Prioriteiten op het spoor komen
Zelf aan de slag ONZE KIJK OP ONZE SCHOOL stap 1: Maak een webschema met als startvraag: Waar zijn we allemaal mee bezig? Denk ook aan activiteiten waar je niet bij betrokken bent.
Zelf aan de slag Stap 2: Maak in groep een nieuw web-schema, met dezelfde startvraag. (diverse groep) 1.Eén na één schrijf je er een woord bij. 2.Je associeert op elkaars inbreng, of je brengt iets nieuws bij. 3.Er wordt niet gesproken. Stap 3: Duid aan met een sticker wat volgens jou goed loopt en wat moeizaam gaat. LOOPT GOED MOEIZAAM VERLOOP
Zelf aan de slag Stap 4: -Eerste indrukken ? -Wat zijn overeenkomsten? -Wat ontbreekt? -Uitwisselen en bespreken van dit eerste globale overzicht. Selecteer 3 pluspunten & 3 werkpunten Stap 5: PLENUM Voorstellen van het web-schema Voorstellen van de pluspunten en de werkpunten Hoe pakken we dit verder aan?
Prioriteiten Welke actieterreinen zijn voor jou prioritair: scoren met 1/2/3 3- eerste prioriteit 2- tweede prioriteit 1- derde prioriteit
Aandachtspunten uit overlegmomenten,... gedurende het voorbije werkjaar. aftoetsen of die aandachtspunten voldoende waarde krijgen binnen de top 3.
Thema: Pluspunten/(behouden) Werkpunten/(bannen) Mogelijke verbeteracties(bewerken) - Prioriteit 1 2 3
Een lange termijn aanpak 100 % idee 15 % actie
Ook het andere werk loopt intussen door…
S PECIFIEK EN CONCREET M EETBAAR EN OPVOLGBAAR A ANVAARDBAAR VOOR DE BETROKKENEN R ESULTAATGERICHT T IJDSGEBONDEN
Verkleinen naar SMART acties 100 % idee 15 % actie 55 % actie
15 % actie Wat Wat beogen we? Wat gaan we concreet doen? Wie Betrokken /verantwoor delijk Wanneer Tijdpad Onder- steuning Informatie, geld, infrastructuur,na- scholing … Evaluatie Waar volgen we dit op?