Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses
Hoe kan ik de speler de keuze geven over het vervolg van het verhaal? Hoe kan ik de gevolgen van conflicten versterken? Hoe kan ik de speler het spel laten aanpassen? Heeft mijn spel een goed interessecurve? Kan de speler het verhaal aan een geïnteresseerde doorvertellen?
Zijn er genoeg obstakels onderweg naar een doelstelling? Welk verband heeft een doelstelling tot mijn personage? Wat zijn de obstakels precies? Is er 'een kwade' die achter de obstakels zit? Welke relatie heeft deze t.o.v. jouw personage? Worden de obstakels geleidelijkaan groter? Zijn de obstakels groot genoeg? Op welke wijze evolueert 'het goede'?
Is de game wereld eenvoudiger dan het echte? Kan het eenvoudiger? Welke bovennatuurlijke krachten geef ik aan mijn personage zonder het te vergemakkelijke? Is er een goed evenwicht?
Heeft mijn verhaal kenmerkende elementen? Passen deze elementen bij het Hero's Journey- structuur? Zou mijn verhaal niet beter zijn met meer elementen? Lijkt mijn verhaal niet te fel op dit structuur?
Wat is het gekste ding in mijn verhaal? Hoe zorg ik er voor dat dit ding niet te opvallend wordt? Zijn er niet te veel/weinig gekke dingen? Als er geen gekke dingen zijn, is het van nog boeiënd?
Heef mijn spel een verhaal nodig? Waarom gaan de spelers dit interessant vinden? Ondersteunt het verhaal mijn spel? Is dat zo voor alle delen van het verhaal? Hoe kan ik het verhaal verbeteren?