Beleidsvoering naar groei

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Marketingmanagement in een Europese KMO
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Kamer van Koophandel Haaglanden
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Verandermanagement. Een integrale aanpak
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Facility management en inkoop
strategie als een proces
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Inleiding tot marktonderzoek
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Doelen Soorten vormgeving.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Marketing Marketingoriëntatie
International Business Adviser
[Productnaam] Marketingplan
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Strategische Businesspartner
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Thomas Belmans Marijn Peeters
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Marketingplan [Productnaam]
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Marketingstrategie.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
[Productnaam] Marketingplan
Indeling van hoofdstuk 2
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Presentatie bedrijfsplan
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Presentatie van ondernemingsplan
Internationale handel
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Beleidsvoering naar groei Lange termijn visie Impact op alle beleidsniveau’s

Beleidsplanning Waarom plannen? Lange termijn vs korte Strategie vs tactiek Deelplannen gestuurd door marketingplan = continu proces

Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?

1.Visie Waar concurreren we? Hoe concurreren we? Welke middelen zetten we in? Wat willen we bereiken?

Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving?

Wat kan er? ABCD analyse Zoektocht naar Kansen en mogelijke Valkuilen in de externe omgeving Afnemersanalyse : segmenten, behoefte, koopgedrag Bedrijfstakanalyse : DESPET en marktpotentieel Concurrentie : directe, indirecte, nieuwe Distributie en leveranciers

Wie zijn we? Zoeken naar sterktes en zwaktes tov onze voornaamste concurrenten Financieel : zelffinanciering, lenen, kapitaal Klantenkennis : klantenpyramide Personeel Productie O&O : differentiatie Marketing mix instrumenten : product, prijs, plaats en promotie

Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken

3.Kiezen Product:marktcombinatie opstellen

3.Kiezen(vervolg) Groeimogelijkheden nagaan Verdiepen, opwaarderen, kruisverkoop en verbreden Productaanbod vernieuwen Nieuwe marktsegmenten aanboren Differentiatie Integratie

3.Kiezen(vervolg) Strategie bepalen :waardecreatie kost niche differentiatie niche

3. Kiezen(vervolg) Doelstellingen vastleggen Omzet Winst Marktaandeel Klanttevredenheid Normen

Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken 4.Uitvoeren :acties ondernemen

4.Uitvoeren Marketing mix elementen vanuit klantenstandpunt : Klantwaarde Kost Kanaalkeuze Kommunicatie Waardeketen invullen Financieel plaatje uitwerken

Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken 4.Uitvoeren :acties ondernemen 5.Controleren : doel bereikt? Terugkoppeling?

5.Controleren en bijsturen Meten is weten Terugkoppelen naar fase 2 : begrijpen = zoeken naar oorzaken Bijsturen door verbeteren