Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager1 Doelstellingen Omgaan met lastig gedrag: Stilzwijgen Niet houden aan bespreking van eigen prestaties.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vlot vergaderen Welkom.
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Veiligheid op het internet
Bedrijfsverbetering met de Code
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Time management in het onderwijs
Leerroutes maken gericht op uitstroom
Communiceren kan je leren Zondag 15 april :15 – 16:30 Edgar Kaasschieter.
Lotgenotencontact.
John Vaupell Justin van der Steen
Succesvol communiceren met je klant!
Sportiviteit & Respect Just do it!
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Voor je iets zegt tegen iemand ,vraag jezelf drie dingen af :
Werkvormen als vanzelf
PRATEN MET ELKAAR VOOR DE POORT VAN DE HEMEL
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Individuele loopbaanbegeleiding
Voor je iets zegt tegen iemand ,vraag jezelf drie dingen af :
De 10 geboden Ken je Gods gebod: woorden één tot tien?
Anamnese Opnamegesprek.
Een ouderavond over veiligheid en grenzen stellen
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Professioneel-kritische Instelling
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Kleurrijk Spiegelen JGZ 15 december 2012 Marjolijn van Leeuwen; st Pharos Koos Bartels; Zorggroep Almere.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
Wat maakt het leven zo waardevol
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Met handen en voeten geloven 1
Communicatiehandvatten Blijf in contact
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Return to Sender.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Communicatie en dementie
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
MANTELZORGGESPREK.
voor familie en vrienden van
Informatie voor cliëntondersteuners Wmo. Inhoud 1.Cijfers en feiten. 2.Wat is vergeetachtigheid en wat is dementie? 3.Hoe herken ik dementie? 4.Verschillende.
Een opleiding geven, hoe begin je eraan ? Sandra Lauf, AgO16 oktober
Welkom op onze ouderochtend
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
Ik wens u veel personeel Personeel in de Praktijk Tips en Tools Melanie Andriessen, Auto Voskuilen Marleen van Reeden, BOVAG.
Ik ben coach van een C4 ploeg, wat nu?.  Sander Bijvank ◦ Stoffer en Blik ◦ Slowbootion (Coach) ◦ Zwaar 2008 ◦ En Blik ◦ Zwaar 2011 (Coach)  Roderik.
Kies een partner in de Heer - 1 Kor.7:39b. Een partner krijg je, een partner kies je (O.T.) Wat de HEER toen zei, heeft betekenis voor nu (1 Kor.6) Houd.
De kunst van het zwartkijken… Sander Dresken Haarlem, 4 maart 2015.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Signalering in gezinnen. Aanleiding * Sleutelfiguren uit informele netwerken komen in besloten gezinnen. Dat is een kans. Maar ze missen soms de vaardigheid.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Personeelstraining Typ hier uw thema.
Creativiteits- sessie
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Creativiteits- sessie
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Creativiteits- sessie
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Coachtraining DOEN?! DAG 2
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager1 Doelstellingen Omgaan met lastig gedrag: Stilzwijgen Niet houden aan bespreking van eigen prestaties Verveling Defensief gedrag Tranen Onbeschoftheid

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager2 De aanpak Uitleg door de trainer (kort!) Discussie Video Werken in groepjes Oefeningen

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager3 Opzet van de training Sessie 1: Inleiding Sessie 2: Uw nachtmerries Sessie 3: Lastige medewerkers Sessie 4: Actieplan

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager4 Lastige medewerkers Stille Steve Negerende Nigel Balende Betty Defensieve Dennis Wenende Wendy Bitse Becky

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager5 Open en gesloten vragen Gesloten – ‘ja’ of ‘nee’ antwoorden Open – brengt de ander aan het praten Wat?Waar? Waarom?Wanneer? Hoe?Wie?

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager6 Stille Steve Stel vragen Onderbreek niet Geef hem de tijd om te praten

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager7 Negerende Nigel Wijs hem op zijn prestaties Richt u op de toekomst Spreek een target af

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager8 Balende Betty Gebruik formulieren als uitgangspunt Praat met de mens achter de medewerker Bespreek ook de lange- termijnontwikkeling

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager9 Defensieve Dennis Geen karakteranalyse Creëer een informele sfeer Houd u bij het bewijs

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager10 Wenende Wendy Geen verrassingen Begin met iets goeds Wees meelevend maar houd voet bij stuk

Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager11 Bitse Becky Beheers de agenda Blijf kalm en geruststellend Richt u op de feiten