Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Persoonlijke waarden en beslissingsgedrag van consumenten
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 5 Sociale verbanden.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
H9: Communicatie.
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Business Marketing Sabine Vermuyten
Klassieke AO Leseenheid1
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Facility management en inkoop
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 6 Sport- sponsoring en sales promotions
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Hoofdstuk 4 Sport-sponsoring en reclame
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Een dialoog met klanten opbouwen
Marketing vandaag en morgen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
Energie ....
Samenvatting  Sociaal-economische verschillen in ongezond gedrag  Voor een verklaring moet aan twee voorwaarden worden voldaan: 1.Een relatie met het.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Promotie- en doelgroepanalyse
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 1: Sport, marketing en communicatie
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring. 2 Structuur hoofdstuk 2.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
DE NIEUWE SPORTCONSUMENT? HET NIEUWE SPORT CONSUMEREN! Ontwikkelingen in 'passieve' sportbeleving vanuit het perspectief van een marketeer. Nationaal Hockey.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
2017 – Digital Pixel Marketing
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Customer service & Relatiemanagement
Marketingcommunicatie
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie

Structuur hoofdstuk 5

SPORTSPONSORING EN VERKOOPPROMOTIE Kenmerken technieken van verkooppromotie tijdelijk karakter gericht op verkoopverhoging op KT Bezorgen merk een ‘goedkoper’ imago  zuinig mee omspringen Gezamelijke promotionele actie

DM-COMMUNICATIE IN DE SPORT DM: gericht op het verkrijgen/onderhouden van een structurele, directe relatie tussen aanbieder en klant DM: directe communicatie en directe levering 1-t-1 marketing

GEÏNTEGREERD DM-COMMUNICATIEBUDGET teaser respons of non-respons (follow-up) after sales cross selling relatiebeheer klant-werft-klant

Actiecommunicatie in massamedia: DR advertising DR commercial infomercial advertorial

Internetcommunicatie in de sport Verschillen met klassieke media: communicatiestijl sociale uitstraling controle op inhoud controle op contact

SPORTSPONSORING EN WINKELCOMMUNICATIE POS Beurzen: BtC, BtB

Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: SAMPLING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: definitie populair in een sportomgeving Experiential sampling Voorwaarden die sampling effectief maken CASE: Aquarius België

MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie omschrijving groei inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?