Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Structuur hoofdstuk 5
SPORTSPONSORING EN VERKOOPPROMOTIE Kenmerken technieken van verkooppromotie tijdelijk karakter gericht op verkoopverhoging op KT Bezorgen merk een ‘goedkoper’ imago zuinig mee omspringen Gezamelijke promotionele actie
DM-COMMUNICATIE IN DE SPORT DM: gericht op het verkrijgen/onderhouden van een structurele, directe relatie tussen aanbieder en klant DM: directe communicatie en directe levering 1-t-1 marketing
GEÏNTEGREERD DM-COMMUNICATIEBUDGET teaser respons of non-respons (follow-up) after sales cross selling relatiebeheer klant-werft-klant
Actiecommunicatie in massamedia: DR advertising DR commercial infomercial advertorial
Internetcommunicatie in de sport Verschillen met klassieke media: communicatiestijl sociale uitstraling controle op inhoud controle op contact
SPORTSPONSORING EN WINKELCOMMUNICATIE POS Beurzen: BtC, BtB
Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: SAMPLING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: definitie populair in een sportomgeving Experiential sampling Voorwaarden die sampling effectief maken CASE: Aquarius België
MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie omschrijving groei inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?