Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – 10.30 uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Objectgeoriënteerd Programmeren in C++
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Gestructureerd programmeren in C
PROS2 Les 11 Programmeren en Software Engineering 2.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Ha jongens, zo zag ik er uit toen ik net zou oud was als jullie… Man, wat was ik lui in die tijd… Gelukkig zijn jullie een stuk ijveriger, dus met dat.
Leren programmeren door spelletjes te maken
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Frank Stalpers en Ad Baars
Leren = Concentreren I II III.
Wat is MaS? MaS staat voor Maatschappelijke Stage
Proeven doen natuurkunde.
Verslag fotosynthese. Gemaakt door: Ben Bitter, Bert Kupers Klas: SH3B
OO Analyse in de praktijk OO Analyse in de praktijk IV OO basisregels.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
De Topklas.
Mijn Restaurant Opdracht ICT.
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
Visie & Strategie.
Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Universiteit Leiden, Opleiding Natuur- en Sterrenkunde 1 Elementaire Kinetische Theorie Electrodynamica (Maxwell theorie) Eerste en tweede jaar Klassieke.
VU Masterclass Game Development maart 2006 Masterclass Game Development Practicum Kin Hung Cheng.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Het belang van plannen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Solliciteren: wat wil ik?
Lezen: doe het goed voor
+ Kind in ontwikkeling deel A Thema 1 Baby. + Welkom! Programma Expertgroep aan zet, hoe? Praktijkopdracht Inleiding in de module/studiehandleiding Opdrachten.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Het belang van voorlezen
Tentamentraining: Leerjaar: Cluster: Periode: Toetscode:
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Spel Politiek Nederland
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Welkom havo 4..
Programmeren.
Partial Classes, Enemies, Exceptions
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Gameprogrammeren: Introductie
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Organische meststoffen
Gameprogrammeren: Player input in Painter
Gameprogrammeren: Afsluiting
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Puntentelling Teams Geschat
Vwo 6 – week
Een video maken Kennis toetsen.
Thema 4: Zo bereik je meer
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Small Basic Console deel 2
Helpen bij huiswerk en plannen
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven

Een paar tips Wees kort en bondig Wees precies (termen zoals klasse, object, subklasse, variabele, declaratie, opdracht, toekenning niet door elkaar halen) Als je voor een methode meer dan het antwoordvak nodig hebt, dan doe je iets verkeerd Als je bepaalde stukken code vijf keer moet overschrijven, probeer eens een loop

Voorbereiding Programmeren leer je door te doen Doe de opgaven uit het boek Doe de toetsen van vorige jaren Probeer de problemen uit de practicumopgave nog eens zelf op te lossen (zonder partner!) Lees het boek goed door, en zorg dat je alle termen en verbanden snapt Rust goed uit

Wat hebben we zoal gedaan? De belangrijkste programmeerprincipes behandeld: Keuze, iteratie, loops Object-georienteerd-programmeren Arrays, strings, files Games programmeren: De game loop, botsingen afhandelen, game states, game objecten, … En natuurlijk zelf games maken!

Wat komt er nog? In de bachelor: Gameproject Toepassen van opgedane kennis Samenwerken in teamverband Vakken over databases, graphics, gameontwerp, en nog veel meer En dan zijn er ook nog masterprogramma’s: GMT, AI, COSC, …

Cursusevaluatie Wat vonden jullie ervan? Klopt het vak met jullie verwachtingen? Wat misten jullie? Wat moet vooral zo blijven? Vul het online evaluatieformulier in!