Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking Hoofdstuk 7 Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Leerdoelen Weten wat de drie soorten boodschapstrategieën (cognitief, affectief en gedrag) zijn en die laten aansluiten bij de gekozen media voor een reclamecampagne. Bestuderen van de rol die boodschapstrategieën spelen in het ontwerpen van een effectieve propositie en de creatieve uitwerking. Toepassen van ieder type creatieve uitwerking in de juiste situatie. Leren wat de waarde is van een effectieve bron of woordvoerder plus de criteria om zo iemand te selecteren. Gebruikmaken van de principes van effectieve reclame om zeker te weten dat de boodschap de beste kans maakt om de doelgroep te bereiken en te beïnvloeden.
Figuur 7.1 Boodschapstrategieën
Figuur 7.2 Het effectenhierarchiemodel, boodschapstrategieën en reclamecomponenten
Figuur 7.2 Creative uitwerking
Figuur 7.4 Beroemde woordvoerders
Figuur 7.5