14-20 3- 9-15-21 4-10-16-22 5-11-17-23 6-12-18-24 Elke deelnemers krijgt 4 minuten om zijn inbreng te delen.

Enkele denkpistes! Hoe komt het dat je hier staat? Wat vind je er zelf van? Hoe zou je het willen? Wat is volgens jou mogelijk?

Teken een boom of plant! Kies iemand uit deze groep die zich positief heeft onderscheiden tijdens deze opleiding. Bedenk bij deze persoon een plant, bloem of boom. Teken deze! Gebruik de eigenschappen/ kenmerken van de plant om het positieve in de persoon tijdens deze HGW sessies te beschrijven. Je krijgt 5-tal minuten om je boom of plant te tekenen. Jullie krijgen max 10-tal minuten om te delen.

SPEEDDATE

Vraag 1 Collega's vragen je inlichtingen over HGW! Wat vertel je hen?

Vraag 2 In welk HGW uitgangspunt herken je jezelf het meeste terug?

Vraag 3 Welk HGW uitgangspunt is voor jou een uitdaging?

Vraag 4 Welk is het volgende HGW-doel dat je wil realiseren? Wat ga jij als persoon HGW gewijs DOEN?

Vraag 5 Voor welke valkuilen sta je als je HGW op school verder vorm gaat geven?

Vraag 6 Hoe ga jij je kernkwaliteiten aanwenden om HGW in je school te laten bloeien?

Verplichte evaluatie Stad Gent ...

De oester vervolgtrajecten

Het getuigschrift Vervolgondersteuning? Nu Voorstellen voor morgen?

Tijd om te vieren NICOLE

Veel succes bij de verdere uitbouw! E I N D E Bedankt voor de fijne samenwerking! Veel succes bij de verdere uitbouw! Beatrijs en Luc