Www.kennisnet.nl Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Edushock leerfestival
Advertisements

Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
De inhoud en invoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) DATUM1 december 2005 PLAATSNISB Bewegen als levenslange uitdaging.
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Innovatie en stakeholders in VO
Mag ik u voorstellen ....
Het Management Informatie Portaal
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Passend Onderwijs een korte inleiding
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Informatiestrategie INFS – College 4
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
VTB Technasium Vakcollege
Bétapartnersconferentie
Maatschappelijke Sectoren & ICT
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
REA en kleine gemeenten
ICT in het Onderwijs bij TBM
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Werkconferentie Passend Onderwijs 30 maart 2009 Bijeenkomst voor algemeen directeuren van : PO: WSNS Hoorn-1, WSNS Hoorn-2, WSNS De Streek VO: SWV VO-SVO.
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
GIS-coördinator in Westerlo
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Informatiebijeenkomst
Kwesties rond ict verbonden
EPALE Elektronisch platform voor volwasseneneducatie in Europa
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Een digitaal leerplatform
PROGRAMMATISCHE VERSTERKING SLIMME BUNDELING: PARTNERSHIP
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Bureaucratisch management
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Transcript van de presentatie:

Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008

‘OCW herijking’ aanleiding voor: Heroriëntatie ( relevante ontwikkelingen ) Herpositionering ( betekenis voor ons ) Herinrichting ( invulling )

1999

2000

2002

2003

2005

2007

2008

Herinrichting, functionele wensen Eenduidige ingang voor gehele organisatie (één loket) Vergroting innovatief vermogen Versterking projectmatig werken Flexibeler aansluiting producten en diensten op wensen onderwijsveld Dienstverlening meer inrichten naar generieke voorzieningen

12

16

Thema’s 2008 Professionalisering van docent en management Flexibele organisatie Beschikbaar en (her)bruikbaar lesmateriaal 17

Reageren op ontwikkelingen in onze omgeving Maatschappelijk informatie democratiseert en wordt toegankelijker groeiend besef dat kennis delen rendeert globalisering in een regionaal perspctief Politiek/bestuurlijk Sturen op kwaliteit Ict-ontwikkelingen gebruiksvriendelijk internet potentieel van nichemarkten door zoekmogelijkheden 18

Omgeving vraagt om flexibele school Onderwijs vraag naar verantwoording groeiende maatschappelijke opdracht betrokkenheid ouders naast afnemer ook aanbieder van leermiddelen voortijdig schoolverlaters, gedragsproblemen, geringe motivatie 19

Koppeling aan lange termijn missie Faciliteren en ondersteunen van iedere onderwijsinstelling die het leren wil vernieuwen met ict Faciliteren en ondersteunen van ongelimiteerde toegang tot leren door het bieden van bouwstenen voor het individu om het eigen leren te ondersteunen. 20

Rollen 21

Vraaggericht 22

Primair Onderwijs Digitale speel- en leeromgeving voor kinderen Professionalisering (aankomend) leerkracht Mediawijsheid Ambassadeursprogramma Salons Systematiek voor classificatie van leerdoelen Stimuleren beschikbaarheid en inzetbaarheid materialen Via: leerkracht, pabostudent, begeleidingsdienst, samenwerkingsverband, schoolleiding en bestuur 23

Voortgezet Onderwijs Ambassadeursprogramma Mediawijsheid Uitbreiding gebruik standaarden (learning design) Visieontwikkeling schoolleiding en bestuur Via: docent, lerostudent, lpc, samenwerkingsverband, schoolleiding en bestuur 24

Middelbaar beroepsonderwijs Docenten inspireren, trainen en van tools voorzien Masterclasses en expertisenetwerk Kennisuitwisselingsprogramma’s Stroomlijnen informatieuitwisseling (vb Electronisch Leerdossier) Met checklists en onderzoek verbeteren van uitwisselbaarheid Ondersteuning inrichters van infrastructuur 25

Strategie en Innovatie Mediawijsheid ICT-bijdrage aan lerarentekort Verbetering gegevensuitwisseling Innovatieagenda: technische innovaties koppelen aan actuele onderwijsvraagstukken Ruimte voor experimenten en proefopstellingen Internationalisering 26