Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design 2012 - 2013 Game Concept: Book of Lenses.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klassiek compatibilisme
Advertisements

Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Sommige dingen geloof je niet vooralleer je ze gezien hebt.
Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
DE olympische spelen..
Welke trends komen terug
De Les van de Vlinder Op een dag
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Samenvatting Book of lenses
De rijkdom van de arme kunst
Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?
Het belang en functie van spel
Ik ben in een klein stadje geboren. Ik was zo snoezig toen ik klein was.
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
One Last Tour ’12 ZiggoDome Amsterdam. Sfeerimpressie.
Sommige dingen geloof je niet vooralleer je ze gezien hebt.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Fc twente Inleiding Ik doe mij power point over fc twente want ik ben zelf voor fc twente en ga er vaak heen ik vind het ene mooie club en ze voetallen.
Tiny Farm Gaming. Over tiny farm Tiny farm is een spel waarin je een boerderij bezit. Eerst kun je kippen houden, voeren en broeden. Je verdient geld.
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Game Concept Samenvatting hoofdstuk 19. Vijf manieren die designers gebruiken om hun game spaces te organiseren. Lineair (bv: monopoly, super mario bros)
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Samenvatting hoofdstuk 17&18
Branche gaming. Geef een reactie op een recensie van het spel. Plus puntjes Het vechtsysteem is beter dan ooit! Vijanden zijn agressiever dan in alle.
Morele ontwikkeling en opvoeding
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Games met een boodschap Rajiv Krijnen. Games met een boodschap Onderzoeksvraag Wat maakt een game? Subvragen Hypothese Bronnen.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
{ Gaming Gemaakt door Kevin scheij en Akin Tunç. Introductie.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
EMEG-lijst Speel world of warcraft tot level 20 Marciano Timmermans CE2A.
Het spel Gevonden via Het verhaal:
Liliane de Voogd CO1K, Fontys ACI Mei  Opdracht: speel een aantal uur een serious game  Activiteit: speel de game mee en haal een level.
“Omgaan met verschillen” Onderzoek met en door docenten. N. Hettinga C. van den Berg.
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Jezus volgen kan niet in deeltijd
BLOK 4 Rust en jouw voorbereiding Mijn lijfstijl, mijn keuze.
Waar vind ik rust? David in Psalm 131: ‘Ik heb mijn ziel tot rust gebracht’ Tot rust brengen – kalm, stil maken Psalm 131 – een korte psalm om te.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
Formule voor een script. Script formule = Hoofdpersoon + probleem + plan 1 plan 2 plan 3 plan 4 De oplossing voor de hoofdpersoon is het vijfde plan.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
1. MIEZERIG MANNETJE? Anton Drilling 2 MORELE OORDELEN 3.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
SCENARIO ROSS WALKER “To make a great film you need three things: the script, the script, and the script.”  — Alfred Hitchcock 1.
Het 24 spel.
Transcript van de presentatie:

Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses

Hoe kan ik de speler de keuze geven over het vervolg van het verhaal? Hoe kan ik de gevolgen van conflicten versterken? Hoe kan ik de speler het spel laten aanpassen? Heeft mijn spel een goed interessecurve? Kan de speler het verhaal aan een geïnteresseerde doorvertellen?

Zijn er genoeg obstakels onderweg naar een doelstelling? Welk verband heeft een doelstelling tot mijn personage? Wat zijn de obstakels precies? Is er 'een kwade' die achter de obstakels zit? Welke relatie heeft deze t.o.v. jouw personage? Worden de obstakels geleidelijkaan groter? Zijn de obstakels groot genoeg? Op welke wijze evolueert 'het goede'?

Is de game wereld eenvoudiger dan het echte? Kan het eenvoudiger? Welke bovennatuurlijke krachten geef ik aan mijn personage zonder het te vergemakkelijke? Is er een goed evenwicht?

Heeft mijn verhaal kenmerkende elementen? Passen deze elementen bij het Hero's Journey- structuur? Zou mijn verhaal niet beter zijn met meer elementen? Lijkt mijn verhaal niet te fel op dit structuur?

Wat is het gekste ding in mijn verhaal? Hoe zorg ik er voor dat dit ding niet te opvallend wordt? Zijn er niet te veel/weinig gekke dingen? Als er geen gekke dingen zijn, is het van nog boeiënd?

Heef mijn spel een verhaal nodig? Waarom gaan de spelers dit interessant vinden? Ondersteunt het verhaal mijn spel? Is dat zo voor alle delen van het verhaal? Hoe kan ik het verhaal verbeteren?