Opdrachtgevers Jeroen Thys groep T Innovatieve en internationale georiënteerde hogeschool in Leuven Leen de Bie Pedagogische begeleidingsdienst Gent: implementeren techniek en wetenschap
Oorspronkelijke opdracht Eén lesweek lesactiviteiten met het digitale schoolbord in het kleuteronderwijs Vertaling van good practice in de Speurneus naar lager onderwijs door middel van een handleiding
Definitieve Opdracht Vertaling van good practice in de Speurneus naar lager onderwijs door middel van een handleiding Interactiviteit met digitaal schoolbord verhogen in lessen in het basisonderwijs
Probleemstelling Nood aan interactief gebruik van het digitale schoolbord Discrepantie tussen geobserveerde en gewenste werkelijkheid ▫ Kleuter- en techniekschool De Speurneus ▫ Basisschool De Toverberg Aanbieden informatie Communicatie & samenwerking
Doelstellingen Algemeen doel Interactiviteit vergroten bij het gebruik van het digitale schoolbord in lessen in basisonderwijs Specifieke doelen De leerkrachten laten kennismaken met de mogelijkheden van het digitale schoolbord De leerkrachten voorbeelden aanreiken van hoe ze het digitale schoolbord interactief kunnen inzetten Attitudeverandering bij leerkrachten Gebruiksvriendelijkheid van de website
Ontwerp Website Doelgroep ▫ Leerkrachten in het Vlaamse Basisonderwijs Reeds bestaand ontwerp? ▫ digiborden.kennisnet.nl Eigen ontwerp ▫ Interdigi.be? ▫ Verschil met Nederlandse website: Andere doelgroep Grotere focus op interactiviteit
Inter-digi
Evaluatie Testdoelgroep: Alle leerkrachten van De Speurneus en De Toverberg Leerkrachten van Klim Eigen gecontacteerde scholen (6) Experts: Jeroen Thys Leen De Bie Vragenlijst voorgelegd
Vragenlijst
Analyse antwoorden Geringe respons weinig tijd mail Respons Jeroen Thys als expert Algemeen positief onthaald, specifieke doelen bereikt Opmerkingen voor herontwerp ▫ Valkuilen, kritisch opstellen, nog grotere focus interactiviteit Geertrui De Paepe en Juf Sylvie als testdoelgroep Algemeen positief Doelstelling attitudeverandering Opmerking interactiviteit Zat reeds al in een gevorderde fase ->hogere verwachtingen