Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
De marketingmixstrategie
Businesstoepassingen
Wat is interactieve marketing?
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Techniek Eigen inhoud rekening houdend met de toepassingsgebieden:
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Business Marketing Sabine Vermuyten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Logistiek management: begrippen en principes
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Inleiding tot marktonderzoek
© Pearson Education Benelux, 2003
© Pearson Education Benelux, 2003
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketing vandaag en morgen
10 manieren van kijken, denken en werken voor productief leren Fred Janssen ICLON, Universiteit Leiden / Thieme Meulenhoff.
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
College 4 Video Kotler (25min) Bespreken video (20 min)
Naar een duurzamer wereld? Prof. dr. Jacqueline Cramer, Directeur USI
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
College 3 terugblik H 1 t/m 4 bespreken opgaven H 6: Productbeleid werkvorm: living Graph.
Internationale marketing
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
WELCOME TO IPAD REPARATIE GRONINGEN IPAD REPARATIE GRONINGEN.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
3.1 PRODUCTIE.
Hst 4 Hoe wordt er gewerkt?
Toegevoegde Waarde 1 IntroFox.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Internationale marketing
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Ontvangt en verwerkt goederen
Nederland en de rest van de wereld
Transcript van de presentatie:

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen uit welke lagen een product bestaat 2.beschrijven hoe producten in categorieën worden ingedeeld 3.begrijpen hoe belangrijk nieuwe producten zijn 4.laten zien hoe bedrijven nieuwe producten ontwikkelen 5.uitleggen hoe producten worden ‘geadopteerd’ en innovaties zich verspreiden

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Waardepropositie Lagen van een product Kernproduct Feitelijke product Uitgebreide product

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Producten in categorieën indelen Hoe lang gaat een product mee? Hoe kopen consumenten het product? gemaksproducten shopping products specialty products unsought products

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Business-to-businessproducten materieel of kapitaalgoederen (duurzame productiemiddelen) onderhouds-, reparatie en operationele producten grondstoffen verwerkte materialen en speciale diensten onderdelen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Het innovatieproces Hoe werken innovaties Soorten innovaties continue innovaties dynamisch continue innovaties Marketing: met alle functies samenwerken De waarde van marketing Bevredigen van behoeften Nut creëren Ruilrelaties