[passende afbeelding]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Advertisements

Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Marian Walstra en Irma Laméris
Menno Karres Lead Auditor
Evaluatie van mentorprojecten
Karin Monshouwer, Trimbos-instituut
Alcohol 16- geen goed begin
Eens Ja Klopt Oneens Nee Klopt niet. Ik kijk naar de voice of Holland.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Jacqueline Kerkhoffs april ’17 Jacqueline Kerkhoffs
Ondernemen in de praktijk
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
VMBO osb in de onderbouw loopbaan oriëntatie in de bovenbouw
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
Welkom bij Leefstijl.
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
Zorg - Welzijn - Wonen Niels de Beer Active Ageing.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Eigen
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
The downside of alcohol Alcohol anders bekeken
Vraagsturing en marktwerking
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
Oplossingsgericht coachen
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Ouderavond Alcohol, Energydrankjes en Gezonde Voeding
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Ondernemen na je studie!
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
juni Transitie jeugdzorg
Welkom op onze thema-avond
April ’17.
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
GGD ROTTERDAM-RIJNMOND
Ondernemen(d) in het onderwijs
Het werken met portfolio
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Wat ik wil…..
Passend Onderwijs Thee met de directie 21 februari.
Als je drank verbiedt, doen ze het juist stiekem
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Durf ruimte te geven!. Uitgangspunten Bestuurders ervaren als problemen: Het is moeilijk goede en voldoende bestuurders te vinden Jongens blijven weg.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Informatieavond keuze leerjaar 2 naar leerjaar 3 Februari 2016.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Workshop i.h.k.v. een symposium Passend Onderwijs Maastricht, MECC 11 November 2009 Thuiszitters.
Passend Indiceren & TOP-initiatief Lunteren, 22 & 23 maart 2011
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

[passende afbeelding] Sixpack Sixpack [passende afbeelding] GGD Amsterdam Yvonne Helsloot, Wilco Schilthuis, Johan Oste Bilthoven, 04 september `12

‘Ik drink verantwoord zes glazen op een avond’ Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben zelfstandig en onafhankelijk en vind dat ik mijn eigen grenzen ken. En ik kan goed met alcohol omgaan. Behoefte: Ik wil gewoon mezelf zijn en doe niets omdat anderen dat vinden. Ik vind bier lekker en het maakt me lekker los. Frictie: Maar ik ben zestien jaar en drink zes glazen bier op een avond. En ik zie daar geen probleem in.

Titel: dit is ons nieuwe concept Voor wie? Doelgroep (jongeren 16-18jr): leerlingen van VMBO vierde leerjaar en/of MBO eerste leerjaar. In deze groep zien we meer risicogedrag. Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Wat houdt het nieuwe concept in? -Serie Youtube filmpjes jongeren E-learning ouders Implementatie via onderwijs Aanvullend schoolbeleid Hoe vermindert dit het alcoholgebruik? - Jongeren worden zich meer bewust van de risico’s - Imago van drinken en niet drinken - Regels van ouders en school Wat maakt dit concept zo vernieuwend? - het beïnvloeden van de attitude van jongeren in combinatie met het stellen van regels voor ouders gebeurd voor deze doelgroep nog niet. - Gebruik van nieuwe media ook voor de ouders. - Implementatie van nieuwe media via het onderwijs is nieuw Doelgroep bestaand nieuw Nieuw vernieuwd bestaand Product x

Lachuh!!!! Waarom kiest de klant er voor? nee ja - Spannend en humoristisch - Zelfvertrouwen voor de ouders - Eventueel beloningsmechanismen. - School: geen lestijd Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? - 24 miljoen andere ‘interessante’ filmpjes - vrije tijd van ouders - positieve imago van alcohol Onze positie: kick of via het onderwijs om zo jongeren te bereiken. Als GGD rol in de ontwikkeling en implementatie van deze aanpak. nee ja Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo

Kost een paar centen, maar… Maakbaarheid Financiering en verdere idee-ontwikkeling Betrokken partners: onderwijsinstellingen, creatief bureau, jongeren, en financiers (ZonMW, MinVWS), Trimbos-instituut, GGD NL, RIVM In de markt zetten via de scholen (als medium Youtube en andere social media). GGD werft de scholen en scholen berichten de ouders. Voorwaarden voor ontwikkeling: - voldoende commitment van de partners (zie boven) - voldoende budget - creatieve geesten Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Ontwikkeling: - zoeken financiën, - focusgroepen jongeren - concept ontwikkeling - pretesten, etc.

Titel: Kosten en criteria Wat kost het en wat levert het op? Cijfers per jaar na drie jaar 8 afleveringen 160.000,- e-learning module ouders 80.000,- salariskosten ontwikkeling 40.000,- implementatiekosten gespreid Totaal 300.000,- verminderd alcoholgebruik en minder daaraan gerelateerde problemen (ziektelast, loopbaanontwikkeling, etc.) Voldoet het aan criteria? Innovatief 16-18 jaar Gunstige kosten en baten verhouding ?? Past bij de rol van de GGD Betrokkenheid doelgroep