Presentatie afstudeeronderzoek Monique Linssen 21 september 2001 Utrecht
1. Introductie wie en waarom ?
2. Het begin Hoe ben ik gestart? Afbakening van het onderzoek Ondersteuning van begeleider Problemen?
3. Het onderzoek Methode en opzet Gebruik van de handleiding Rol van de begeleider Het belang van literatuuronderzoek
4. Hoeveel tijd heeft het gekost? Tijdplanning en tijdbeheersing (inclusief de rol van de begeleider) Bepalende momenten Tijdvreters
5. Implementatie en gevolgen Wat is gebeurd met conclusies en aanbevelingen? Leermomenten Positieve en negatieve gevolgen van afstudeeronderzoek
6. Aanbevelingen (1) * betrek de begeleider al in de beginfase, ga in discussie om het onderzoek af te bakenen en in te perken * wacht niet te lang met het opstellen van het scriptieplan en de inschrijving voor de scriptie (beslis wat je wilt onderzoeken en start dan ook meteen)
6. Aanbevelingen (2) *maak een realistische tijdsplanning en stuur op tijd bij * geef ook richting de begeleider aan wanneer je wat wilt doen, koppel regelmatig terug en maak afspraken