Enquête SimForTree (maart 2007) Eerste verwerking (7 respondenten)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Telemarketing De 8e Flessenhals 2 Afspraken 10 Telefoongesprekken.
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
Gegevens/Informatie/Kennis
Marieke Kessels-Habraken –
Inkomenseffecten van woningbouw workshop evaluatieonderzoek 28 maart 2013 Dr. R. Willemse Teamleider beleidsonderzoek Rekenkamer Rotterdam.
Stage gemeente Neerijnen Kerntaak 3B
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
De rechten van een aandeelhouder
STRATEGISCHE PLANNING
Onderzoek in het nieuws? Kansen en bedreigingen Chris Aalberts CEPHIR - 4 maart
Record Linkage: Simulatie Resultaten Adelaide Ariel Biolink NL 28 maart 2014.
Naar een beslissings- ondersteunend systeem Structuur en invulling van SimForTree: interactieve sessie.
Ketencommunicatie en e-SDS
Adobe formulieren : stand van zaken.
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Tussentijdse evaluatie
Eerste bijeenkomst van de begeleidingscommissies ‘t Elzenveld, Antwerpen woensdag 18 april 2007.
Voortgangsrapportering SimForTree onderzoek
Voortgangsrapportering deel Universiteit Antwerpen Objectieven: Op punt stellen van een hulpinstrument, gebaseerd op een volledig procesgestuurd model.
Objectieven: Dit SBO-project beoogt het op punt stellen van een hulpinstrument, gebaseerd op een volledig procesgestuurd model dat de groei van bosbomen.
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
Gezondheidscentrum Velp
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Hoofdstuk 4 Omzetprognose
Cloud voor uw bestuur? Wij gaan samen met u op onderzoek. Nabespreking.
Kiezen tussen belangen ervaringen van een veranderend ingenieursbureau in een veranderende wereld Jacco Buisman Ede, 11 maart 2008.
Het Nederlandse duurzame elektriciteitsbeleid De effectiviteit en efficientie vergeleken.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Participatie en een Klantenraad
HBO-I Conference Tour RUP| versie 1.0 | 18 maart 2010 RUP toegepast binnen DUO Een korte impressie hoe we binnen DUO RUP ingevoerd hebben (aan het.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Afstudeer Presentatie Application of the Wavelet Transform Modulus Maxima method to T-wave detection in cardiac signals Pieter Jouck 22/12/2004.
Welke doelstellingen bij een BO? Pagina Welke soorten doelstellingen bij de opmaak van een beheersovereenkomst ? Directiecomité FOD WASO 28.
Ch SAFETY, ACCIDENTS AND HUMAN ERROR, p An Introduction to Human Factors Engineering C. Wickens, S. Gordon & Y. Liu, 1997 Introduction to.
Communicatie in organisaties
Zorgbelang Zuid-Holland Veiligheid door de patiënt bekeken 25 april 2012 Erik Visser, Regiomanager Zorgbelang Zuid Holland.
Enterprise Document Management Fase
DE GOMA; VAN 0 NAAR BETER EEN ANALYSE BIJ DE 0-METING BETREFFENDE DE BEKENDHEID, TOEPASSING EN NALEVING VAN DE GOMA, MEDE IN RELATIE TOT BEVINDINGEN UIT.
Planning. Planning Vandaag Uitleg 3.2 (15 min.) Proefwerk terug & bespreken (kort) (15 min.) Klimaatjagers kijken (20 min.)
Pensioen is abracadabra voor Nederlander Een onderzoek onder werknemers In opdracht van Delta Lloyd Levensverzekeringen N.V.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Inbraken / burgerparticipatie Sept 2014 Uitslagen enquête.
Gemeenschaps Enquete JULI Inhoud Hoe mensen over onze school denken –Resultaten van enquete –Opsomming – Gemeenschaps Visie van onze school Wat.
Nationale DenkTank 2014 De DataWijzer In één oogopslag zien wat apps en websites met je data doen.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
MAGNUSKERK RESULTATEN ENQUETE AANTAL VERSPREID IN ANLOO 150.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | maart 2015.
De klant was koningin…?. Wat gaan we doen? Kort voorstelrondje De klant is / was koningin Stukje Utrechtse geschiedenis Plus Tarief Donateurs / vrienden.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een handig hulpmiddel bij het beoordelen van leerling-onderzoek Herman Schalk Beoordeel wat je belangrijk.
Borging Kans op ‘terugval’ in oude routines is groot Heb hier al vanaf het begin aandacht voor.
Voorbeeldvraag 1 Welke uitspraak is JUIST: 1. De basisstelling van Nicolas Carr (auteur van "IT doesn't matter") is dat de investeringen die in IT gedaan.
Richtlijnen en principes Over diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij mensen met een verstandelijke beperking 29 maart 2011 Barbara Pot, orthopedagoge/gz-psychologe.
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
“Het is in mijn lage rug geschoten” Evaluatie Vice Versa 9 maart 2016 MP 18 maart 2016.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Skaeve Huse Presentatie voor en participatie door omwonenden
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
19 november 2014 Dr. Carina Wiekens Lectoraat Netintegratie
Global Entrepreneurship Week
Evaluatie 11 scholingsessies: 358 deelnemers (scholen, GGD’en, cateraar samen met school) Evaluatie Brigade: intervisiedag Evaluatie deelnemers: enquête.
Onderzoek binnenklimaat
Uitkomsten enquête CultuurSchakel en Holland Dance Festival
Beleid en regelgeving Les 1.
Formatieve toets thema 2
Is testen een project op zich?
Transcript van de presentatie:

Enquête SimForTree (maart 2007) Eerste verwerking (7 respondenten)

één respondent suggereert om types te selecteren op basis van hun frequentie van voorkomen in de bosinventaris

Enkele voorlopige conclusies: Voorspellen van milieufuncties wordt als zeer belangrijk ingeschat; van productiviteit medium; van recreatiewaarde en houtkwaliteit eerder minder belangrijk Er is zowel behoefte aan voorspelling op bestandsschaal (beheer) als op landschapsschaal (planning, beleid, evaluatie) Voorspellingen op maand- of jaarbasis worden verkozen; de argumentatie voor maanddata is onduidelijk Het model moet vooral gevoelig zijn voor beheer; ook gevoeligheid voor verandering van milieufactoren is belangrijk

Enkele voorlopige conclusies: Er wordt een fout op de modeloutput van 5-10% aanvaard Richtlijnen vormen de geprefereerde output van eindgebruikers; bij outputdata verwacht men betrouwbaarheidsintervallen De meeste gebruikers willen een model voor multifunctionele bossen, hoewel ook productiebossen met eventueel korte omloop veel interesse wegdragen.