Gender en gendersensitief lesgeven Anabel, Jana, Marlies, Pieterjan, Sofie, Thomas & Wendelien Groep 7
INHOUD Thema “Gender en gendersensitief lesgeven” Schoolcontext Programma Implementatie Suggesties en alternatieven Evaluatie
THEMA First things first.. What’s in a name? Genderdiversiteit Seksuele identiteit Gender Een filmfragment…
Engagementsverklaring (2012) “GEMEENSCHAPPELIJKE VERKLARING OVER EEN BELEID M.B.T. GENDER EN SEKSUELE GEAARDHEID IN HET ONDERWIJS”
Engagementsverklaring (2012) Genderbewustzijn ontwikkelen Genderstereotypen en – mechanismen wegwerken Keuzes maken los van genderverwachtingen en - normen
Gender in de actualiteit
Cijfers Meisjes of jongens?
SCHOOLCONTEXT VOET Type B Gender en gendersensitief lesgeven Type A
PROGRAMMA Gen-BaSec Manual for Genderbased Teaching
PROGRAMMA
Gen-BaSec Manual for Genderbased Teaching
Kiezen is verliezen… Sterkte en zwakte analyse van de programma’s
IMPLEMENTATIE: algemeen Op schoolniveau Leerlingen worden bij hun studiekeuze (te) vaak beïnvloed door genderstereotypen.
IMPLEMENTATIE: algemeen Op klasniveau
IMPLEMENTATIE: algemeen
SUGGESTIES & ALTERNATIEVEN Suggesties Ouders betrekken Studiedag leerkrachten Aandacht voor sport, godsdienst en technische vakken Alternatieven Procrustes Studiedag op 31 mei 2013
Bedankt voor de aandacht!