WERVING OPVANG EN BEHOUD Tafeltennistrainer 2. Opleidigen Werving, opvang en behoud 1. Werving, opvang en behoud. Samenhang. 2. Rol van de trainer en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Interactum Lectoraat Kantelende kennis
ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
Reflectievaardigheden en instrumenten
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
Informatie voor leerlingen uit leerjaar 3. Wat staat ons dit jaar te wachten? • Stage lopen • Maatschappijleer • CKV(theoretisch) • PTA • Beroepskeuze.
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
De ontwikkeling van de 7 competenties
Welkom bij de 4e workshop over:
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Commissies Technische commissie o Zorgdragen voor de organisatie rond trainingen o Het samenstellen van teams o Zorgdragen voor de organisatie van toernooien.
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
Tafeltennisleider 1 Bijeenkomst 2/2. Waarom een opleiding Tafeltennisleider? Begeleiding scoort onvoldoende bij tafeltennis! Goedwillende ouders en clubleden.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Reflectievaardigheden en instrumenten
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
TAFELTENNISPRAKTIJK 2 Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Tafeltennispraktijk 2 1. Terugkoppelen voorbereiding. 2. Demonstratie topspin op contra 3. Zelf.
TRAINING GEVEN ALGEMEEN Tafeltennistrainer 2
BEGELEIDING EN COACHING Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Begeleiden en coachen 1. Begeleiden en coachen. –Belang en verschillen. Voorbeeld, normen en.
Workshop inhoud en beleid
Aan de slag met competenties beoordelen
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Resultaten BPV-evaluatie
Geïntegreerd onderwijs
Deel anders, mijn organisatie
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Kennismaken met schermen
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
STARTBIJEENKOMST Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Startbijeenkomst 1. Studiewijzer 2 2. Officiële documenten 3. Bijeenkomsten / workshops 4. Informatiemateriaal.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Welk beleidsspeerpunt hebben we gekozen?
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Workshop klassenmanagement
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Studieadviesregeling
Jeugd/Ouder middag 22 augustus Ontvangst Koffie en thee.
Organisatorisch overzicht Speerpunten beleid Facultatieve trainingen Rol hoofdtrainers Rol coördinatoren Rol teamouders Thema blok 1 : balbehandeling.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Onderzoeksvaardigheden 3
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 4.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Opdrachten en eindopdracht
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Mini-conferentie Meedoen 3 februari 2009.
Voorlichting school & voetbalVoorlichting schoolproject SCHOOL & VOETBAL op het Segbroek College.
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
Platform ‘Meedoen allochtone jeugd door sport’ 30 oktober 2008.
Welkom Maandag 21 september 2009 Bijeenkomst Masterplan Arbitrage Waterpolo.
“MEET & MATCH” DOOR : JAN MENSINK. VOORSTELLEN  JAN MENSINK  NIJVERDAL  LEEFTIJD 57 JAAR  GETROUWD  2 KINDEREN.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
KNVB Opleidingen.
Laaggeletterdheid en de BPV
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
JUIST GYM.
JUIST GYM.
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Project gamemarket Les 1.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

WERVING OPVANG EN BEHOUD Tafeltennistrainer 2

Opleidigen Werving, opvang en behoud 1. Werving, opvang en behoud. Samenhang. 2. Rol van de trainer en succesverhalen. 3. Jeugdbeleid. 4. Activiteiten voor werving. 5. Kindertafeltennisfeest. 6. Via de school? 7. Materialen voor opvang en behoud. 8. In de praktijk. 9. Terugblik. WERVING OPVANG EN BEHOUD Tafeltennistrainer 2

1. Werving, opvang en behoud. De samenhang.

Opleidigen Werving, opvang en behoud Wie niet werft, sterft! Voor je werft: Opvang regelen. Goede opvang is behoud.

2. Rol van de trainer en succesverhalen

Opleidigen Werving, opvang en behoud Overleg in groepjes: Wat noteerde je als de rol van de trainer bij WOB? Let op overeenkomsten en verschillen. Na enkele minuten samen nabespreken.

Opleidigen Werving, opvang en behoud Succesverhalen? Valkuilen? Wat werkte als WOB bij jullie vereniging? Wat lukte er juist niet? Centraal samenvatten.

Opleidigen Werving, opvang en behoud Leren van elkaar? Beter goed geleend dan slecht bedacht. Valkuil: –Wat bij de een lukt, kan elders fout gaan. –Maar ook het omgekeerde komt voor! Altijd aanpassen aan je situatie.

3. Jeugdbeleid

Opleidigen Werving, opvang en behoud Jeugdbeleid? Wat wordt er bij jullie voor de jeugd gedaan? Is dat wel of niet volgens beleid? APRE ook bij jeugdbeleid!

4. Activiteiten voor werving

Opleidigen Werving, opvang en behoud Hoe kun je werven? Samen voorbeelden noemen. Verder accent op de jeugd: Kindertafeltennisfeest Schoolprojecten

5. Kindertafeltennisfeest

Opleidigen Werving, opvang en behoud Wat is het KTTF? Ervaringen? Draaiboek Aanbevelingen

Opleidigen Werving, opvang en behoud Rol NTTB Voorbeeld draaiboek Publiciteit Affiches (Soms) financiële bijdrage

6. Via de school?

Opleidigen Werving, opvang en behoud Benaderen van scholen? Ervaringen. Aanbevelingen.

Opleidigen Werving, opvang en behoud Sportieve projecten. Voor meerdere sporten: lessen op school, ‘proeven’ bij de vereniging. Als vereniging: goed voorbereiden. Vorm afhankelijk van de organisatie.

Opleidigen Werving, opvang en behoud Leskaarten: gymlessen met een tafeltenniskleur. Voorbeeld bij het praktijkgedeelte.

7. Materialen voor opvang (en behoud)

Opleidigen Werving, opvang en behoud Voor opvang (en dus behoud) heeft de NTTB: Project 6 tot 9 jarigen. Superstar diploma. Hoi. Brochure: Jeugdbegeleiding

Opleidigen Werving, opvang en behoud 6 tot 9-jarigen. Handleiding + videoband Leren via speelgebieden: raken, plaatsen, jongleren, sparren en heen en weer spelen. Jaarplan Circuitmodel Zie ook praktijkvoorbeeld

Opleidigen Werving, opvang en behoud Superstar diploma Vorderingen zichtbaar maken door diploma’s te halen 4 sterren / niveaus Telbare eisen / Observaties / Theorie Zie ook praktijkvoorbeeld

Opleidigen Werving, opvang en behoud Hoi! Serie voorbeeldtrainingen die eventueel ook door niet gediplomeerde trainers gegeven kunnen worden. Zie praktijkvoorbeeld.

Opleidigen Werving, opvang en behoud Brochure Jeugdbegeleiding. Gaat in op veel aspecten van het begeleiden (en een beetje coachen) van jeugd bij tafeltennisactiviteiten. Vragen?

8. In de praktijk

Opleidigen Werving, opvang en behoud In de praktijk. De bijeenkomst wordt straks afgesloten met videobeelden of praktijkvoorbeelden waarin getoond wordt hoe met een aantal van de genoemde materialen gewerkt wordt.

9. Terugblik

Opleidigen Werving, opvang en behoud Wie heeft er nog vragen? Heb je later nog vragen: Stuur een mailtje!

Opleidigen Werving, opvang en behoud Terugblik: Wat vond je ervan? Zaten er leermomenten voor je in? Heb je suggesties om een en ander te verbeteren? Succes verder!