Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Marketing Marketingmix
Business mapping Business model canvas.
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Bedrijfspresentatie Promavise
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Agenda  Les 13  wkn 13 2 e  hs 2.4 overige kosten  bestuderen tb 32 tm 47 maken 2.15 tm 2.20 (wb tm 84)
Monopolistische concurrentie
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Breechpocket-productdossier
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Inleiding in de Marketing
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Agenda  Les 44 tm 46  wkn 04 en 05  hs 13 vreemd vermogen op korte termijn  bestuderen par 13.1 tm 13.5 maken wb vragen 13.1 tm
Agenda  Les 15  wkn 14 2e  hs 2.6 winst & verlies
Agenda  Les 13  wkn 13 2e  hs 2.4 overige kosten
Winst-en-verliesrekening
Marketing presentatie
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3 Uitgedeelde stencil Rekentrainer!
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Doelen Soorten vormgeving.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Agenda  Les  wkn  hs 2 1 omzet en afzet  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)
Hoofdstuk 2.
International Business Adviser
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid en recht
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
De ijsjesmarkt 13 december De kern De 4 p’s: de marketingmix De vraag.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Welkom havo 4..
Welkom Havo 5..
Distributiebeleid.
What will you do to change the
Welkom VWO 5..
Welkom havo 3..
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economie Basis Examentraning 2018 Wat kun je allemaal doen:
Nederland en de rest van de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Marktgedrag.
Transcript van de presentatie:

Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)

Marketing Marketing is verkoopbeleid gericht op de beïnvloeding van de wensen en behoeften van afnemers. Het verkoopbeleid bestaat uit de 4 P’s: productbeleid prijsbeleid plaatsbeleid promotiebeleid Let op: -beleid niet vergeten / product niet productie!

Productbeleid Het gaat om de keuze welke soort en kwaliteit goederen een bedrijf aanbiedt: Productassortiment: Productdifferentiatie: varianten Merkbeleid: A- / B- of huis-

Prijsbeleid Is gericht op het vaststellen van de hoogte van de verkoopprijzen Prijsverhoging of –verlaging Kortingen Prijsafspraken* * Mededingingswet verbiedt (prijs-)kartelvorming die tot doel heeft concurrentie uit te schakelen ten koste van consument.

Plaatsbeleid De keuze van vestigingsplaats en de wijze waarop een product of dienst wordt aangeboden Winkelcentrum Bedrijventerrein Postorder E-commerce Distributiekanalen (telefoon, computer, automaten, persoonlijke verkoop,…)

Promotiebeleid De wijze waarop een onderneming het product of het bedrijf onder de aandacht wil brengen Verkoopacties Reclame* Public Relations * De Nederlandse Reclame Code verbiedt misleidende reclame, zoals het onjuist of onvolledig informeren van de consument.

4P’s