Titel auteur oktober 2004 1/10 De KUBUS. Titel auteur oktober 2004 2/10 De KUBUS Wie zit er in de zaal? Wie heeft een eigen case meegebracht?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Workshop Informatievaardigheden
Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Jacob Molenaar en Alex van Essen (Toetsplaza)
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Bestuurlijke relevantie
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Vakcommunities, Vakwijzer en Kennisnet
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
ECK Educatieve contentketen in het MBO arjan van Venrooy Nico Verbeij
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Voortgangstoets. Doelstellingen Kennismaken met de voortgangstoets De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets bij.
Integraal Toezicht Jeugdzaken
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Leerlingen als partners in een leergemeenschap
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Kennisdelen - 7 februari 2013
Al doende leren training docenten
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
1Toekomstdromen voor KPN. We have a dream…. Toekomstscenario’s voor KPN.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Titel ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid en gelijke kansen te bevorderen, en.
1 Samenwerken aan kennisverbetering in de Carrosseriebranche.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
Het werken met portfolio
Titelmodel Kijk onder beeld->model titel model om deze te wijzigen Het natuurlijk leren Een nieuw perspectief.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
CB-NL Launch Event Omdat we informatie op orde willen krijgen!!
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Bert Kersten Gedeputeerde Provincie Limburg Over de grenzen heen.
Johan van der Sanden TU/e TULO Fontys PTH-Eindhoven
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Werkstukken en rapporten
Workshop Informatievaardigheden
Van librije tot digitale bibliotheek: de universiteitsbibliotheek utrecht eric sieverts.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Uitgeversgroep en Maatwerk Jeroen van Esch Docent - Uitgever Welkom!
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Werkplekleren Rubbens Jolien Bron: Duerings, L. (2011) Dé criteria voor succesvol werkplekleren. Utrecht: Universiteit Utrecht.
Spelregels Digitale stad
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Uitgeversgroep en Maatwerk
Transcript van de presentatie:

Titel auteur oktober /10 De KUBUS

Titel auteur oktober /10 De KUBUS Wie zit er in de zaal? Wie heeft een eigen case meegebracht?

Titel auteur oktober /10 Programma Introductie Aan het werk: case aanleveren Wat zie je terug? importeren in de ELO

Titel auteur oktober /10 Project Cases Bevorderen ‘Case Access’ in brede zin: Laagdrempelig casusmateriaal Actueel casusmateriaal Digitaal casusmateriaal

Titel auteur oktober /10 Cases, wat bedoelen we daarmee? een beperkt vraagstuk op een vakinhoudelijk gebied Een gecompliceerd vraagstuk, waarin meerdere vakgebieden, organisatieprocessen en managementniveaus aan de orde kunnen komen

Titel auteur oktober /10 Waarom het project ‘Cases’? Competentiegericht onderwijs vraagt om: –beroepsgericht onderwijsmateriaal, –meer inzet van casusmateriaal –creëren van een authentieke leeromgeving Casusmateriaal en kennis over casusmateriaal bij docenten en bedrijven, dat kan worden gedeeld De levensduur en actualiteit van casusmateriaal wordt korter

Titel auteur oktober /10 Samen delen en ontwikkelen: Is door digitalisering eenvoudiger Creëert transparantie Is efficiënter Stimuleert elkaar in het verder ontwikkelen Is een logische stap op weg naar vernieuwing en digitalisering

Titel auteur oktober /10 De KUBUS is een digitale casusbank ‘Actuele’ informatie over bedrijven en organisaties Opvraagbaar op kenmerken: zoeken en selecteren Uitgangspunt voor casusdefiniëring vanuit verschillende invalshoeken

Titel auteur oktober /10

Titel auteur oktober /10

Titel auteur oktober /10

Titel auteur oktober /10

Titel auteur oktober /10 Dezelfde case geimporteerd in Blackboard

Titel auteur oktober /10 voor meer informatie en