Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel
Vandaag Presentatie tuinen Evaluatie schoolbezoek vorige week Identiteit in een vogelvlucht: MM02 Uitleg opdracht 2 – Challenge
Presentatie tuinen Per groep/tafel uitleg geven aan de klas Vertel over de identiteit en het imago van de onderwijsinstelling Verklaar hoe dit een rol gespeeld heeft in het ontwikkelproces Hoe ben je tot je resultaat gekomen? In de reflectie een verklaring van het nut en meerwaarde van de opdracht
Evaluatie schoolbezoek Uitwerking opdracht 1: maak van je onderzoek een professioneel ogend rapport Resultaten vooronderzoek Resultaten schoolbezoek Conclusies Opbouw, bronnenvermelding, meetbaar?
Identiteit in een vogelvlucht: MM2 Je identiteit is opgebouwd uit 3 basisdelen Innerlijk Uiterlijk Gedrag
Identiteit - Innerlijk Ontwikkeling tot wie je nu bent Opvoeding, leefomgeving Ontwikkeling naar de toekomst Wat vind jij belangrijk? Waar sta je voor? Persoonlijk / Zakelijk (opleiding?) - Politieke kleur Wat zijn je passies? Waarom? Met wie of wat vergelijk jij jezelf? Waarom? Wat typeert jou? Waar haal je energie uit?
Identiteit - Uiterlijk Hoe zie je er uit? Lichaamsbouw, kleding, kapsel, gezichtsuitdrukking, houding en beweging Hebben keuzes in je uiterlijk te maken met je smaak? Hoe omschrijf je deze smaak/stijl? Waarom voel je je hier gemakkelijk bij? Wat voor taalgebruik heb je?
Identiteit - Gedrag Hoe gedraag jij je? Persoonlijk / Zakelijk Heb je humor? Ben je ad rem? of beleefd? Hoe ga je om met nieuwe ervaringen? Afwachtend of impulsief Welke is dit? Waarom voel je je daar prettig bij? Hoe ga je om met je ouders, vrienden, medestudenten?
Identiteit - Gedrag Schaar jij jezelf onder een bepaalde subcultuur? Welke is dit? Waarom voel je je daar prettig bij? Op welke wijze heeft dit invloed op uiterlijk?
Identiteit - Onderzoeken Denk na over al deze vragen Mist er iets? Zo ja, wat? Zoek naar antwoorden Gebruik creatieve technieken Verwerk dit in je opdrachten
Opdracht 2 - Challenge Doelstelling: inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft het meten en rapporteren van de effecten
Opdracht 2 - Challenge 2A: Definieer je eigen identiteit Lichaamskenmerken mode, consumptiegedrag, culturele achtergrond, sociale omgeving (zie modulewijzer) 2B: Geef het formulier aan je buurman/vrouw Verander 3 belangrijke aspecten van de identiteit Geef het formulier terug Verhaal, lekker kort, over een zaterdagavond uit het leven van dit individu
Opdracht 2 - Challenge 2C: Breng je nieuwe identiteit tot leven Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Hoe: Publiceer het individu zo geloofwaardig mogelijk op een online community, onderhoud deze en zoek grenzen op. 2D: Visualiseer het proces (de uitvoering van je online identiteit van begin tot einde). Bijvoorbeeld dmv een tijdlijn/flowcharts/animatie 2E: Schrijf een manifest waarin je je identiteit als online professional verwoord. (zie modulewijzer)
Planning Opdracht 2A: Uitwerken voor les 5 – volgende week Opdracht 2B: Uitvoeren in les 5 - volgende week tijdens de les Opdracht 2C: Uitwerken/onderhouden voor aanvang les 7 (2 weken dus) Opdracht 2D-E: Uitwerken voor aanvang les 8