Mate en middelen van wederkerigheid in hoger onderwijs Johan Versendaal, lector Extended Enterprise Studies
Mate van wederkerigheid NietsGefragmenteerd De student als instrument De student gekaderd aktief De student bepaalt zelf
Context van wederkerigheid
Model: Gefragmenteerd n …als je dit breder trekt…. n Denken op consultants niveau n Van klus naar service-product
Model: student als instrument n … er is al een vragenlijst… n Student verzamelt data; docent aggregeert data n Docent moet voortdurend ‘waartoe’ duidelijk maken n Voorbeeld: meetinstrument voor het meten van CRM-volwassenheid in een organisatie
Model: student gekaderd aktief n Student lost zelf een voorgedefinieerde kennisvraag op n Student volgt een toegepast wetenschappelijke methode n Resultaat in een toegepast wetenschappelijk artikel te gieten n Docent begeleidt het toegepast weteschappelijk traject
Model: student bepaalt zelf n Student lost zelf een eigen gedefinieerde kennisvraag op n Er wordt een probleemgebied verkend n Student volgt een toegepast wetenschappelijke methode n Resultaat in een toegepast wetenschappelijk artikel te gieten