Intervisie Vlaams-Brabant Deel 3 23 Dingen. Technische vragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Heerlijk Wonen marketing
Advertisements

SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
verenigings- communicatie
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Welkom bij Best Buddies Nederland
Hoe ontstond dit initiatief ?
“Hoe kom ik aan klanten?”
BLOGGEN Op School.
Een blog waarop je allemaal dingen kan posten (filmpjes, foto's, muziek enz.) Beetje overrated + wordt heel snel saai, maar het kan voor een tijdje leuk.
Module: Delicious • Verzameling ‘favorieten of bookmarks’ • Eenvoudig om eigen bookmarks bij te houden • Je kan er overal aan (waar internet is) • Gebruikt.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
- - - Social Media.
WordPress les 3.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Sociale media en integriteit Tim Vanheers / integriteitsdag 10 april 2014.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
VZW Computer Users Meetjesland.  is een website waarop regelmatig - soms meerdere keren per dag - nieuwe bijdragen verschijnen die gedateerd zijnwebsite.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Zondag 21 april  Hele dag cultuur voor kinderen (en hun ouders/begeleiders) ◦ Voorstellingen ◦ Doorlopende animatie en activiteiten ◦ Workshops.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
 Hilde Vanhuele & Marc Verheyen  Stafmedewerkers Tele-Onthaal West-vlaanderen, Vlaams-Brabant & Brussel Bron:
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Aan de slag met Stelselpedia
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Op stap met m’n diploma! Bron:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Informatieavond Kinderen, Ouders en Internet.  Blogs  Chatten  MSN  Beveiliging  Links.
Weblog/Blog woensdag 25 september Weblog/Blog Wat is een ”Weblog of Blog”? Een soort van dagboek op internet, dat door anderen op internet kan worden.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Facebook Hoe facebook te gebruiken?. Tot nu toe Hebben een bedrijfspagina Deze slaat nog niet echt aan Mensen komen niet naar onze facebookpagina toe.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Training voorbeeld voor
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Minor Digital Marketing
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Transcript van de presentatie:

Intervisie Vlaams-Brabant Deel 3 23 Dingen

Technische vragen

Hoe is de stand van zaken m.b.t. de implementatie van een blog in het bibliotheekportaal? Marijke De Smedt, Bibliotheek Asse Vragen

Aandachtspunten/hinderpalen – Regelmatig posten – tijdsinvestering – Collega’s motiveren: technisch, inhoudelijk, … – PC nodig: niet iedereen heeft pc, of geen recente – Tijd vrij maken – Globaal communicatiekanaal: alles wat fysiek verschijnt + extra artikels – Blokkering door IT-dienst Vragen

Blogger – Gebruiksvriendelijk: laagdrempelig – Widgets Wordpress – Toch niet zo moeilijk als het lijkt voor een simpel bericht – Geen widgets (tenzij zelf gehost) Vragen

Website – Statisch – Grote campagnes – Vaak moeilijk aan te passen – Beperkte ruimte Blog – Actueel – Dynamisch Vragen

Gemeenschappelijk portaal – Voordelen: gemeenschappelijke berichten, staat al klaar voor wie er nog geen heeft – Nadelen: eigen karakter, huisstijl, gemak van berichten over te nemen en zelf niets te posten, je oude blog niet moeten overzetten, niet gebruiken is vrij leeg blijven Vragen

Hoe verder? – Begeleidingstraject vanuit SBB voor geïnteresseerden die nog geen blog hebben Vragen

Ik zie dat het aantal fans van onze Facebookpagina stabiel blijft op 135 (we zijn begonnen op de verwendag dit jaar). Hoe krijgen we dit aantal omhoog zonder al te veel de schreeuwerige reclametoer op te gaan? In de bib hangen overal al affiches omhoog, de URL staat ook vermeld op het uitleenstrookje, op onze catalogus,... Lily Smets, Bibliotheek Tienen Vragen

Virale marketing Vragen Interessante inhoud: attractief, divers, aangepast aan doelgroep, wordt sneller gedeeld, meer likes, … Tip: gebruik eens FB questions Van binnen-uit werven: collega’s, vrijwilligers, vrienden Tip: via ‘Voorstellen aan vrienden’ Fans vragen ‘ambassadeur’ te worden Tips: vraag fans expliciet om inhoud te delen, vrienden uit te nodigen, … Kracht van taggen Tips: Fans foto’s laten taggen, bib taggen in persoonlijke berichten

Reclame Vragen Gedrukt: folders, affiches, gemeenteblad, visitekaartjes, uitleenstrookje, … Online: badge op website, link in handtekening mail, nieuwsbrief gemeente, andere Tiense websites, andere Tiense FB-pagina’s Tip: vraag admins van andere sites om reclame te maken Tip: zelf als pagina actief zijn op pagina’s van andere organisaties (like, commentaar, …)

Extra’s Vragen Fan-only inhouden creëren Wedstrijden Mailing (marketing > vertel het je fans >.csv-bestand) Facebook opleiding (workshop, infosessie, …) Speciale actie Digitale Week

Hoe kan men vb. nieuwe aanwinsten linken aan de website? Wij hebben wel geen persoonlijke website op de bibliotheek maar een onderdeel van de website van de gemeente. Wij hebben Bidoc als catalogussysteem. Ik heb bemerkt dat vb. Tienen dat via zijn facebook deed, maar dat zie ik niet goed hoe, en... ik bemerkte ook bij een eerder bezoek aan hun facebook, dat de linken niet meer werkten. Anne-Marie Van Raepenbusch, Bibliotheek Kortenberg Vragen

Link naar zoekopdracht Vragen BIDOC: vb. Bibportalen: Alternatieven Export PDF-lijst (op website, Scribd) Manuele visueel aantrekkelijke etalage via Librarything, YouTube, Scribd, … Opletten met auteursrecht covers!

De onderstaande twee blogposts lijken me zeer interessante gespreksstof. Er wordt gesteld dat er geen bibliotheken succesvol interactief zijn op Facebook omdat we te weinig ‘tribe’ zijn. We posten vooral over onze eigen (brede) organisatie en onze fans zijn een te heterogene groep om zich echt verbonden te voelen met ons en met elkaar. Sociale interactie beperkt zich veelal tot bibliotheekmedewerkers die elkaars posts leuk vinden. De social media strategie die voor de Nederlandse bibliotheken werd ontwikkeld wil hier een antwoord op bieden met als praktijkvoorbeeld. Tim Lerno, Bibliotheek Londerzeel Vragen

Leestips Vragen groep.html groep.html bibliotheken-social-embassy-dec-2011http://bibliotheek20.ning.com/forum/topics/advies-sociale-media- bibliotheken-social-embassy-dec-2011

groep mensen met een gemeenschappelijk doel en een leider

Bib als Vragen Schatkamer van bronnen (fysiek, digitaal en mensen) Ontmoetingsplaats (informatie, ideeën, …) Waardecreator (betekenis, interpretatie, …)  Via sociale media Maar zowel publiek als bibliotheken zijn nog niet klaar => Vraagontwikkeling naast PR!

Discussie Vragen Wanneer is een FB-pagina succesvol?

Tips Vragen Toelaten dat fans ook berichten posten Regelmaat in posts Interactie stimuleren (en volhouden!) Zelf antwoorden en opvolgen

Evaluatie Thema’s Sprekers Afsluiting