Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Advertisements

Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Records management en informatie-architectuur
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
Digitale dienstverlening
DIGI-PLU Procesgericht digitaliseren en elektronische overheid
Zaakgericht Werken.
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Zaakgericht werken in samenhang
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
BAG - WOZ, planning en commitment
VIAG themabijeenkomst 7 september 2012
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Gezamenlijk de crisis door
Zaaktypecatalogus Kwaliteit en Vraaggericht.
Distributie van basisgegevens via webservices
Informatieplan Ambities en Aanpak
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
GIDEON op weg Dirk van Barneveld VROM July 21, 2014.
Governance van de informatievoorziening
Publieke Dienstverlening ‘op de kaart’
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
afkijken, nadoen, egemwijs
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team mei 2004 E-Government GIS What’s in it for you? 24 mei 2004.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Elektronische dienstverlening in de lift
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Gemeenten kleuren de BGT in
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
KCC4ALL.
Opzet presentatie Doelstelling en uitgangspunten Wat is bereikbaarheid? De aanpak Stand van zaken Tot slot.
BEL Combinatie.
Digitaal mei 2014.
Producten & Werkprocessen
Governance van de informatievoorziening
Presentatie OZO Introductie NORA DIV katern NORA 2.0
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Pagina 1 Organisaties in verschillende vormen. Pagina 2.
Rob van de Velde, Geonovum Geeft GIDEON de samenhang die nodig is voor samenwerken ? Doelmonitoring GIDEON, 14 oktober 2009.
Werk mee aan GEMMA2 Wat kunt u de komende tijd verwachten?
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Afspraakgericht werken Snel balie
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Digitaal stelsel in de praktijk
Gemeenten kleuren de BGT in
Transcript van de presentatie:

Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag 19 april 2013 Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag

De weg naar excellente dienstverlening 2010 – Coalitieprogramma 2011 – Extern onderzoek ‘Bruggen Bouwen’ 2012 – Villa Veere & Visie Dienstverlening

Villa Veere Bestuurskrachtig en zelfstandig Excellente dienstverlening Dienstverlening altijd dichtbij Organisatieverandering

Visie Dienstverlening Ambitie: van goed naar EXCELLENT Bestaat uit: Visie Doelstellingen Uitvoeringsprogramma (incl. NUP!) Organisatie

Informatiebeleid (v.a. 2003) Werken onder architectuur Standaarden KING NUP Mid Office Community Partnership (“niet alles zit in de standaard”) Innoveren, Borgen processen, Optimaliseren mogelijkheden

Product & dienst catalogus (PDC) Referentie architectuur eGemeente (versie 2.1) Functionele componentenAr FrontOffice MidOffice BackOffice Overheids portaal Gemeente portaal Werkplek KCC Zakenmagazijn RGBZ ZTC Middelen Burgerzaken Authenticatie Zaak afhandeling burger Jeugd & Onderwijs Document management Personalisatie Werk, Inkomen & Zorg Output management Formulieren Belasting & Kadaster bedrijf Relatie management Betaling Vergunningen & Handhaven Management informatie Orkestratie Synchronisatie Product & dienst catalogus (PDC) Adressen & Gebouwen Gegevensmagazijn Sector RSGB Geo instelling Digitale kaart Ruimtelijk beheer Content management Overig … Gemeentelijke servicebus Digikoppeling (OverheidsServiceBus) Ontsluiting LV Compliant met: Landelijke basisregistraties & verwijsindexen Personen Adressen Gebouwen Topografie ... DKD 6

Processen digitaliseren Kwaliteit van dienstverlening én efficiënte bedrijfsvoering Dienstverlening plaats- en tijdonafhankelijk Eerste processen “live” vanaf 2006 Paradox van Larnier: Overschat niet de korte termijn effecten, Onderschat niet de lange termijn effecten

Leerlingenvervoer Ongeveer 100 aanvragen per jaar Proces “slim en slank” gemaakt Geen onnodige vragen stellen Gebruik maken van basisgegevens Digitaal via Midoffice-component (“generiek proces”) Via communicatie “digitale route” stimuleren (bv. verloten cadeaubonnen) Na 3 jaar 70% digitaal Opgenomen in database “Goed Opgelost” (BZK)

Parkeervergunningen 2012 proces “herijkt” mbv ESF-subsidie (vermindering regeldruk door bv. geen kopie kenteken meer te vragen) Digitaal proces ingericht (vergelijkbaar met leerlingenvervoer) 1e jaar ± 25% digitaal (250 van de 1000) Binnenkort evaluatie Op basis daarvan proces weer aanpassen