ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum: 20-03-2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Problemen in de melkweg
Uitslag enquête over online pesten
Wat is er met mijn mama? Informatie over de ziekte ALS bedoeld voor kinderen op de basisschool. (Met nadruk bedoeld om samen met uw kind door te nemen)
Sporten.
Gemaakt door Odessa koorevaar
Waarom ben ik hier op aarde?
Minecraft.
door: Roderick Juffermans
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Welkom bij de World Vision Quiz.
Naam: Rick Jacobs Datum: Module: Design & Research 2 Onderdeel: Action Design Principles Opdracht: Tussenopdracht Docent: Karel Millenaar Tussenopdracht.
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Presentatie over vogels
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
De Kracht van Facebook games
Macbeth Door: Mike Testroote.
Een nieuw begin met een vriend die je nooit in de steek laat!
Vaderdag 2013.
Rechtvaardigheid Les 1 Ethiek – Rechtvaardigheid – Les 1
Dit is Isabel 1.
Mario party is een spellen reeks, er komen steeds nieuwe. Mario party is een soort monopoly met spellen. Je speelt het met 2 of 4 spelers. Het doel van.
Mijn hobby: spellen van mario
Mijn hobby gaat over:vrachtwagen tuning
Naam: Mijn hobby : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Naam:chermaie klunder
Naam:linda Mijn hobby:Grad Damen Klik op “Naam”. Vul je naam in .
Naam: lieneke Mijn hobby : scouting Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
ADP Prototype tussenopdracht Amanda van Laar, GAR1.
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Godsdienst 1 1.
Lieve zoon/dochter ....
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Bezoekje aan de bibliotheek op dinsdag 2 maart 2010 Groep 1a.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
World of Warcraft Spelen tot level 20 Gaming. Verwachtingen vooraf Ik heb World of Warcraft gespeeld toen de Burning Crusade net uit kwam. Ergens na de.
Er was eens een meisje die had 4 vrienden
Spelregeltest Oliveo Handbal
De bordjes methode 8 x a Het bordje
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Er was eens een leesvirus,die was zijn stippen kwijt.
Het is heel apart hoe dit uitkomt.
Rekenen groep 4.
Mijn verjaardag..
HET KARAKTER VAN EEN LEIDER
Een onverwacht feest Les 2
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Vliegenzwam Wie kent hem nou niet!!!!.
Spreekbeurt hockey IRIS.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Even voorstellen God Abr(ah)am Lot Sara(i) Hagar Ismaël Isaak.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
“de liefde van God”.
Het schrijven van een verhaal
Alle lijntje bij elkaar…?
Eigenaardig hoe dit uitkomt. Zelfs als je niet religieus bent, zou je dit moeten lezen …
Woordjes leren.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Het schrijven van een verhaal
Training: Inloggen en Zoeken
Transcript van de presentatie:

ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:

Snelle Generatie steekwoorden Les 1 In de eerste les moesten we zo snel mogelijk binnen een korte tijd steekwoorden bedenken en opschrijven. Hieronder een foto van de steekwoorden die ik toen heb opgeschreven:

Concept 1 Uit de woorden die ik de 1 e les heb gegenereerd kwam het volgende concept naar voren: Je bent één van de 4 ruiters van de apocalypse en jouw rol in de game is om al het slechte uit te roeien die bij de apocalypse vrij komt. De ruiters zijn rechters van de goden en hebben speciale krachten. Het genre van de virtuele game zou ik het beste kunnen plaatsen onder Hack & Slash. De wereld waar de game zich af speelt is kapot gebeukt en er is weinig leven, op de demonen, de ruiters en wat overlevenden na.

Snelle Generatie steekwoorden Les 1 In de 2 e les van ADP moesten we de generatie herhalen, zoals we ook tijdens de 1 e les hadden gedaan. Een foto van de generatie resultaten:

Concept 2 De gegenereerde steekwoorden heb ik gebruikt om concept 1 uit te breiden: Je bent een soort vampier die leeft van het kwade. Zijn er geen ‘bad guys’ meer, dan heb je geen reden meer om te bestaan en ga je heel snel dood. Je leeft van orbs die vrijkomt als je een vijand vernietigd. Daarnaast heb je de mogelijkheid om je zelf up te graden als je een verreist aantal orbs hebt verzameld. Deze upgrades maken jouw sterker in verschillende opzichten. Wat deze game interessant maakt is de realistische sfeer. De vijanden die je in de loop van het spel tegenkomt zijn niet altijd slechter dan jouw. Als je een sterkere vijand tegenkomt, kun je proberen om hem te doden met alles wat je hebt (al is de kans klein) of je kunt de handoek in de ring gooien en maken dat je wegkomt voordat je het onderspit moet delven. Ook leek het me leuk om een adventure element aan de game toe te voegen. Je bent tegelijkertijd opzoek naar de andere 3 ruiters. Deze vind je door puzzels op te lossen.

Design proposition De speler moet ervaren dat de tijd tikt en dat je niet altijd de sterkste bent. De speler moet vijanden verslaan en hun orbs stelen om sterker te worden en in leven te blijven. De game mechanics: Health Bar, Puzzel, Free Roaming, Vijand, Vechten, upgrade

Prototype Het was voor mij in het begin erg moeilijk om erachter te komen hoe ik het beste zo’n complex concept kon prototypen. Uiteindelijk heb ik besloten om dmv kaartjes en dobbelstenen een prototype van de game te maken. Het groene kaartje ben jij, de paarse zijn de vijanden. Achter elke paarse kaart staat een cijfer tussen 1 en 10. Deze getallen geven aan hoeveel orbs je krijgt als je een rode kaart verslaat. Bij 40 orbs krijg je een upgrade (2 dobbelstenen ipv 1 en sta je dus sterker in je schoenen als je een vijand tegenkomt). Ik heb dit spel met 2 personen geprototyped. Je verslaat een vijand als je een hoger aantal gooit met de dobbelsteen dan je tegenstander (persoon nummer 2). Als je verliest, gaat er van je levenspunten (50) het aantal af dat achter de paarse kaart staat.

Foto prototype

Prototype conclusie De kansberekening tijdens de gevechten met je vijand werkt. Je wint of je verliest. De upgrade moet minder effectief zijn. 2 dobbelstenen maken je over powered. Een idee is om ipv 2 dobbelstenen, een dobbelsteen te krijgen met maximaal 3 stippen. Systeem van levenspunten werkt. Hier moet niks aan veranderd worden

Aangepaste Proposition De design proposition is aan de hand van de resultaten van de prototype niet veranderd.

Toekomst Nu ik weet dat ik op het gebied van het combat systeem goed zit, wil ik gaan kijken hoe ik het beste een adventure element kan toevoegen. Bijv. puzzels e.d.