Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Business mapping Business model canvas.
H9: Communicatie.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie.
CORPORATE COMMUNICATIE
Business Marketing Sabine Vermuyten
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Cross Media.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken1 Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken, interne financieringsbronnen Waarom bootstrapping? Marketing op basis van bootstrapping.
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Business Marketing Management
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
[Productnaam] Marketingplan
De kern Core Competence Positionering
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie © mr. drs. A.P.J.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Opdracht 1 communicatietheorie
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
International Business Practice
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder Marketing aspecten Oriëntatiefase - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Bekendheid - aankoopsituaties Imago - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Shortlistfase Preferentiefase Persoonlijke presentatie - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid Beslissing Offerte - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet After Sales Customer service Bevestiging (herhalingsaankoop) - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling

Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling Inleiding strategie Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling DMU: veranderde/veranderende samenstelling Duijnstee Consultancy

Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen Inleiding strategie Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen Aantal op longlist De “namen” en de “naamlozen” Aankoopsituatie Duijnstee Consultancy

Communicatie- menuschijf Inleiding strategie Communicatie- menuschijf Brochures Beurzen Direct Marketing Sponsoring Aandeelhouders Banken Personeel PR Onderwijs Corporate boodschap Distributiekanalen Internet Ondernemings- Merk Overheid Billboards Arbeidsmarkt TV Pers Concurrenten Marketing-boodschap Fleet advertising Branche organisaties Radio Afnemers Prospects Vakbeweging Dagbladen Public affairs Vakbladen Duijnstee Consultancy

Wat communicatie niet kan Inleiding strategie Wat communicatie niet kan Langdurig inferieure produkten of diensten verkopen Te hoge prijsstelling goedpraten Commodity producten tot iets unieks maken Klachten verspreidingsgraad/over-selling Duijnstee Consultancy

De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid  imago Inleiding strategie De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid  imago Lada en Mercedes Positionering: - Waar willen we staan? - Waar staan we? - De keuzes Duijnstee Consultancy

koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder Marketing aspecten Oriëntatiefase - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Bekendheid - aankoopsituaties Imago - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Shortlistfase Preferentiefase Persoonlijke presentatie - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid Beslissing Offerte - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet After Sales Customer service Bevestiging (herhalingsaankoop) - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling Duijnstee Consultancy