Marketing presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
De marketingmixstrategie
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Kamer van Koophandel Haaglanden
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Marketingmix & Concept
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing .
Beau Mertens & Robert Vanhees
Marketing presentatie
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Beleidsvoering naar groei
Doortje Laarhoven Groep 8 18 maart.
Definitie van marketing
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Business Marketing Management
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
[Productnaam] Marketingplan
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Visie & Strategie.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
De marketing van kennis
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
[Productnaam] Marketingplan
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Marktsegmentatie en positionering
Economie en ondernemen
Transcript van de presentatie:

Marketing presentatie Dennis Nijsten & Markus Schmidt Marketing presentatie

Agenda Herhaling De P van Plaats De P van Promotie Marktanalyse Vragen

Herhaling Wat is marketing? Wat is de marketing mix? De P van Product De P van Prijs

De P van Plaats ( Distributie ) Waar bied jij je product aan? Op welke locatie ga jij je vestigen? Distributie intensiteit: 1. Intensieve distributie: Coca-Cola 2. Selectieve distributie: Cool Cat 3. Exclusieve distributie: BMW

Distributiekanaal

Push en Pull methoden

De P van Promotie Hoe communiceer je met jouw markt ?

De P van Promotie Soorten communicatie

Reclamespot 1

Reclamespot 2

De marktanalyse Wie is je markt? Hoe kom je aan geld? Wie ben jij? Segmenteren Targeting (doelgroep selecteren ) Positioneren Hoe kom je aan geld? Plan maken Wie ben jij? Profit of non – profitorganisatie

Segmenteren Definitie: het opdelen van de markt in kleinere homogene groepen mensen of bedrijven die soortgelijke behoeften hebben of hetzelfde reageren op een speciaal voor hen ontwikkelde marktstrategie.

Segmentatiestrategiën

Targeting Doelgroep bepaling !!

Positionering Positionering houdt in dat je ondernemer bewust kiest voor een plaats op de markt, waarbij je je productaanbod afstemt op een bepaalde doelgroep, maar tevens rekening houdt met je concurrenten. Hier spelen 3 elementen een belangrijke rol: 1.) De consument 2.) Het product of merk 3.) De concurrent

Positioneringskruis

Vragen? oivj2008.hyves.nl Bedankt voor jullie aandacht! Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl