HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
De onderzoeksresultaten Opstellen en presenteren
Een startersgids voor innovatie
VORM- en BETEKENISGEVING
Plan van aanpak Homechasers.
Ingenieursvaardigheden
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
hoorcollege project, week 6 hein bijvoet & theo ploeg
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
INTERACTION DESIGN Week 6.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Medmec04 Engagement Les 3.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Assistent-scheidsrechter
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
CHINESE HOROSCOOP ONGELOOFLIJK PRECIES!.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Presenteren en communiceren
Presentatie Theresialyceum.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Marketing Coen van Wetering
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Lennart Maris, TU/e ISOC SIPSIG meeting 30 november 2006 Resultaten Interviewronde Infrastructure ENUM in Nederland.
De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Wat is DRAMA??.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
ViaVia Info-presentatie
Project Interculturele Palliatieve Zorg
ironHand – de co-creatie van een robotische handschoen
Wat is DRAMA??.
Groepsdynamica Forming
Kluwer The end of Publishing
Het ultieme masterplan
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Rapportage van voortgang of status
Les 2: Van productie tot verkoop
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Zichtbaarheid Creëren
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Transcript van de presentatie:

HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga

Belangrijkste elementen Het verhaal Maak het verhaal ‘vloeiend’, alsof je een belangrijke gebeurtenis aan iemand vertelt aan iemand die je kent Het formaat (stand alone video, 1 persoon, verschillende personen, demo, etc.) De fysieke presentatie - voordracht De fysieke presentatie - design

Het verhaal van je presentatie WIE zijn jullie (team) WIE is de doelgroep (voor wie hebben jullie het gemaakt) WAT is het (dat jullie gemaakt hebt) WAAROM hebben jullie dit gemaakt? NEEDs (Toon aan dat jullie de waarden en visie van je gebruikers begrijpen ) HOE hebben jullie het gemaakt. APPROACH – introduceer je teamleden; de complementaire vaardigheden; de relatie van deze vaardigheden tot het uiteindelijke ontwerp, waardoor het een succes is geworden WAT wat ‘brengt’ het? BENEFITs WAAROM is het bijzonder en beter dan de ‘competitie’. Toon aan dat jullie research er voor heeft gezorgd dat je goed op de hoogte bent van wat er al in het ‘veld’ is gemaakt COMPETITION

NABC: Need(s) Approach Benefit(s) Competition Toon aan dat jullie weten en begrijpen: –Waarden* en visie van de eindgebruikers –Jullie eigen waarden* en visie Toon aan dat er een relatie is tussen visie, waarden, community en de oplossing (jullie ontwerp) * Value Ladder

APPROACH & NEEDs –De relevantie van jullie oplossing (meets need/enhances life/empowers…) –Respect en begrip van de eindgebruiker als ‘co- creator’ –Haalbaarheid van de oplossing Inhoud – bronnen om inhoud te (blijven) creeeren Technisch/ Toegankelijkheid Schaalbaar in de toekomst (technisch, cultureel, sociaal…) Expertise & competencies om de oplossing te maken/onderhouden –‘The way forward’ De volgende ontwikkelingen en richtlijnen

De wijze van Presenteren Verbaal Fysiek

Verbaal Articuleren Rustige momenten, speel met volume Prettige toon en tempo Niet te snel Wees zeker van je zaak en ontspan

Fysiek Mentaal ben je er klaar voor: now get physical! Ontspan Lees niet voor – Vertel het verhaal Communiceer zowel met je stem als met je lichaam Wees open en direct Maak oog contact Maak het publiek onderdeel van je presentatie

‘Fysiek’ – Design! Voor publiek: gebruik zoveel mogelijk de ‘look & feel’ van je product in het uiterlijk van je presentatie. Stand/tafel: gebruik zoveel mogelijk de ‘look & feel’ / atmosfeer van je product in de fysieke opstelling.

BURP! Je presentatie moet zijn: Brief. User Friendly. Realistic. Passionate.