Do-learning Een project van Stenden Hogeschool

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
een didactiek voor opleiden op school
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Onderzoekend kijken naar opleidings-gedrag
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Het klaslokaal 2.0.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Didiclass - beginnen met
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Individuele loopbaanbegeleiding
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Iris, Twann, Isa en Thomas
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Online Video in de onderwijspraktijk Gebruik van video via internet Pieter Varekamp 23 januari 2008.
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Door: -Pim Somers -Max Krings -Berend van den Boomen.
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
First ID project Waterlant-Ydoorn
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
Vredig kerstfeest.
Wij lopen mee met Walk4Water! Sponsorloop: 10 km Vrijdag 22 maart Middelharnis.
Gespreksvaardigheden V2
Wafae Idrissi & Alice van der Veen
Interculturele communicatie
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Klinisch redeneren en evidence based practice
Les 2 – Jouw media.
3e jaar Blok 3: tekenen en handvaardigheid
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Welkom Informatieavond 9 september 2014 “Samen in beweging blijven en oog voor elkaar”
Gemaakt door: Ans Sarianamual Bewerkt door: Lotte Muilwijk
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Bachelor Medische Hulpverlening
Seculariseer uw school! 20 tips Hoe de katholieke identiteit van uw school zéker verloren laten gaan? “Ironie is de hoogste vorm van ernst.” (S. Kierkegaard)
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Infectieziekten in de GGZ Praktijktraining [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Stage bachelor secundair onderwijs
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Masterclass voor lerarenopleiders
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
De start van werkplekleren 2a
The Future Teacher 3.0.
WELKOM OUDER(S)/VERZORGER(S) Marloes Assink
Transcript van de presentatie:

Do-learning Een project van Stenden Hogeschool Pabo Meppel en Kennisnet Jaap Tuit Stef Sprong Iris Vriezinga Nick Zwiep Hilly Boers Dinsdag 11 maart 2014

Welkom allemaal……. Nick en Iris bespreken een lessituatie http://m.youtube.com/watch?v=A1ujhgb9gFg Voorbereiding op deze workshop http://youtu.be/JEqpQsByqSc

Microteaching Feedback op de voorbereiding: http://youtu.be/I-DEPQaB208

“Do-learning”

Wat is “Do-learning”? Werken aan competenties Gericht op stage: Voorbereiding (microteaching) Reflectie (video-interactie)

De iPad als didactisch middel Iedere student een tablet/ iPad

Microteaching Lessituaties oefenen Dit filmen Feedback geven en ontvangen Lesvoorbereiding bijstellen

De stage Lessen geven en laten filmen

Video-interactie Studenten bekijken elkaars filmbeelden Geven elkaar feedback

Leren van elkaar en met elkaar Ervaringen van studenten Jezelf laten zien Elkaar zien Feedback geven en ontvangen Wat heb je geleerd

Samenwerking met Kennisnet http://www.youtube.com/watch?v=0umfJ8YF6JQ

Discussie Stelling: Studenten ontwikkelen zich beter wanneer zij feedback van elkaar krijgen

Discussie Stelling: Video-interactie hoort volgens de regels te worden uitgevoerd.

Discussie Stelling: Studenten pamperen elkaar

Discussie Stelling: Videobeelden: De enige manier om objectief te beoordelen

Discussie Stelling: “Do-learning” maakt de rol van de mentor lichter

Randvoorwaarden Ruimte in het rooster Een tablet/ iPad per student Oefenen in het geven en ontvangen van feedback Communicatie met de stageschool

Bedankt voor jullie aandacht!