Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele
Interactief met stemkastjes 10 min: binnenlopen/opstarten 20 min: schriftelijke toetsen met stemkast 15 min: wat kan? Theorie met praktijkvoorbeelden 20 min: power point presentatie met stemkast 20 min: vragen ontwerpen op papier 5 min: uitloop/verdieping/sociaal
Schriftelijke toetsing en stemkastjes Zelf ervaren Je krijgt een blad met verschillende vraagtypen en een stemkastje. Na de inleiding kun je aan de slag.
De meest gestelde vraag! Waar ben je? Ik ben bij vraag 3.
Toetsen maken in eigen tempo
Hoe is deze toets ontworpen?
Waarom stemkastjes? Motiverend Makkelijk nakijken Veel leerlingkennis
Leerlingen worden gemotiveerd Waar kan je deze kopen? Mogen we ze houden?
Voordelen van het gebruik... De antwoorden onzichtbaar voor anderen De meeste aandacht naar de winnaar Verschillende vraagtypen mogelijk Mogelijk om een cijfer te geven Analyse van de resultaten achteraf mogelijk....
Power Point en stemkastjes Zelf ervaren Je ziet een presentatie met verschillende vraagtypen en een stemkastje. Iedereen evenveel tijd per vraag.
De resultaten! Onze eigen resultaten...
Behalve flash ook excel-resultaten
Power Point vragen ontwerpen Zelf doen Je krijgt A4-papier. Per blad ontwikkel je een vraag. Per groep ontwikkel je vragen voor een bepaalde klas.
Uitwisseling Jan Scheele
Interactief stemsysteem Samengevat Docent krijgt veel informatie in weinig tijd Leerlingen worden actiever Weinig voorbereidingstijd Veel materiaal nodig (beamer, computer, etc.) PPT: ActionPoint (flash en excel report) Papier: AnswerKey (alleen excel report) Niet direct als toets gebruiken
Het is helemaal van deze tijd!
Afsluiting met vragen Vragen mogen natuurlijk ook later nog Er is nog een optie met games Voor de TTO vakken zijn presentaties te koop Presentor-remote Bedankt voor de aandacht