Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Advertisements

Planning Budgetten Break-even analyse
Marktvormen Economie.
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Business Marketing Management
Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën
AQUA LION Finance & Business Control
H3: Koopgedrag van organisaties
Quiz Gelijkvormigheid
kosten break-even-analyse grafisch
gemiddeld & marginaal…
Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening
Prijszetting
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
WIJNEN - MD BTW : BE WIJNEN-MD Houtemstraat 149, 3300 TIENEN Tel : 0498/ Fax : 016/
Hoeveelheidsaanpassing II
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
H12 Kostencalculaties.
Constant of Variabel? Kosten.
Stap 3; Constant of Variabel?
Hoofdstuk 3 Prijsbeleid
Micro-economie (week 4)
MARKETINGMIX.
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Accountmanagement H2 Prognoses Junior accountmanager.
Commercieel beleid 2 H3 Prijsbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H3 Prijsbeleid Filiaalmanager.
Balans per (na afschrijving en winstverdeling)
Hoe sterk reageert de vraag op een prijsverandering
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Prijselasticiteit van de vraag
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
HOOFDSTUK 7 ONZE KOSTEN & BATEN
Hoofdstuk 11 (HAVO) Hoofdstuk 16 (VWO)
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Indeling van hoofdstuk 11
Indeling van hoofdstuk 11 Prijsbepaling 11.1 Kostengeoriënteerde prijsbepaling 11.2 Afnemergeoriënteerde prijszetting 11.3 Concurrentiegeoriënteerde prijszetting.
College 6 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min) Theorie H 14 Prijs (60 min) Verwerking: Meerkeuzevragen (10 min) Casus (15 min)
Indeling van hoofdstuk 10
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN.
Toegepast rekenen HEO Algebra. Rekenen met letters Bedrijf rekent €20 voorrijkosten en € 50 per uur voor arbeid. Kosten bedragen: €20 + € 50 * aantal.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Lesbrief Markt & Overheid
Als je opbrengst niet alleen af hangt van je eigen keuzes
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Break-even-analyse oftewel “quitte spelen”
Samenvatting Lesbrief Vraag en aanbod
Welkom VWO 5..
Welkom Havo 5..
Welkom Havo 5..
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Examenopgave Havo M&O opgave 3
Huiswerk: Hoofdstuk 11 m&o boek, opgave 1 Oefenopgave 2 (stencil)
Break-Even Hoofdstuk 11 M&O.
Financieel 1.
Financieel 2.
Financiering en inkoop
Financieel 1.
Nederland en de rest van de wereld
Prijszetter binnen grenzen
H10 –Prijs van product bepalen
Transcript van de presentatie:

Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting

Figuur 16.2 Kosten per eenheid op verschillende productieniveaus

Figuur 16.3 Kosten per eenheid als een functie van de verzamelde productie: de ervaringscurve

Figuur 16.4 Inelastische en elastische vraag

Tabel 16.1 Hoe kortingen de omzet en de winst beïnvloeden*

Figuur 16.5 Belangrijke overwegingen in de prijszetting

Figuur 16.6 Break-evengrafiek voor de prijszetting op basis van de streefwinst

Tabel 16.2 Break-evenhoeveelheid en winst bij verschillende prijzen

Figuur 16.7 Kostengeoriënteerde prijszetting versus op beleefde waarde gebaseerde prijszetting

Tabel 16.3 Invloed van verschillende offertes op de verwachte winst

Figuur 16.8 Vier prijspositioneringsstrategieën

Tabel 16.4 Prijsstrategieën voor het assortiment

Tabel 16.5 Prijsaanpassingsstrategieën

Figuur 16.9 Programma voor de reactie op de prijsverlaging van een concurrent