Marketing presentatie Dennis Nijsten & Markus Schmidt Marketing presentatie
Agenda Herhaling De P van Plaats De P van Promotie Marktanalyse Vragen
Herhaling Wat is marketing? Wat is de marketing mix? De P van Product De P van Prijs
De P van Plaats ( Distributie ) Waar bied jij je product aan? Op welke locatie ga jij je vestigen? Distributie intensiteit: 1. Intensieve distributie: Coca-Cola 2. Selectieve distributie: Cool Cat 3. Exclusieve distributie: BMW
Distributiekanaal
Push en Pull methoden
De P van Promotie Hoe communiceer je met jouw markt ?
De P van Promotie Soorten communicatie
Reclamespot 1
Reclamespot 2
De marktanalyse Wie is je markt? Hoe kom je aan geld? Wie ben jij? Segmenteren Targeting (doelgroep selecteren ) Positioneren Hoe kom je aan geld? Plan maken Wie ben jij? Profit of non – profitorganisatie
Segmenteren Definitie: het opdelen van de markt in kleinere homogene groepen mensen of bedrijven die soortgelijke behoeften hebben of hetzelfde reageren op een speciaal voor hen ontwikkelde marktstrategie.
Segmentatiestrategiën
Targeting Doelgroep bepaling !!
Positionering Positionering houdt in dat je ondernemer bewust kiest voor een plaats op de markt, waarbij je je productaanbod afstemt op een bepaalde doelgroep, maar tevens rekening houdt met je concurrenten. Hier spelen 3 elementen een belangrijke rol: 1.) De consument 2.) Het product of merk 3.) De concurrent
Positioneringskruis
Vragen? oivj2008.hyves.nl Bedankt voor jullie aandacht! Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl