Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Online instructieprogramma voor het leren houden van pleidooien
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
Concept Cartoons Voor ondersteunend materiaal zie:
Wie is zij-instromer? Medisch specialist met huidige BIG-registratie als medisch specialist 1 jaar werkzaam in het werkveld M&G Wil overstappen naar een.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Hogere denkvaardigheden
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Instrumenten in het EVC-traject
Portfolio’s voor academische ontwikkeling RU-seminar 21 april 2011 Bea Edlinger & Willibrord Huisman IOWO Tekeningen Eva Huisman De dia’s in deze PPT zijn.
Taalportfolio in Action
Presentatie introductie BGL
Ontwerpprojecten In de praktijk
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
LWP Portfolio Intersectoraal onderwijs
Tim Versluijs Leerdoelen.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Project Goal Opleiding Ict-beheer.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Standaarden voor onderzoek Fontys Pabo’s
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Goedemorgen.
Ho 8: Portfolio.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
bouwstenen voor ict in het onderwijs
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Hoofdlijn Communicatie
Portfolio
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Competentiegericht leren vmbo
EVALUEREN OM TE LEREN Netwerkvergadering DPB - HW 29/04.
Datum: 11 november 2004 Auteur: Cees van Diest “2 x P D P” Welkom.
Learning by sleep.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Portfolio Presentatie
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Stellingwerfcollege voorlichting decanaat.
Kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing
Workshop Curriculum Mapping Bram ten Kate Dean International Business School Hanzehogeschool Groningen.
Tekenen als examenvak Praktisch Werk & Theorie (kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing)
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Evaluatie Cursus.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
F.J. Roelfsema. de wereld rond in 8 dagdelen Wat heb je nodig bij deze unit: map voor de syllabus map voor de syllabus laptop met internetverbinding.
Studieloopbaanbegeleiding
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Daphne Keller 30 augustus 2017
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Individueel competentietraject
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
HAVISTEN COMPETENT NAAR HET HBO
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Transcript van de presentatie:

Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling - en ook de map - wordt portfolio genoemd

Portfolio 2 Waarom portfolio? Bijhouden eigen leerproces per product Wat heb je geleerd? Wat vond je goed? Wat zou je anders doen? Wat heb je nog niet geleerd?

Portfolio 3 Competenties Wat weet je? (kennis) Wat kun je? (vaardigheid) Wat straal je uit? (beroepshouding)

Portfolio 4 Eindtermen Competenties einde studie (startbekwaam) Per vak deels verschillende eindtermen Per jaar verschillend niveau Groepering naar rollen

Portfolio 5 Doel portfolio ‘Bewijsmateriaal’ naar opleiding Evalueren eigen vorderingen Toelating volgende fase Mentorgesprekken Vrijstellingen Bepalen van eigen ontwikkelingsdoelen

Portfolio 6 Inhoud portfolio Curriculum vitea Producten Competenties Presentaties Overzichten

Portfolio 7 Waarom digitaal? Veel divers materiaal overzichtelijk weergeven Door links relaties leggen Modern presentatiemiddel Opdoen ICT-vaardigheden Communicatie met docenten

Portfolio 8 Werkwijze Zelfwerkzaamheid Per periode aanvullen Computerpracticum week 1.4 en 1.5 Consultatie week 5 periode 1, 2, en 3 Presentaties week 5 periode 4, 5 en 6

Portfolio 9 Materialen Handleiding portfolio Maken website in Word 2000 Plaatsen website Links naar voorbeelden