Nationale Rekendagen 2006 Opening Marjolein Kool Hogeschool Domstad Volgens Bartjens De Professional.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Handelingsgericht werken en de IB
WELKOM Zet je naam in deze dia. Stel jezelf voor en vertel wat over jezelf. BV: Waarom werk je bij de NHS? Wat heb je zelf met het hart? Vertel ook waarom.
Differentie vergelijkingen differentie vergelijkingen
DYSCALCULIE OP DEN BONGERD
Rekenen Cito M5 oefenen.
Rekenen Cito M6 oefenen.
Burgerschap in de openbare ruimte: resultaten TNS/NIPO onderzoek november 2011.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Grote Rekendag 2013 Versierde poorten.
Datastructuren Analyse van Algoritmen en O
Mijn kind, Ik ben de Roos van Saron Hooglied 2,1 Zang : Betty Middler
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Elke 7 seconden een nieuw getal
Machtsverheffen als geheimschrift
Rekenen en ICT.
Gebruik van vakjargon door pabostudenten op de pabo Diny van der Aalsvoort.
Blok 2 les 1.
OGO en RW OntwikkelingsGerichtOnderwijs en Reken-Wiskunde
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
De ontwikkeling van professionele vakkennis op de pabo
De kennisbasis Rekenen-Wiskunde
Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie.
Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb.
Freudenthal Instituut
Grote Rekendag a minor problem Vincent Jonker, fi Leo Prinsen, ipabo.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Dyscalculiebeleid in de praktijk:
Kilometer per uur.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Ervaringen met Individuele zorgplannen
Vergelijkingen oplossen
Één v/d grootste verzekerings- groepen ter wereld.
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Welkom.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Leerlijnen in een Wiki
BINAIR2: 10-jan-2003, RW Maar HOE reken je nu een BINAIRE waarde om naar een DECIMALE waarde?
1 bij overheid en bij sociale partners is het belang van vakmanschap en beroepseer voor het goed functioneren van bedrijven en organisaties uit het zicht.
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Informatieavond onderbouw
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
GODLOZE WETENSCHAP HET EINDE NABIJ? afscheidscollege van Frans Holtkamp docent Hogeschool Leiden / Pabo Thomas More maandag 26 april 2010.
Etalageconferentie ‘over rekenen gesproken’ 25 september 2014 MBOX Groenhorst.
Centrummaten en Boxplot
Protocol Ernstige Reken Wiskundeproblemen
Stap 3; Constant of Variabel?
Informatiebijeenkomst Groep 2
Inhoud prisma en cilinder Eerst snel een LIVE uitleg Daarna een filmpje Daarna: KEIHARD WERKEN :D.
Stichting Onderwijs der EBGS MTD Workshop 2015
Gecijferdheid 4 Les 1 Procenten Cursusjaar
Procenten Cursusjaar Gecijferdheid 4 Les 2 Procenten Cursusjaar
Elke dag 10 minuten oefenen, verstevigt de rekenbasis van uw leerlingen Academieteam van Hogeschool Utrecht: Gerard Dummer Jolien van Heerde Marjolein.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
REKENEN We gaan met de metro. Bij het beginpunt stappen 5 mensen in de trein. Reken jij met me mee? Let goed op hoeveel mensen instappen en uitstappen.
Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte.
Rekencoördinator Return on investment 11 maart 2016 Ingeborg van den Heuvel.
Rekenen voor nu en later. Welke kennis en vaardigheden hebben leerlingen nodig om te kunnen functioneren in hun toekomstige beroep? Welke kennis en vaardigheden.
Rekenen.
Rekenen met grote getallen
Functionele rekenvaardigheid
Verder rekenen met kommagetallen
Transcript van de presentatie:

Nationale Rekendagen 2006 Opening Marjolein Kool Hogeschool Domstad Volgens Bartjens De Professional

Pabo-studenten magere rekenaars Leerkrachten in spe kunnen niet rekenen Pabo-studenten rekenen vaak slechter dan basisschoolleerlingen

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent getallen en getalrelaties

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kan zijn rekenvaardigheid toepassen in de werkelijkheid

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent referentie- maten … kent referentie- maten

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent de waarde van getallen … kent de waarde van getallen

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent de waarde van getallen … kent de waarde van getallen

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent de waarde van getallen … kent de waarde van getallen

Vraagstuk: Een vat olie is voor 2/5 deel gevuld. Er zit 14 liter in. Hoeveel olie zit er in het vat als het helemaal gevuld is? Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kan aansluiten bij de oplossingsmanieren van zijn leerlingen … kan aansluiten bij de oplossingsmanieren van zijn leerlingen

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent de tussen- doelen en leerlijnen

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kent rekenmaterialen en hun waarde … kent rekenmaterialen en hun waarde

Het boek met 130 bladzijden

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … kan omgaan met verschillen … kan omgaan met verschillen

Een professional in het Reken-wiskundeonderwijs … heeft plezier in het vak … heeft plezier in het vak