Ondernemingsplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bedrijfspresentatie Promavise
Advertisements

Investeringsselectie
Be
Kamer van Koophandel Haaglanden
Welkom. Debriefing -Doelgroep -Ondersteuning -Locaties -Opdrachten.
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Het ondernemingsplan en Meet&Greet 4-FM 27 januari 2011.
Lomoz, 16 maart 2011 Analyse jaarrekeningen in de zorgsector
Hoofdstuk 13 Bedrijfswaardering
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Investeringsselectie
Budgetteren in de praktijk
Financiering en inkoop
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
H8 Strategisch management hoorcollege 1
H8 Strategisch management hoorcollege 2 De praktijk
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Bedrijfseconomie H7 Kengetallen Junior accountmanager.
Ondernemen moet je doen
Sociale Hygiëne Les 1.
50.
Les: Ondernemings plan 2. LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
1 CCM - Mod FIN B&P FIN: Beslissingen en Planning H1. Investeringsbeslissingen Drs. J.H. Gieskens AC CCM QT.
Business IT & Management
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Hoofdstuk 6 Investeringsselectie 6.1 Bepalen investeringsbedrag 6.2 Investeringsbeoordeling 6.3 Investering bij onzekerheid 6.4 Keuze uit projecten 6.5.
1 Hoofdstuk 8 Investeringsselectie 8.1 Lange- en korte termijnbeslissingen 8.2 Investeringsselectie 8.3 Beoordelen 8.4 Methoden 8.5 Keuze uit projecten.
1 Hoofdstuk 6 Investeringsselectie. 2 Bepalen investeringsbedrag Kasstroom = cashflow Kasstroom = winst + afschrijvingen Of Ontvangsten – uitgaven (vanwege.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Investeringsselectie Bij het beoordelen en selecteren van investeringen (overname,uitbreiding,nieuwe productielijn) maken ondernemingen gebruik van cashflow.
Fusies en overnames Welke aspecten moet een manager weten van fusies en overnames Drs H.C.A. Slobbe
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Aantekeningen hoofdstuk 8. Een ondernemingsplan maken 1. Een goed idee en jezelf kennen als ondernemer. 3. Zoek naar benodigde vergunningen, diploma’s.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Witlof All u need is wit lof.
Touroperator SunShine
Les 2: Van productie tot verkoop
Basisboek Bedrijfseconomie
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Begroten & Budgetteren
Rekening courant krediet Crediteuren €
Presentatie dwaande met je bedrijf
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Financiering van de onderneming
Les 2: Van productie tot verkoop
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Touroperator SunShine
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Transcript van de presentatie:

Ondernemingsplan

Inleiding Wie zijn wij… Eetcafé Sunshine De doelgroep Behoeften doelgroep Unique Selling Point Het personeel Het marketingplan Het financiële gedeelte

Wie zijn wij… De initiatiefnemers Het idee Missie Visie

Eetcafé Sunshine Gevestigd te Zwolle Rechtsvorm Cocktailbar Vergaderruimte Verschillende activiteiten

De doelgroep Studenten Bezoekers winkelcentra Zakenmensen

Behoeften doelgroep Beperkt budget Gelegen bij overige cafés Gezelligheid Betaalbare consumpties

Unique Selling Point Happy Hour Cocktailbar Vergaderzaal Diverse evenementen

Het personeel MBO-stagiaires Opleiding In de loop der tijd… Bedrijfskleding Motivatie Klantvriendelijkheid

Het marketingplan: De 4 P’s Plaats Promotie (personeel & presentatie) Prijs Product

Het marketingplan: SWOT-Analyse Sterke punten Zwakke punten Kansen Bedreigingen

De financiering Cashflow Terugverdienperiode Gemiddelde boekhoudkundige rentabiliteit Netto contante waarde Netto vermogensbehoefte

De cashflows

Terugverdienperiode Na 5 jaar €12.715 nog niet terugverdiend In 6 jaar en 8 maand terugverdiend Daarna positief verder draaien

GBR Jaarlijkse afschrijving €16.465 Gemiddelde winst € -6.063 Gemiddelde investering € 56.328 GBR -10.76%

Netto contante waarde Contante waarde cashflows € 61.566 Investering jaar 0 € 92.441 Netto contante waarde € -30.875

Netto vermogensbehoefte Vlottende en vaste activa

Conclusie Meer winst proberen te halen Zo vroeg mogen de cashflow terugverdienen Goed gefinancierd bedrijf creëren Rentabiliteit stimuleren

Zijn er eventuele vragen??