Nieuw relatiemanagement / scrm

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

maar… dilemma groeicontrol flexibiliteit familiebedrijf.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Analyse klantgerichte websites
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Branche-analyse Boekenbranche
Uw persoonlijke creatieveling:
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De EMEG-lijst: BreakFest, Landgraaf. In dit deel van mijn EMEG-(oriëntatie)lijst ben ik opzoek gegaan naar de succesfactoren van het 1-daags festival.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Arteveldehogeschool Office management
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Prokkelen Laagdrempelig, participatie, inclusie Marian Geling.
Social Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Wat is facebook eigenlijk? Facebook is een nieuwe manier van communiceren. Facebook is snel – vroeger ging dit met de post en kon wel dagen duren Online.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Sneeuwbal Festival. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Audit. Deel 3 Concurrenten – XXXLutz Group.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Taak 2 Nieuw relatiemanagement
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Outdoorpark Reusel.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Natural mineral water.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
WAT HEB IK AL? -Logo -Mijn eigen website - Daan Wolfs Music - Facebook pagina (zowel privé als zakelijk) - Facebook prive - Facebook zakelijk -LinkedIn.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Patrick Vermaercke 17 maart  Tot 1 oktober 2015 kinesist in WZC Mariahuis - Gavere  Nu centrumleider in LDC Den Oever – Gavere  Sinds 2012 Zorgambassadeur.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Operationeel plan DIMAGINI
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Minor Digital Marketing
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Nieuw relatiemanagement / scrm Pepijn Coolman

Keuze organisatie Mijn keuze voor deze opdracht valt op mijn eigen bedrijf. Ik organiseer vanuit een eigen bedrijf genaamd Daily Electronic vzw een festival genaamd Butterfly Beats Festival. Dit gaat telkens door tijdens het 3de weekend van Juli en natuurlijk zijn er hierbij heel wat concurrenten op de markt.

A. Social media audit Facebook

A. Social media audit

A. Social media audit

A. Social media audit Concurrenten? Hype O Dream Lollipop Beach Festival Dour Festival

SWOT-analyse Helpful Harmful Internal Goeie verhouding volgers via sociale media en bezoekers Online zeer actief (behalve twitter) Twitter is een werkpunt Youtube niet uit het oog verliezen External Promoten van de pagina kan zeker wonderen doen + boosten van posts Enorme activiteit op de FB-eventpagina zonder veel te doen (zie volgende slide) Strijden tegen de concurrentie met het materiaal dat je hebt (origineel uit de hoek komen!!)

DO’S DONT’S Blijven streven naar originaliteit Werken aan de twitteraccount, meer interactie Alle sociale media met elkaar laten integreren. (via de persoonlijke website of afhankelijk per medium) Niet stoppen van de activiteit via Facebook na het evenement (zie Hype O Dream) Geen kopie worden. Origineel blijven! To the point blijven en geen overload van informatie geven (vaak nutteloos).

B. Doelgroepen Doelgroep voor het festival zijn ook te zien op de FB-pagina. Als standaard nemen we een ruimer geheel namelijk van 16 tot 28 jaar. En op Facebook zien we dit terugkomen van 18 tot 24 jaar. Dit is de gewenste doelgroep qua leeftijd

B. Doelgroepen Muzikaal: mensen die houden van een gezellige festivalsfeer en ook houden van het bredere genre van de elektronische muziek. Naambekendheid: mensen die liever houden van kleiner en gezellig dan van grote events.

C. Doelstellingen en strategie Interactie met het publiek kan natuurlijk steeds beter en beter verlopen. Zeker via de Twitteraccount kunnen er verbeteringen aan te pas komen. Meer gebruik maken van de ruimere wereld van sociale media en niet toespitsen op de meeste gebruikte. Dit zorgt voor een meer originelere kijk op het event. (bijv. Instagram)