SAM SAM 22-4-2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rondleiding digitale hulpmiddelen Thierry Lammers.
Advertisements

The customer centric software company
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
Het Nieuwe Werken De optimale werkplek Olivier van Noort Product Manager – Windows Microsoft B.V. Bastiaan de Wilde Solution.
PSO for Microsoft Dynamics 2013
De kracht van CTB ICT Bouw BV
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Samen leren samen werken in de cloud
Start de gehele presentatie
Grootschalige ICT Projecten maar dan wel succesvol
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Wat komt er zoal bij kijken?
Meer mogelijkheden en meer kansen
Sharepoint als werk- en leeromgeving
Mailoplossingen voor het onderwijs
Linux in het bedrijfsleven
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
ROC-UP ! Wat is er gerealiseerd ……. 22 Januari 2013
De informatiespecialist maakt
De kracht van MySolution
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Motivatie van de professional Willy Limpens
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
Het Management Informatie Portaal
Demo Selligent 2 november 2006 Robert Slagter, Peter Philipsen & Marc v/d Wijgaart (DBS)
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
André den Hollander SEPA-middag pensioenfondsen.
Hoe zorg ik dat niemand meer “zonder” wil! Zeven belangrijke overwegingen voor een succesvolle implementatie van Unified Communications Dimension Data.
Kevin Lecossois Louis Massagé 28/03/2013
1 Solvency II “Beyond the waves” DNB Solvency II Seminar Gerard van Olphen 10 December 2009.
Governance van de informatievoorziening
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Samenwerken op afstand
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
LIPS 8 december Programma 9u30Inleiding 9u40Portaal » Portaal in Drupal » Drupal voor websites » Alternatief van DaliCMS (Lodgon) 10u10Demo Lodgon.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Met 2 handen op de rug ?? Ton Boots directeur-bestuurder.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Project Rassidon SAS Netwerkbeheer Leerjaar 3 Blok 1.
Opleiding CMS website Gent Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Inrichten van een dienst Weblectures
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Back-up.
saMBO-ICT Conferentie
Uitleg local heroes over wijzigingen werkplek en lokale werkplekken.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
Office365 bij de SCOH.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
Doorontwikkelen BRON vo
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Cloud Oplossingen Bastiaan Ludeking Consultant M
Testen van applicaties
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Opslag documenten in Office 365
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

SAM SAM 22-4-2009

Hogeschool Windesheim Rob Keemink Hans Bastiaan Vragen Agenda: Sogeti Nederland BV Johan de Jong Hogeschool Windesheim Rob Keemink Hans Bastiaan Vragen Sogeti Nederland B.V.

Detachering & Projecten Sogeti Nederland BV 3.300 medewerkers Architectuur  Beheer Focus op Onderwijs Detachering & Projecten ICT dienstverlener sinds begin ‘70 Zelfstandig onderdeel Cap Gemini SA “Think Global, Act Local” Wereldwijd >19.000 werknemers Kantoren : Vianen (HK), Amersfoort, Den Bosch, Diemen, Groningen, Rotterdam en Mumbai Sogeti helpt organisaties bij het ontwerpen, realiseren, implementeren, testen en beheren van waardevaste ICT-oplossingen. Sogeti Nederland B.V.

Sogeti Nederland B.V.

Agenda Introductie ShareNet: Waarom? Het programma De implementatie Het resultaat Vervolg?

Rob Keemink: directeur ICT/CIO Opdrachtgever Hans Bastiaan Programma manager Sogeti Expertrol en Uitvoering

Hogeschool Windesheim 18000 studenten 1800 medewerkers 1 hoofdlocatie en 5 (kleine) buitengebieden 1 centrale dienst ICT (circa 60 personeelsleden) 2500 vaste werkplekken, 1000 laptops (excl. std)

Waarom? StudentONtevredenheid met het oude portaal/intranet Interne communicatie meer en meer online, 1 loket Leren op afstand steeds belangrijker Internationalisering Modernere ICT infrastructuur Aanpasbaarheid portaal Online samenwerking

ShareNet Wat betekent het voor de Dienst-ICT en de Hogeschool? ‘Open hart operatie’ ‘Verbouwen met de winkel open’ 1 jaar heel veel werk in de voorbereidende fase Inzet van veel ICT personeel voor het project Andere projecten op laag pitje Omscholing van Novell/Oracle naar Microsoft

Programma ShareNET Functie Huidige oplossing Nieuwe omgeving Inloggen, autorisatie Novell e-directory Active Directory Mail en agenda Groupwise Exchange / outlook Software distributie, nieuwe image Zenworks SmartDesktop (SCCM, softgrid) Informatieverstrekking Portaal SharePoint Afdelings- en persoonlijke data H: en G: schijf Word, Excel Office XP Office 2007 Macro’s, forms Word, portaal Infopath

Met wie werken we samen? Gezamenlijk traject van Informatie en Communicatie Technologie Student en Onderwijs Services (Mediacentrum) Marketing en Communicatie Veel aandacht voor communicatie (nooit genoeg) Toekomstige gebruikers erbij betrekken Klankbordgroepen met medewerkers, studenten Werkgroep Functiebeperking Huiswerk voor iedere medewerker

Projectstructuur (1)

Wat is ShareNet? Sterk wachtwoord

Gebruikte Planning

Implementatie Algemeen werkverband Werkverband Portaal Alle aanspreekpunten van Schools / Diensten Opzetten activiteitenplan Elke week werkoverleg Huiswerk map (voorbereidende activiteiten voor de “Big Bang”) Werkverband Portaal Migratie van bestanden en content Portaal content naar de Info Site Werkverband Bestanden C:- , D:- en G:-Schijf H:-Schijf

Scholing Uitgangspunt Diverse middelen (“Cafetaria”-systeem) scholing op de verandering Diverse middelen (“Cafetaria”-systeem) Learning Guides Zelfstudie ScreenCasts (Filmpjes) Office2007 mee naar huis

Communicatie Folder met algemene informatie Website (http://sharenetinfo.windesheim.nl) Veel gestelde vragen Voorbeelden van scholing Documenten sharenet@windesheim.nl Implementatie Posters Vlag Hulptroepen in gele en paarse T-shirts Mail Borden

Implementatieweekend 22.000 accounts zijn aangemaakt 2.000 desktops en 750 laptops zijn van een nieuw image voorzien 1.800 mailboxen zijn gemigreerd 121 desktops zijn afgeleverd en geïnstalleerd op andere locaties van Windesheim (buitengebieden) 30 afdelingsschijven (H:) zijn gemigreerd 20 koppelingen tussen de Active Directory en systemen zijn geïnstalleerd en getest. 100 desktops zijn met maatwerk afgeleverd.

Het resultaat PLUS MIN Snel werkend sharenet Veel positieve gebruikers (eerste dag 1000 gelijktijdige users; excl std) ….. MIN Mailmigratie deels niet goed gegaan Wachtwoorden kwijt Opslaan op sharenet niet ‘gewend‘ demo: sharenet.windesheim.nl

School/Dienst Cijfer Social Work 7+ Business and Economics Vastgoed en Facilitair Bedrijf Management en Law 7 Education Student en Onderwijs Services Healthcare 8 Information Sciences Lectoraat 8+ OPOZ