= de visuele presentatie van een organisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Les 4 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Visual Knowledge Building
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Logotypes Woord- en beeldmerken.
Indeling Presentatie Aanleiding Doel & Kern Project Aanpak
Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan.
Patrick Duijndam EP1. Inhoudsopgave  Het product  Premisse  Inhoud  Relatie/beleving publiek  Visuele voorbeelden.
Corporate Guidelines.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Corporate communicatie
Briefing V1, blok 3 Case CC.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
commerciële presentatie
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
1.3 Ik hou van Holland Identiteiten
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
communicatieambtenaar
Corporate Communication & Design
VVoorwoord OOntwerp MMateriaalkeuze AAanbevelingspunten PProductie van logo CConclusie.
Chronologisch…. In de goede volgorde In een logische volgorde Op volgorde van datum Bijvoorbeeld: -> je wordt geboren -> je wordt volwassen -> je gaat.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
“Wat staat in de dikke van Dalen”
Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Huisstijl en Trends Deze presentatie laat verschillende thema trends zien.
Tijd van pruiken en revoluties,
Logo’s en kleurgebruik
Opdracht met letters Bedenk een woord met 5 letters (vb DROOM) Associeer zowel naar betekenis als naar vorm (met woorden waarin deze letters voorkomen)
Lesopdracht les 04: Visuele identiteit
Kunst - verschillen in schilderkunst (voorstelling) - opdracht:
Stijlgids “Vroemmm”. Logo De logo bestaat uit de naam van het spel. De geschreven wijze van de naam moet een soort racebaan voorstellen, het is grijs.
Corporate Communicatie
Stijlgids “The Nineblades”. Logo De logo bestaat uit de naam, subtitel en de beeldmerk. De beeldmerk links van de woordmerk moet je zien als 9 zwaarden.
Welkom Presentatie door: Klas IMD14 Projectgroep 4.
Letterlijk door én voor patiënten uit deze doelgroep.
Shanti van der Weerdt Rayiha Inanc 4E. Inleiding  Slogan  Het Logo  Doelgroep  USP  Huisstijl.
Bestaan buitenaardse wezens?. Een filmpje! Chileense-bergtop-maakt-ruimte-voor- telescoop
Een polo bedrukken als bedrijfsuniform Uniformen worden al snel geassocieerd met het leger of de politie, of met bijvoorbeeld schooluniformen. Voor een.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
CYPERS PRINTING nv Quality Print / Copy Service DE ALLROUND SPECIALIST IN DRUK- EN PRINTWERK DIESTERSTRAAT , 3980 TESSENDERLO OVER TE NEMEN.
, Stans van Dongen Vignetten in de huisstijl.
Schoollogo’s Gespreksvorm
Portfolio opdrachten Gedrag & Ethiek VE31.
Portret in beeld THTEX.
Een klein geheugentestje ...
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
Barok Het woord Barok betekent grillig, grotesk en de Barok is in zijn uitstraling uitbundig en overdadig. De Barok begint ca in Italië. In het noorden.
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Woon stijlen..
volgende bladzijde terug
Huisstijl en logo Fietsersbond
Grappen over identiteit
HUISSTIJL.
Kledingadvies, kleur en stijl
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
MOODBOARD TER INPUT tbv ontwikkeling van het PAAP® merk
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Art & Design Grafisch vormgeven
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Transcript van de presentatie:

= de visuele presentatie van een organisatie HUISSTIJL = corporate design = visual identity = de visuele presentatie van een organisatie

Waarom? Herkenbaarheid Eigen identiteit uitstralen Het imago bepalen Eénduidig = één gezicht

Wat houdt huisstijl zoal in? Gebouwen, architectuur Interieur, meubilair Wagens, belettering Kledij, uniform Drukwerk Vlaggen, banners, bewegwijzering, … LOGO

Het Logo Kenmerken van een goed logo Aandacht trekken Een indruk nalaten Uniek zijn Uitstralen wat men beoogt Manipuleerbaar zijn Herkenbaar zijn van ver

Het logo Kan bestaan uit Een woordmerk Een beeldmerk Combinatie woord en beeld Combinatie + mission statement vb. Philips Proximus Fortis

Het logo Een goed woordmerk Geheugen Makkelijk Associeerbaar Uitbreiding Internationaal

Het logo Soorten woordmerken Eén of meer letters Een naam Picturaal naammerk

Het logo Soorten beeldmerken Abstract Symbolisch associatief verwijzend naar …

Opdracht logo’s 1. Zoek 5 logo’s op die volgens jou voldoen aan de criteria voor een goed logo. Bespreek deze logo’s (soort, kleur) 2. Zoek 3 logo’s die niet zo goed zijn. Leg uit waarom je deze logo’s minder geschikt vindt