Nieuw relatiemanagement / scrm Pepijn Coolman
Keuze organisatie Mijn keuze voor deze opdracht valt op mijn eigen bedrijf. Ik organiseer vanuit een eigen bedrijf genaamd Daily Electronic vzw een festival genaamd Butterfly Beats Festival. Dit gaat telkens door tijdens het 3de weekend van Juli en natuurlijk zijn er hierbij heel wat concurrenten op de markt.
A. Social media audit Facebook
A. Social media audit
A. Social media audit
A. Social media audit Concurrenten? Hype O Dream Lollipop Beach Festival Dour Festival
SWOT-analyse Helpful Harmful Internal Goeie verhouding volgers via sociale media en bezoekers Online zeer actief (behalve twitter) Twitter is een werkpunt Youtube niet uit het oog verliezen External Promoten van de pagina kan zeker wonderen doen + boosten van posts Enorme activiteit op de FB-eventpagina zonder veel te doen (zie volgende slide) Strijden tegen de concurrentie met het materiaal dat je hebt (origineel uit de hoek komen!!)
DO’S DONT’S Blijven streven naar originaliteit Werken aan de twitteraccount, meer interactie Alle sociale media met elkaar laten integreren. (via de persoonlijke website of afhankelijk per medium) Niet stoppen van de activiteit via Facebook na het evenement (zie Hype O Dream) Geen kopie worden. Origineel blijven! To the point blijven en geen overload van informatie geven (vaak nutteloos).
B. Doelgroepen Doelgroep voor het festival zijn ook te zien op de FB-pagina. Als standaard nemen we een ruimer geheel namelijk van 16 tot 28 jaar. En op Facebook zien we dit terugkomen van 18 tot 24 jaar. Dit is de gewenste doelgroep qua leeftijd
B. Doelgroepen Muzikaal: mensen die houden van een gezellige festivalsfeer en ook houden van het bredere genre van de elektronische muziek. Naambekendheid: mensen die liever houden van kleiner en gezellig dan van grote events.
C. Doelstellingen en strategie Interactie met het publiek kan natuurlijk steeds beter en beter verlopen. Zeker via de Twitteraccount kunnen er verbeteringen aan te pas komen. Meer gebruik maken van de ruimere wereld van sociale media en niet toespitsen op de meeste gebruikte. Dit zorgt voor een meer originelere kijk op het event. (bijv. Instagram)