Marketing presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
De marketingmixstrategie
Marketing voor verkeerskunde
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Inleiding in de Marketing
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing .
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Inleiding tot marktonderzoek
Inleiding tot marktonderzoek
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Doelen Soorten vormgeving.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid en recht
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 3. Planning/tentamenstof Instituut voor Bedrijfskunde CollegeOnderwerpenHoofdstukken boek 1Strategie  Wat is dienstenmarketingmanagement?
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
[Productnaam] Marketingplan
Marktanalyse.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing presentatie Dennis Nijsten & Markus Schmidt Marketing presentatie

Agenda Wat is Marketing De Marketingmix De P van Product De P van Prijs Vragen

Wat is Marketing? Definitie 1: Marketing omvat de – op de markt afgestemde – ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën, en alle andere activiteiten om planmatig de afzet te verhogen of transacties te bevorderen, een goede reputatie te creëren en duurzame relaties met klanten op te bouwen, zodat alle partijen hun doelstellingen bereiken. Definitie 2: Marketing omvat alle activiteiten van een organisatie die erop gericht zijn om op winstgevende wijze te voorzien in de behoeften of verlangens van hun afnemers door middel van een ruilproces. Definitie 3: Hoe “smeer” ik iemand iets aan en maak er ook nog winst mee?

De Marketingmix De marketingmix is de combinatie en afstemming van de door een organisatie gehanteerde marketinginstrumenten die gericht zijn op één of meer doelgroepen binnen een bepaalde markt. reclame PR ( public relations ) sponsoring - adverteren - beurzen kwaliteit, vormgeving service (merk)naam accessoires vestiging locatie voorraad kortingen betalingscondities prijsstelling

De Marketingmix

De P van Product Definitie Product: Een geheel van materiële en immateriële eigenschappen waarmee een goed of een dienst in een bepaalde behoefte voorziet.

Soorten Merken Definitie Merk: Een merk is een naam beeld, of symbool – of een combinatie daarvan – waarmee een organisatie zichzelf en haar producten herkenbaar wil maken voor de consument en zich wil onderscheiden van de concurrentie. A-merk B-merk C-merk Paraplumerk Huismerk AH (euroshopper) , V&D (select), Hema (Miss Helen)

Product Levenscyclus

De P van Prijs Prijsbepaling: 1. Kostengeoriënteerde prijsbepaling 2: Vraaggeoriënteerde prijsbepaling Prijsbepaling van nieuwe producten: 1. Penetratiepolitiek 2. Afroompolitiek Psychologische prijsbepaling 1. € 7,00 - € 6,95 2. Van – voor prijzen 3. Psychologische (tijdelijke)acties ( Media Markt )

Vragen? oivj2008.hyves.nl Bedankt voor jullie aandacht! Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl