H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
De campagne....
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Omzet genereren via Internet
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
H13 Productbeleid Kwaliteit in ogen afnemers:
CORPORATE COMMUNICATIE
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
Marketing presentatie
Marketing presentatie
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Definitie van marketing
Communicatiebeleid Onderneming
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
TESLA MOTORS Paspoort.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
UBA = Bibliotheek van de UvA 1 centrale bibliotheek Bijzondere collecties 20 bibliotheken bij faculteiten, sommige onder facultair bestuur.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Special. Startpagina Profiel.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Dienstenmarketing Week 3. Planning/tentamenstof Instituut voor Bedrijfskunde CollegeOnderwerpenHoofdstukken boek 1Strategie  Wat is dienstenmarketingmanagement?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Internetmarketing en oefentoets
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
BRANDexpeience.
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop Themareclame en actiereclame Sales Promotion Beurzen en tentoonstellingen Sponsoring Sampling Interne Communicatie Internet (banners/webvertising, viral marketing, zoekmachine marketing, online nieuwsbrief, RSS-feeds, Permission Marketing, Second Life, vrienden netwerken (Hyves, LinkedIn), weblogs, Portals, Veilingen) SMS Productplacing DM/CRM Buitenreclame (abri, zuilen, auto's, dakreclame, Google Earth) PR

Brand Equity Brand equity (merkwaarde): de wisselwerking tussen beleving van het merk merkgedrag marktdynamiek Sterkte van een merk: meer in het geheugen gevestigd een prominentere plaats een rijker associatienetwerk in het geheugen meer gewaardeerde associaties

Model van Kapferer Prisma voor merkidentiteit

Merkenprofiel Merkenprofiel: Consumenten beoordelen een aantal statements. Dit geeft in een figuur uitgezet het profiel van een merk t.o.v. het profiel van andere merken. Endorsement De "ondersteuning" van een merk door het merk van de moedermaatschappij. Visual endorsement: idem, maar nu wordt alleen een visueel element gehanteerd.

Communicatie strategieën Communicatie kan gaan over: product prijs distributie De 9 strategieën van Giep Franzen: Consumer benefit approach Beklemtonen van centrale functionele en emotionele waarde Introductie nieuwe product eigenschap Uitvergroten van belang van een eigenschap Bijstellen van merkprofiel naar wensen consumenten Vergroten van top of mind awarenesse (TOMA). Positionering Vergroten van verschil met andere merken. Benadrukken van beter functioneren van centrale eigenschap Benadrukken van functioneren en disfunctioneren van concurrentie Bevestigen positieve ervaringen van het merk