Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Media en creativiteit module 8 Engagement
Elske Revelman de Vries
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Het maken van een presentatie
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ho 8: Portfolio.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Presenteren en communiceren
Portfolio Presentatie
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
vrijheid Innerlijke vrijheid.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Gespreksvaardig-heden
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Consumentengedrag Leren I
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
E-learning E-health & Domotica
Transcript van de presentatie:

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel

Vandaag Presentatie tuinen Evaluatie schoolbezoek vorige week Identiteit in een vogelvlucht: MM02 Uitleg opdracht 2 – Challenge

Presentatie tuinen Per groep/tafel uitleg geven aan de klas  Vertel over de identiteit en het imago van de onderwijsinstelling  Verklaar hoe dit een rol gespeeld heeft in het ontwikkelproces  Hoe ben je tot je resultaat gekomen? In de reflectie een verklaring van het nut en meerwaarde van de opdracht

Evaluatie schoolbezoek Uitwerking opdracht 1: maak van je onderzoek een professioneel ogend rapport  Resultaten vooronderzoek  Resultaten schoolbezoek  Conclusies  Opbouw, bronnenvermelding, meetbaar?

Identiteit in een vogelvlucht: MM2 Je identiteit is opgebouwd uit 3 basisdelen  Innerlijk  Uiterlijk  Gedrag

Identiteit - Innerlijk Ontwikkeling tot wie je nu bent  Opvoeding, leefomgeving Ontwikkeling naar de toekomst Wat vind jij belangrijk? Waar sta je voor?  Persoonlijk / Zakelijk (opleiding?) - Politieke kleur Wat zijn je passies? Waarom? Met wie of wat vergelijk jij jezelf? Waarom? Wat typeert jou? Waar haal je energie uit?

Identiteit - Uiterlijk Hoe zie je er uit?  Lichaamsbouw, kleding, kapsel, gezichtsuitdrukking, houding en beweging Hebben keuzes in je uiterlijk te maken met je smaak?  Hoe omschrijf je deze smaak/stijl?  Waarom voel je je hier gemakkelijk bij? Wat voor taalgebruik heb je?

Identiteit - Gedrag Hoe gedraag jij je?  Persoonlijk / Zakelijk  Heb je humor? Ben je ad rem? of beleefd? Hoe ga je om met nieuwe ervaringen?  Afwachtend of impulsief  Welke is dit? Waarom voel je je daar prettig bij? Hoe ga je om met je ouders, vrienden, medestudenten?

Identiteit - Gedrag Schaar jij jezelf onder een bepaalde subcultuur?  Welke is dit?  Waarom voel je je daar prettig bij?  Op welke wijze heeft dit invloed op uiterlijk?

Identiteit - Onderzoeken Denk na over al deze vragen  Mist er iets? Zo ja, wat? Zoek naar antwoorden  Gebruik creatieve technieken  Verwerk dit in je opdrachten

Opdracht 2 - Challenge Doelstelling:  inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft  het meten en rapporteren van de effecten

Opdracht 2 - Challenge 2A: Definieer je eigen identiteit  Lichaamskenmerken mode, consumptiegedrag, culturele achtergrond, sociale omgeving (zie modulewijzer)‏ 2B: Geef het formulier aan je buurman/vrouw  Verander 3 belangrijke aspecten van de identiteit  Geef het formulier terug  Verhaal, lekker kort, over een zaterdagavond uit het leven van dit individu

Opdracht 2 - Challenge 2C: Breng je nieuwe identiteit tot leven  Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen  Hoe: Publiceer het individu zo geloofwaardig mogelijk op een online community, onderhoud deze en zoek grenzen op. 2D: Visualiseer het proces (de uitvoering van je online identiteit van begin tot einde). Bijvoorbeeld dmv een tijdlijn/flowcharts/animatie 2E: Schrijf een manifest waarin je je identiteit als online professional verwoord. (zie modulewijzer)‏

Planning Opdracht 2A: Uitwerken voor les 5 – volgende week Opdracht 2B: Uitvoeren in les 5 - volgende week tijdens de les Opdracht 2C: Uitwerken/onderhouden voor aanvang les 7 (2 weken dus)‏ Opdracht 2D-E: Uitwerken voor aanvang les 8