HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga
Belangrijkste elementen Het verhaal Maak het verhaal ‘vloeiend’, alsof je een belangrijke gebeurtenis aan iemand vertelt aan iemand die je kent Het formaat (stand alone video, 1 persoon, verschillende personen, demo, etc.) De fysieke presentatie - voordracht De fysieke presentatie - design
Het verhaal van je presentatie WIE zijn jullie (team) WIE is de doelgroep (voor wie hebben jullie het gemaakt) WAT is het (dat jullie gemaakt hebt) WAAROM hebben jullie dit gemaakt? NEEDs (Toon aan dat jullie de waarden en visie van je gebruikers begrijpen ) HOE hebben jullie het gemaakt. APPROACH – introduceer je teamleden; de complementaire vaardigheden; de relatie van deze vaardigheden tot het uiteindelijke ontwerp, waardoor het een succes is geworden WAT wat ‘brengt’ het? BENEFITs WAAROM is het bijzonder en beter dan de ‘competitie’. Toon aan dat jullie research er voor heeft gezorgd dat je goed op de hoogte bent van wat er al in het ‘veld’ is gemaakt COMPETITION
NABC: Need(s) Approach Benefit(s) Competition Toon aan dat jullie weten en begrijpen: –Waarden* en visie van de eindgebruikers –Jullie eigen waarden* en visie Toon aan dat er een relatie is tussen visie, waarden, community en de oplossing (jullie ontwerp) * Value Ladder
APPROACH & NEEDs –De relevantie van jullie oplossing (meets need/enhances life/empowers…) –Respect en begrip van de eindgebruiker als ‘co- creator’ –Haalbaarheid van de oplossing Inhoud – bronnen om inhoud te (blijven) creeeren Technisch/ Toegankelijkheid Schaalbaar in de toekomst (technisch, cultureel, sociaal…) Expertise & competencies om de oplossing te maken/onderhouden –‘The way forward’ De volgende ontwikkelingen en richtlijnen
De wijze van Presenteren Verbaal Fysiek
Verbaal Articuleren Rustige momenten, speel met volume Prettige toon en tempo Niet te snel Wees zeker van je zaak en ontspan
Fysiek Mentaal ben je er klaar voor: now get physical! Ontspan Lees niet voor – Vertel het verhaal Communiceer zowel met je stem als met je lichaam Wees open en direct Maak oog contact Maak het publiek onderdeel van je presentatie
‘Fysiek’ – Design! Voor publiek: gebruik zoveel mogelijk de ‘look & feel’ van je product in het uiterlijk van je presentatie. Stand/tafel: gebruik zoveel mogelijk de ‘look & feel’ / atmosfeer van je product in de fysieke opstelling.
BURP! Je presentatie moet zijn: Brief. User Friendly. Realistic. Passionate.