The art of game design Blz 261-343. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leven in de kracht van de Heilige Geest
Advertisements

Samenvatting hoofdstuk 15-16
“Hoe kom ik aan klanten?”
“Een reis naar Licht”.
Samenvatting Book of lenses
Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Leren over de grenzen ”You must be the change you wish to see in the world” Mahatma Gandhi Ervaringen uit Kigoma, Tanzania.
Presentatie, deelpagina over mijn fantasie, mijn animatie liefde
In het leven zijn er constant perioden met zon en wolken.
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Beeldende aspecten Vorm
Samenvatting Book of lenses
Mid Year Assessment Van Guido Boogaard.
Vraagstelling Op welke manieren kunnen fans hun eigen invulling geven aan een spel door af te wijken van de norm die de makers aan de game meegeven?
Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een inleiding. Alice - Een Inleiding2 Wat is ALICE? Een moderne programmeeromgeving –Visuele voorstelling, opgebouwd uit drie-
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Begrip B Een handeling uit vrije wil is een handeling waarin tot uitdrukking komt wat de handelende persoon zelf belangrijk vindt. Om een vrije wil te.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Hedendaagse literatuur Vijfde college programma  Bezoek aan De dag van de Literatuur  Aanwezigheid?  Presentaties over de historische roman 
FAR CRY 3GAMING “speel een game uit de top 100 een aantal uur”
Game Concept Samenvatting hoofdstuk 19. Vijf manieren die designers gebruiken om hun game spaces te organiseren. Lineair (bv: monopoly, super mario bros)
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Samenvatting hoofdstuk 17&18
Hoe ondersteun je je kind “De Musical gaat niet door” >>
Hoe hoor ik Gods stem 1. geloven 2. Zijn spreken 3. verzamelen
CanDo Coaching.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Games met een boodschap Rajiv Krijnen. Games met een boodschap Onderzoeksvraag Wat maakt een game? Subvragen Hypothese Bronnen.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
4 VWO / HAVO Laagland, Module 4.
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Het spel Gevonden via Het verhaal:
Literaire bouwstenen 1 Vertelperspectief.
Game development. Inhoud Inhoudsopgaven Wat is gamedevelopment? Proces gamedevelopment Welke beroepen vallen onder gamedevelopment? Wat is de toekomst.
Onze doelen en visie in beeld
Een plek van aanbidding. “Bij aanbidding spelen de emoties en het gevoel voor schoonheid zeker mee, maar het is wel een grote reductie wanneer men aanbidding.
Sociologie Cultuur en Context J1.3. Bezetting Maagdenhuis Jeugd en muziek.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
De theorie achter de verhalen
Literaire bouwstenen Vertelperspectief.
Onderwijs met Rap: Hip-Hop Headlines. ‘We starten de Week in Rap september vorig jaar te helpen studenten krijgen aangesloten op actuele gebeurtenissen’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Literary Devices. Alliteration; herhalen van eerste medeklinker-klanken om bepaalde nadruk aan deze woorden te geven. The passionate shepherd to his love.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Lesbrief – Meester Kikker. Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je ooit al naar het NFF.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Commercie-architectuur
Bouw aan je veerkracht.
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Processing Structured Hypermedia
Games.
Digi(bord)boek project <titel project>
SKILL GAMES JO8, JO9, JO10 & JO11.
Filmanalyse.
Filmanalyse.
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Waarderende benadering
Transcript van de presentatie:

The art of game design Blz

Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay elementen Maar de beste games combineren deze elementen

De mythe van het passieve entertainment De wens om te handelen en alle gedachten en emoties die daarmee gepaard gaan. Een meesterlijke verteller weet hoe hij verlangen creëert in een luisteraar zijn geest

De droom werkelijkheid methode van rivieren en meren : Het idee is dat een geheel niet interactief verhaal (revier) wordt gepresenteerd in de vorm van een tekst of een diavoorstelling en geeft vervolgens de speler een periode van vrijheid en controle (meren) Een verhaal machine Een goed spel is als een verhaal machine het genereerd reeksen gebeurtenissen die zeer interessant zijn

De problemen Goede verhalen hebben eenheid Meerdere eindes zijn teleurstellen: is dit het echte einde? Moet ik het verhaal opnieuw spelen? Gebruik genoeg werkwoorden Tijdreizen maakt tragedie zeker

Story tips voor game designers Doelen, obstacels en conflics Zorg voor simpliciteit in je verhaal: middeleeuws, futuristische, oorlog, modern Beschouw de held zijn reis Zet je verhaal aan het werk Houw je verhaal wereld samenhangend Maak je verhaal wereld toegankelijk Soms brengt kaart een verhaal tot leven

Het gevoel van vrijheid vrijheid geeft de speler het heerlijke gevoel van controle Je moet de speler vrijheid geven maar je moet de controle over de speler houden door: beperkingen, doelen, interface, characters, muziek

Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds

de power van pokemon Alle gecombineerd pokemon producten hebben meer dan $ 15 miljard opgebracht, waardoor het de meest lucratieve videogame franchise aller tijden Maar het belangrijkste is de tv-show deze gaf spelers een nieuwe poort in het pokemon universum deze lied de pokemon super geëtaleerd zien met dramatische animatie en geluid. Wanneer kijkers zou terugkeren naar de gameboy zouden deze levendige beelden in hun verbeelding zitten, waardoor de ruwe gameboy graphics en geluid volkomen irrelevant worden

Eigenschappen van Transmedia werelden Transmedia werelden zijn krachtige Transmedia worlds evalueren over time

Wat hebben succesvolle Transmedia werelden met elkaar gemeen Ze hebben de neiging om te worden verankerd in een alleenstaand medium Ze zijn intuïtief Ze hebben een creatieve individu in hun kern Ze maken sens door een al hun gateways Ze zijn wens vervullend

Welke patronen zien we Metaal => fysiek Complex => simpel Realiteit => fantasie

Avatars De relatie tussen de speler en avatar is sterk We hebben de mogelijkheid om onszelf te projecteren in alles wat we controle De ideale vorm

Creating compelling game characters De avatar is belangrijk in een spel, net als de hoofdpersoon belangrijk is in een traditioneel verhaal Lijst van karakter functies: maak een karakter gebruik status gebruik maken van de kracht van de stem de kracht van het gezicht krachtige verhalen transformeren de personages

The purpose of architectur The primary purpose of architecture is to controle a persons experience A gamedesigner must reply on the use of indirect controle to guide people into having the right hand of experience

Het organiseren van je spel ruimte Game designer moeten ruimten creëren Game designer hoeven de regelels van architectuur niet te volgen Vijf voorkomende manieren waarop ontwerpers hun spel ruimte organiseren: lineair, net, web, punten in de ruimte, verdeeld ruimte

Alexander zijn belangrijke eigenschappen van levende structuren Schaalniveaus sterk centrum Grenzen afwisselende herhaling positieve ruimte goede vorm lokale symmetrieën contrast Grandients ruwheid innerlijke rust

Ken je grote Ooghoogte Mensen en deuropeningen Textur scaling level design Maak je level plezant en intresant

Einde