Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Feedback – Hoe kan het beter?
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
HAVISTEN COMPETENT
Workshop Coachend Leidinggeven
2. Beïnvloedingsstijlen
Welkom bij de introductieclinic voor nieuwe hockey-ouders
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d
 Psitief Coachen Positief Coachen Programma
John Vaupell Justin van der Steen
Didactische werkvormen
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
Alle lieben Billy stuks wereldwijd. Stoutmoedigheid.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Hogescholen in Dialoog
Johari venster & feedback
Train de coach PMGG-bijeenkomst 19 april Doel van de training Echte kwaliteit bij handhavers bevorderen door: – Senior HH-ers coach-vaardigheden.
Reflectie.
Een haperend geheugen.
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Succesvolle werving van vrijwilligers in de sportvereniging
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Centrale facilitering van personeelsprocessen
Studiekeuze voor ouders
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Volksuniversiteit Zwolle
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
communicatiestijlen & denkpatronen
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Pemprl.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Infectieziekten in de GGZ Praktijktraining [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
1 René Stumpel Regionaal Geneeskundig Functionaris Hoofd afdeling Algemene Gezondheidszorg.
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
10 november 2015 Marianne Rongen Waar je het leven leert inspiratielied Mathilde Santing.
“Het is in mijn lage rug geschoten” Evaluatie Vice Versa 9 maart 2016 MP 18 maart 2016.
Workshop Peer Review audit Kennisdag 5 juni 2014 Meta Peek.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Praktijk Opleiders Cursus
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Welkom instructeurs!.
Coaching.
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Gesprekstechnieken Les 6.
Loopbaan en burgerschap les 3
Coaching.
Transcript van de presentatie:

Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?

Inhoud Wat wilden we er ook alweer mee? Handhavers? Eén pot nat! Live coaching (ben jij een èchte handhaver?) Wat vinden de coaches ervan? Zijn de coachees blij? Wat ben jij er voor één? (stijltest) Wat halen we er nu uit? Hoe nu verder?

Wat wilden we er ook alweer mee? De doelen van het coachen HH-ers voorbereiden op Activiteitenbesluit (bewust kiezen tussen sanctionerende en pedagogische stijl) Impuls geven aan gedragsvaardigheden

Handhavers? Eén pot nat! Veel voorkomende overtuigingen Overdreven normgevoel (opleggen aan de omgeving) “De ander moet verbeterd worden ”i.p.v. “Ik kan mijn gedrag en beleving aanpassen”

Live coaching Heb jij dezelfde overtuigingen? Wat voor overtuiging heb je zelf? Is dat er één die veel handhavers ook hebben?

Wat vinden de coaches ervan? Feedback van de coaches 30 reacties (vd 70) over ca. 500 handhavers 404 verbeterpunten bij pedagogische stijl over –duidelijkheid (101) –luistergedrag (93) –motiveren (77) 242 verbeterpunten bij sanctionerende stijl –overtuigingskracht (62) –oordeelsvorming (50) –omgevingsbewustzijn (50)

Overige opmerkingen coaches Erg simpele bedrijven gekozen Matige voorbereiding Gebrek aan vakinhoudelijke kennis, en niet alleen over het Activiteitenbesluit Aanbevelingen van coaches: –Ga door met coaching –Geef persoonlijk gerichte training algemene communicatie en vakinhoudelijke opleiding –Ontwikkel de sanctionerende stijl (!?)

Coaching van handhavers is een waardevol instrument om de handhaving te verbeteren Nieuwe eis kwaliteits- criteria? Geen goede klik met de coach

Zijn de coachees blij? Feedback gecoachte handhavers 92 reacties (van circa 800) waarvan 90 overwegend positief Rapportcijfers: –Nut van coaching i.h. algemeen 7,7 –Waardering ontvangen coaching 7,5 –Meer inzicht eigen verbeterpunten 6,9 –Voortzetting coachen wenselijk 7,1 Veel complimenten voor coaches en organisatie

Wat ben jij er voor één? Test handhavingstijl Geef telkens drie van de vier stellingen punten: 5, 3, 2 en 0 Hoe meer op jou van toepassing, des te meer punten. Vul in op eerste ingeving (niet te lang nadenken) Totalen optellen op invulblad

Wat halen we er nu uit? De belangrijkste conclusies Grote tevredenheid bij zowel coaches als gecoachte handhavers Beide groepen willen een vervolg Geen duidelijke, breed voorkomende tekortkomingen Veel handhavers lijken een duidelijke voorkeur voor één stijl te hebben

Hoe nu verder? Mogelijkheden voor vervolg Handhavers motiveren om leerpunten in te brengen middels POP-gesprek Persoonlijk gerichte trainingen –actief luisteren, duidelijk informeren, –flexibel kiezen tussen stijlen –onderscheid hoofd- en bijzaken Vakinhoudelijke bijscholing Coaching voortzetten, Centraal regelen of lokaal / regionaal?