Generieke kennisbasis gedidactiseerd

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MVZ PR commissie 9 oktober 2013   Taartbodem: Wie zijn wij?  Taartvulling: Wat is onze opdracht?  Bruidstaart: Hoe gaan we dit doen?  Taartdecoratie:
Advertisements

een didactiek voor opleiden op school
Experiment 7: Het effect van het bezit van een Museumkaart bij leerkrachten Leerkrachten in experiment 7 € 0,00.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Workshop: opstellen vervolgaanvraag
Functionele leesvaardigheid in de lerarenopleidingen in Nederland
Een simulatie van een Zitting. Jullie opdracht in 6 etappes 1.Doornemen van een advies 2.Een Groep uitkiezen (1 student per groep); wijzigingsvoorstellen.
Bijeenkomst raden decentralisaties – Werken naar Vermogen De Pauw, Wassenaar Woensdag 21 maart 2012 Geert Schipaanboord
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
woensdag 4 juni 2014 Landelijke Dag van het Platform vmbo Bouwen, Wonen en Interieur Locatie: B&I park Harderwijk.
Taal en woordenschat Landbouw woorden en Contaminaties
Lerarenopleiders beroepsstandaard beroepsregistratie Ko Melief
Casusbank Didiclass Reflectie binnen het voortgezet onderwijs
Onderzoek door lerarenopleiders: praktijkgericht en academisch?
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Leren van lerarenopleiders
Stand van zaken WAK 2 – Pabo Jan Haan. Kennisbases  juni interne legitimering door vakdocenten pabo’s;  juli verwerking opmerkingen interne legitimering.
De kennisbasis Rekenen-Wiskunde
10 manieren van kijken, denken en werken voor productief leren Fred Janssen ICLON, Universiteit Leiden / Thieme Meulenhoff.
Entreeopleidingen en herziening kwalificatiedossiers
Startbijeenkomst Scriptie Plus Albert Meijer 13 februari 2014.
W. Jacobs 17 maart 2011 De kracht van samenwerking Workshop plattelandsontwikkeling.
Workshop 4 Scenario,s voor de toekomst DE ARBEIDSMAKELAAR.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
NETWERKBIJEENKOMST Woensdag 16 februari INDELING BIJEENKOMST  Praktische zaken –  Inhoudelijke zaken16.00 –
1 bij overheid en bij sociale partners is het belang van vakmanschap en beroepseer voor het goed functioneren van bedrijven en organisaties uit het zicht.
Andere (school)tijden?
Carnaval emblemen: met onze strijkemblemen bent u snel, mooi en goedkoop klaar voor carnaval! Op kunt u met een paar muisklikken.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Spelregels bij brainstorm
Marije Boonstra & IJsbrand Jepma BKK Inspiratiedag Lerenderwijs Amersfoort 21 november 2014.
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
NU ENGELS.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Bijeenkomst training gespreksbegeleiders 13 maart 2015 Assen EEN WARM WELKOM.
NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
Samenwerken En Ontwikkelen. Samenwerken Met deze mensen werk ik samen.
Bestuurlijke aanbesteding dagbesteding Walcheren 1 21 oktober 2015.
Toetsconferentie 2015 Script Concordance Test Fontys Lerarenopleiding Tilburg – Tom Adams.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Keuzethema: differentiatie
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 13 november 2012.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Inkoop Jeugdhulp 2017 Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari maart 2016.
Mariël Kanne Docent ethiek 30 maart 2016 Dilemmabesprekingen als hulpmiddel bij het (leren) klinisch redeneren.
Inleiding recht Hoofdstuk 5.
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Visie en strategie Les 4: strategie.
Praktijkgericht onderzoek
Handleiding voor het invoeren van PROMs in Spotonmedics
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
Aardrijkskunde kiezen in VWO-4,5,6??.
Het is Gods wereld ‘mijn wereld’ ‘onze wereld’ ‘Zijn wereld’
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Uitnodiging bewonersoverleg
Transcript van de presentatie:

Generieke kennisbasis gedidactiseerd Velon 10 maart 2014 Generieke kennisbasis gedidactiseerd Walter Geerts en Wybe Postma

Indeling Praktijkboek

Persoonlijke en professionele ontwikkeling Kerndocument generieke kennisbasis leraar basisonderwijs “Imagination is more important than knowledge” Albert Einstein

Inzet Praktijkboek voor leraren ?

Hoe kun je dit Praktijkboek inzetten? Verdeling over het leerplan Kiezen hoofdstuk/deel 1 en/of 2 Zelfstudie of bijeenkomsten Aanwijzingen concreet toepassen Strategie invoering Wat en Waarom

Terugkoppeling A-3 met beschrijving Korte rondgang met toelichting Wij fotograferen en mailen Praktijkboek als beoordelingsexemplaar w.geerts@nhl.nl