MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie doelstellingen
Advertisements

Marketing Marketingmix
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Wat is interactieve marketing?
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
2013 HOOFDSTUK 9 e.v..
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
4 P´s en 3 R-en MK01.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Kabels en leidingen nabij watergangen
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
MCM LES 8 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Projectweek.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
detaillistenpromotie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
11. Verkoopfunctie beoordelen
Business Marketing Management
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Inbound Marketing Plan
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Training voorbeeld voor
SLC opdr 2 Rico Steve Adrian Nick Research Interactieve media producten.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
De marketing van kennis
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Internetmarketing en oefentoets
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23

Marketing vs communicatiedoelstellingen Omzet gerelateerd Markt voor een product of merk vergroten Merk beschermen tegen huismerken van winkelbedrijven. Nieuwe klanten aantrekken Aantal verkooppunten uitbreiden Schapposities vasthouden of uitbreiden.

COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN? Markt voor een product of merk vergroten X% vd doelgroep overhalen voor een herhalingsaankoop. Merk beschermen tegen huismerken van winkelbedrijven. Merkbekendheid vergroten Nieuwe klanten aantrekken X% overhalen om een probeeraankoop te doen geholpen merkbekendheid vergroten

Diverse Marketingcommunicatiestrategieeen. Doelstellingen monden uit in een propositie. Communicatiedoelstelling: Microsoft kan een merk – en productkennis willen vergroten. In de propositie wordt dan genoemd: ‘het nieuwe programma is enkele klassen beter, sneller en biedt veel meer mogelijkheden’. Hangt af van cyclus en fase van product.

HFTST 12 Communicatieadviesbureau’s Van reclamebureau naar compleet marketingcommunicatieadviesbureau. Door rol marketing/marktonderzoek en planmatig te werk te moeten gaan. Amerikaanse golf 1960 20 miljoen euro per jaar aan pitches uitgegeven. Nederland telt 6 000 communicatieadviesbureau’s. Soms incl drukkerij, studio etc. 200 lid van de VEA

ACTIVITEITEN DM COMMUNICATIE Public Relations DESIGN Interactieve Media Personeelswerving Zakelijk Corporate Retailreclame