Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het klachtenbeleid in de Vlaamse overheid
Advertisements

Welzijn op het werk Johan Ledegen Ingenieur – attaché F.O.D. WASO
Persconferentie minister Johan Vande Lanotte: De Federale Ombudsdienst voor de Consument 18 februari 2014
Communicatie- programma 10
1 Financiering … een stand van zaken 1) heffingen 2) retributies.
05/11/ ETHIAS EN DE DIVERSITEIT 5 november 2007 Diamant Conference & Business Center.
De Unie voor Milieuvergunning Beheer Onderdeel van KIWA NV Raadhuisplein 4b 5161 CG Sprang-Capelle tel : fax :
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Economic Operators Registration and Identification
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Lunchcauserie Netwerk Klachtenmanagement 24 oktober 2011 Klachtenbehandeling per beleidsdomein. Kan dat? Hoe?
Klantgericht werken, Kanalen in balans
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
Gedragscodes en het belang van waarden voor een goed bestuur
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
De interne audit bij het FAVV Raadgevend Comité - oktober 2007
Hoofddocent gezondheidsrecht KULeuven,
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
Netwerking & Organisatieontwikkeling
Samenwerken om te verbeteren “Netwerking als middel voor organisatieontwikkeling”
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Vlaams convenantenprogramma gemeentelijke ontwikkelingssamenwerking Vorming strategische planning 07/05/2009.
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Gemeente Puurs Fran Wauters Klantencoördinator 1 juni 2012
Klachtenbeheer binnen de FOD P&O
eGovernment in Vlaamse gemeenten
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Grote Ondernemingen.
Project Atilla starten met certifiëring van verworven competenties Infodag Europass - Vrijdag 26 november 2010 Vicky De Roo.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Krachtlijnen strategische en operationele doelstellingen DG controlebeleid Herman Diricks, directeur-generaal.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Voorlichtingscel Pierre Cassart Federaal Agentschap voor de veiligheid van de Voedselketen.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Jaarverslag ombudsdienst 2007 Raadgevend Comité 19 maart 2008 Frans Vromman Federaal Agentschap.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Jaarverslag ombudsdienst 2008 Raadgevend Comité 25 maart 2009 Frans Vromman Federaal Agentschap.
Raadgevend Comité ir. Gil Houins Directeur-generaal DG Controlebeleid.
Communicatieplan “2006” de nieuwe reglementering.
1 Raadgevend Comité Installatievergadering FAVV Gil Houins Voorzitter 28 juni 2006.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Programma Verbetering Bedrijfsvoering
Welke doelstellingen bij een BO? Pagina Welke soorten doelstellingen bij de opmaak van een beheersovereenkomst ? Directiecomité FOD WASO 28.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Strategisch Project Performante Interne Communicatie 2.0 Ondernemingsraad 27 november 2008.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen 1 Vormingssessie Laboratoria 13/09/2006 DG LABORATORIA Inleiding: organisatie FAVV.
Waarom lid worden van BVB ? 1 Toegevoegde waarde voor u & voor uw onderneming / administratie / instelling.
De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
NEDERLAND EN DE EUROPESE REGELGEVING TOTSTANDKOMING IMPLEMENTATIE EFFECTEN RECHTSBESCHERMING.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
KLACHTENBEHANDELING Klachtenbehandeling Woensdag 7 september 2005.
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Operationele doelstellingen DG Algemene.
Wat is een elektronische factuur? Waarom elektronisch factureren?
RAADGEVEND COMITE FAVV PLENAIRE VERGADERING 21 APRIL 2005.
Nieuwe financiering FAVV: stand van zaken dd 09/05.
1. 2 Aanpak gedocumenteerde organisatiebeheersing IAVA Netwerk Organisatiebeheersing 27/10/2009.
Federaal agentschap voor de veiligheid van de voedselketen Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Operationele doelstellingen Diensten.
FOD FINANCIEN Algemene Administratie van de Bijzondere Belastinginspectie (AABBI)   infosessie
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg. Julie Michel (verpleegkundige) Jet Buyse(arts) Geert Piette (maatschappelijk werker) Contactpersoon.
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
9. Administratieve info. Administratieve info Alle briefwisseling bestemd voor het Departement Arbitrage wordt gericht aan het secretariaat: Marathonlaan,129.
VGM-beleid: wat, waarom en wie. INHOUD 1. Waarom VGM 2. VGM-beleid 3. VGM-actoren en hun opdracht.
27/10/2016 Medische zorgen bij de politie Opportuniteiten voor uitbesteding, rationalisering en vereenvoudiging DGR.
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
Federaal agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
Transcript van de presentatie:

Ombudsdienst

Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer: gekanaliseerd

Waar bevinden we ons? WTC III: 21 ste verdieping Verantwoordelijke cel Kwaliteit – Intene Audit Interne Dienst voor Preventie en Bescherming Op het Werk KwaliteitInterne Audit Gedelegeerd bestuurder Ombudsdienst Operationeel op 1 november 2005

Intern Betere werking FAVV UNIFORM BEHANDELEN VAN KLACHTEN GECENTRALISEERDE ARCHIVERING VAN KLACHTEN TERREIN WORDT BIJ KLACHTENBEHEER BETROKKEN

Extern Rechtvaardige dienstverlening OPERATOREN TRANSPARANTE OPVOLGING VAN KLACHTEN UNIFORME ANTWOORDEN VASTE TERMIJNEN FAVV: een geloofwaardige en betrouwbare openbare dienst

Intern Klachten worden beheerd door de betrokken diensten De Ombudsdienst evalueert de enquête De medewerkers worden niet het mikpunt van kritiek Klachtenbeheer in een controleomgeving

De klachten WELKE KLACHTEN?? Schriftelijke klachten Van de OPERATOREN Over het functioneren van het FAVV Niet FAVV-klachten : Doorgestuurd naar bevoegde diensten

Procedure

Rapportering COMMUNICATIE Directeurs- generaal Directiecomité Raadgevend Comité Jaarlijks rapport Rapportering  Type gekregen klachten  Ondernomen verbeterende acties =

Hoe kunt u ons bereiken? AFSCA Ombudsdienst 21/48 Simon Bolivarlaan Brussel Gratis n° voor info

Wie zijn we? Ombudsdienst : Philippe De Bloudts Liesbeth Vandeputte Frans Vromman

1 NOVEMBER 2005 Officiële mededeling : n° tel, fax,…