Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Innovatiematrix en functionaliteiten
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 – Engagement Les 5
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Medmec04 les 1 Engagement.
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Reclame.
Beïnvloeding Reisgedrag
Basis communicatieplan
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Promotie- en doelgroepanalyse
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Communicatie is de basis
Communicatie & Relatie
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 2: ontwerp.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Hoe uitdagend te ontwerpen met het CLU model voor duurzaam ontwerpen.
Secretary Plus. Wie zijn ze? ● Marktleider ● leveren maatwerk ● nemen een adviserende rol ● zowel benchmark als referentie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Gesprekken op school Gespreksvoering Overzicht hoofdstuk 8
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Het 24 spel.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Toetsing Vakdidactiek 2.
Hoofdstuk 17 Breuken basis. Hoofdstuk 17 Breuken basis.
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Sensoren en de rol van de overheid
Berichten in de media Mediaboodschappen.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Richting geven aan Teamontwikkeling
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking Hoofdstuk 7 Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking

Leerdoelen Weten wat de drie soorten boodschapstrategieën (cognitief, affectief en gedrag) zijn en die laten aansluiten bij de gekozen media voor een reclamecampagne. Bestuderen van de rol die boodschapstrategieën spelen in het ontwerpen van een effectieve propositie en de creatieve uitwerking. Toepassen van ieder type creatieve uitwerking in de juiste situatie. Leren wat de waarde is van een effectieve bron of woordvoerder plus de criteria om zo iemand te selecteren. Gebruikmaken van de principes van effectieve reclame om zeker te weten dat de boodschap de beste kans maakt om de doelgroep te bereiken en te beïnvloeden.

Figuur 7.1 Boodschapstrategieën

Figuur 7.2 Het effectenhierarchiemodel, boodschapstrategieën en reclamecomponenten

Figuur 7.2 Creative uitwerking

Figuur 7.4 Beroemde woordvoerders

Figuur 7.5