Prioriteiten op het spoor komen. Zelf aan de slag ONZE KIJK OP ONZE SCHOOL stap 1: Maak een webschema met als startvraag: Waar zijn we allemaal mee bezig?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE kleefkracht van de AMstelcampus
Advertisements

Projectplan schrijven & Financiën zoeken
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
1 HET ROER MOET OM! Presentatie over merken, businessen en situaties waar om diverse omstandigheden een stepchange gemaakt moet worden. We gebruiken voorbeelden.
Op weg naar de En nu aan de slag  Het verkiezingsprogramma  Werven van kandidaat raadsleden  Organiseren masterclasses  Campagne ondersteuning.
Methodisch begeleiden
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Werkgroep De Redakse een samenwerkingsverband tussen Leerpunt Meetjesland en Wijkcentrum De Kring Hoe drempels en knelpunten overbrugd worden…
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Logical Framework Approach
Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk!
Oplossingsgericht coachen
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Poel, L. van der, Blokhuis, A. (2008). Wat je speelt, ben je zelf
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
22 VN – standaardregels als basis Herwerkt door ‘Zweedse Federatie van Personen met een Handicap’ Nationale regels toepasbaar op gemeentelijk niveau Methdodiek.
ZORGLIJN: STRUCTUUR I. Waarnemingsfase II. Diagnostische fase
Zelfevaluatie een procesmatige aanpak onze school
Iedereen coach naar Jef Clement.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Leiden van een lerende organisatie
Leiden van een lerende organisatie
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Tussendoelen begrijpend luisteren onderbouw
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
Taalcoaching voor beroepsopleidingen met laagtaalvaardige cursisten
Workshop Fondsen werven
Convergeren en selecteren
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
met studievaardigheden
Kwaliteitsvol leiding geven BUE als instrument voor reflectie en actie
Plannen Doelen.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Project ‘Ernstig betrokken’
Hoe gebruik ik -d & -t? Leren en oefenen Maar eerst…….
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Opdrachten en eindopdracht
De start Intro Wie zijn wij ? Programma Alle neuzen..... Lekker blijven plakken De benen strekken Vertaal opdracht In schema.
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
“Toekomst van adviesraden” Dieter Van de Putte | dewakkereburger.be 1.
Verdieping Timemanagement
Welkom! Jij hebt een actieve rol in deze webversie Gent2020. We vertellen je stap voor stap wat je hier kan doen..
Samenleven, Welzijn en Gezondheid Ledeberg-Moscou-(Oud)Gentbrugge
Uit de knoop Evaluatie.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Zelfevaluatie GOK.
Inhoudstafel LOGBOEK Eigen opvoedingsproject Identificatiegegevens
VOOR EEN LEVEN UIT BALANS
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
volgende bladzijde terug
Terugkomdag intern begeleiders september 2017
Programma van de avond Opening Voorstellen Doelen en kaders ouderklankbord Delen van ervaringen diverse activiteiten Wat leeft er onder de ouders? Vervangersproblematiek.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Prioriteiten op het spoor komen

Zelf aan de slag ONZE KIJK OP ONZE SCHOOL stap 1: Maak een webschema met als startvraag: Waar zijn we allemaal mee bezig? Denk ook aan activiteiten waar je niet bij betrokken bent.

Zelf aan de slag Stap 2: Maak in groep een nieuw web-schema, met dezelfde startvraag. (diverse groep) 1.Eén na één schrijf je er een woord bij. 2.Je associeert op elkaars inbreng, of je brengt iets nieuws bij. 3.Er wordt niet gesproken. Stap 3: Duid aan met een sticker wat volgens jou goed loopt en wat moeizaam gaat. LOOPT GOED MOEIZAAM VERLOOP

Zelf aan de slag Stap 4: -Eerste indrukken ? -Wat zijn overeenkomsten? -Wat ontbreekt? -Uitwisselen en bespreken van dit eerste globale overzicht. Selecteer 3 pluspunten & 3 werkpunten Stap 5:  PLENUM Voorstellen van het web-schema Voorstellen van de pluspunten en de werkpunten Hoe pakken we dit verder aan?

Prioriteiten Welke actieterreinen zijn voor jou prioritair: scoren met 1/2/3 3- eerste prioriteit 2- tweede prioriteit 1- derde prioriteit

Aandachtspunten uit overlegmomenten,... gedurende het voorbije werkjaar.  aftoetsen of die aandachtspunten voldoende waarde krijgen binnen de top 3.

Thema: Pluspunten/(behouden) Werkpunten/(bannen) Mogelijke verbeteracties(bewerken) - Prioriteit 1 2 3

Een lange termijn aanpak 100 % idee 15 % actie

Ook het andere werk loopt intussen door…

S PECIFIEK EN CONCREET M EETBAAR EN OPVOLGBAAR A ANVAARDBAAR VOOR DE BETROKKENEN R ESULTAATGERICHT T IJDSGEBONDEN

Verkleinen naar SMART acties 100 % idee 15 % actie 55 % actie

15 % actie Wat Wat beogen we? Wat gaan we concreet doen? Wie Betrokken /verantwoor delijk Wanneer Tijdpad Onder- steuning Informatie, geld, infrastructuur,na- scholing … Evaluatie Waar volgen we dit op?