Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Figuur 16.2 Kosten per eenheid op verschillende productieniveaus
Figuur 16.3 Kosten per eenheid als een functie van de verzamelde productie: de ervaringscurve
Figuur 16.4 Inelastische en elastische vraag
Tabel 16.1 Hoe kortingen de omzet en de winst beïnvloeden*
Figuur 16.5 Belangrijke overwegingen in de prijszetting
Figuur 16.6 Break-evengrafiek voor de prijszetting op basis van de streefwinst
Tabel 16.2 Break-evenhoeveelheid en winst bij verschillende prijzen
Figuur 16.7 Kostengeoriënteerde prijszetting versus op beleefde waarde gebaseerde prijszetting
Tabel 16.3 Invloed van verschillende offertes op de verwachte winst
Figuur 16.8 Vier prijspositioneringsstrategieën
Tabel 16.4 Prijsstrategieën voor het assortiment
Tabel 16.5 Prijsaanpassingsstrategieën
Figuur 16.9 Programma voor de reactie op de prijsverlaging van een concurrent