= de visuele presentatie van een organisatie HUISSTIJL = corporate design = visual identity = de visuele presentatie van een organisatie
Waarom? Herkenbaarheid Eigen identiteit uitstralen Het imago bepalen Eénduidig = één gezicht
Wat houdt huisstijl zoal in? Gebouwen, architectuur Interieur, meubilair Wagens, belettering Kledij, uniform Drukwerk Vlaggen, banners, bewegwijzering, … LOGO
Het Logo Kenmerken van een goed logo Aandacht trekken Een indruk nalaten Uniek zijn Uitstralen wat men beoogt Manipuleerbaar zijn Herkenbaar zijn van ver
Het logo Kan bestaan uit Een woordmerk Een beeldmerk Combinatie woord en beeld Combinatie + mission statement vb. Philips Proximus Fortis
Het logo Een goed woordmerk Geheugen Makkelijk Associeerbaar Uitbreiding Internationaal
Het logo Soorten woordmerken Eén of meer letters Een naam Picturaal naammerk
Het logo Soorten beeldmerken Abstract Symbolisch associatief verwijzend naar …
Opdracht logo’s 1. Zoek 5 logo’s op die volgens jou voldoen aan de criteria voor een goed logo. Bespreek deze logo’s (soort, kleur) 2. Zoek 3 logo’s die niet zo goed zijn. Leg uit waarom je deze logo’s minder geschikt vindt