Door: Gion, Robin, Loes, Marie-Sophie.  China en Tibet vechten al eeuwen lang om de regio Tibet.  De Chinese regering eist het geïsoleerde Tibet op.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Advertisements

Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
De Vreedzame School Een school met een hart. De Vreedzame School Een school met een hart.
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
Gemaakt door : Vera van helden
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Onderwijs & Arbeidsmarkt Doelstelling Bouwend Nederland wil dat haar leden kunnen beschikken over voldoende, goed gekwalificeerd personeel, zowel op.
Wensen Van het 6de leerjaar.
Het socialisme Paragraaf 7..
Begeleiding en onderwijs.  Allereerst voorlichting over de aard en ernst van de oogafwijking  Vaak is er ook nood aan inzicht in het toekomstperspectief.
Kinderarbeid.
LOT OP REIS.
Doelstelling Doe Een Wens Stichting: Het vervullen van de liefste wens van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte.
4.1: Het parlement is baas boven baas
Uitleg bij 82-89, historische vaardigheden
Geschiedenis havo 4 - een introductie
Verleden, heden en toekomst
Opvoedingsondersteuning
De collecte is bestemd voor Red een Kind. Red een Kind Red een Kind helpt kwetsbare kinderen en gezinnen in Afrika en Azië. Dit is Njoroge. Hij is zes.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Spoorbrug Oktober 2014 NIEUWS Hallo allemaal Dit is de eerste Spoorbrug nieuwskrant. Hier kunnen jullie lezen wat wij de afgelopen periode allemaal in.
Stichting Visible Results
Onbekende Volkeren De Kazaks centraal Azië.
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN! DVMHTB organiseert CLIL Content and Language Integrated Learning Schooljaar
Een kaart voor topondernemers
Schoolontwikkelthema leesmotivatie vergroten
OORLOG OF VREDE?. OORLOG OF VREDE? ER IS EEN TIJD OM LIEF TE HEBBEN EN EEN TIJD OM TE HATEN. ER IS EEN TIJD VOOR OORLOG EN EEN TIJD VOOR VREDE. PREDIKER.
Aan de vis wordt gevraagd waar hij op vakantie geweest is.
Meer aandacht voor zorg van studenten? Wij zijn er al mee begonnen! Online platformdag passend onderwijs, 22 mei 2014 Lilian Zuiderwijk.
Solidariteit tussen de verschillende leeftijden… 29/04/2015.
Varkens in nood 1.De worstjes van de Hema – Hans Dorrestijn 2.Een interview met Dimitri Verhulst + hand-out!
GEWOON IEMAND ZIJN ..
 Welkom  Aanleiding  Proces  Huidig model  Nieuw model  Gevolgen voor ouders  Gevolgen voor personeel  Vragen.
De Turkse groep in Nederland: splendid isolation?.
Project landen van: dinsdag 29 maart j.l. tot: vrijdag 22 april 2005.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Hoe cao-onderhandelingen elkaar beïnvloeden (en waarom dat tot cao-conflicten kan leiden) Alex Lehr Politicologie.
Problemen in het onderwijs Leraren zijn niet gekwalificeerd en klassen zijn erg groot. Hoewel het onderwijs gratis is, zijn de bijkomende kosten hoog.
Dalton in 3.
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN!.
Dide Breuer.
Vragen: Wat is dit? Waar is dit?
De bouw van een wagen! Hefbomen en katrollen..
Informatie voor de regionale aanpak
Blok 2 Mijn familie Deelvragen: Uit welke familie kom ik?
Informatieavond klas
Wij hebben (al heel lang) een Bijbel.
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Vooraankondiging Kerstwensboom 2017
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Blok 2 Rampen in Afrika Deelvraag:
Blok 2 Rampen in Afrika Deelvraag:
DIE #39 PLEK WAAR CHRISTENE DIE ERGSTE VERVOLGING ERVAAR
Die Kerk groei egter voort en het onderneem om teen 2030,
Blok 3 Vrede in zicht? Deelvraag:
Cursus 6.2 : Koude Oorlog 2 KGT Lesweek 1
Workshop – Hoe werk ik samen met mijn gemeente?
Welkom.
Stelling 1 De verdachte is in zijn jeugd door zijn ouders mishandeld. Hij kan hierdoor moeilijk omgaan met conflicten. 1.
Semantisatieverhaal: Ik wil in de toekomst graag op vakantie naar China. De toekomst dat is de tijd die nog moet komen. Daarom ben ik nu op Chinese les.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Gouden Eeuw V5.
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 2 People.
Transcript van de presentatie:

Door: Gion, Robin, Loes, Marie-Sophie

 China en Tibet vechten al eeuwen lang om de regio Tibet.  De Chinese regering eist het geïsoleerde Tibet op als een historisch onderdeel van de Volksrepubliek China.  Dit conflict is begonnen in 1959 en is op heden nog bezig. (bron: conflictenteller.nl)

 Er wordt Chinees gesproken in Tibet zo is het moeilijk voor veel Tibetanen om vervolgens onderwijs te vinden.  De Tibetanen krijgen zo een slechtere positie op de arbeidsmarkt.  Er zijn meerdere honger noden geweest in Tibet.

Geachte regering China, Wij zijn op de hoogte van het conflict tussen China en Tibet. Dit conflict heeft ook gevolgen voor de kinderen in Tibet, er zijn meerdere honger noden (geweest), ook wordt er Chinees gesproken in Tibet, zo is het moeilijk voor veel Tibetanen om vervolgens onderwijs te vinden, de Tibetanen krijgen zo een slechtere positie op de arbeidsmarkt. Het zou geweldig zijn als u gaat praten met de leider / leiding van Tibet. Als u kunt onderhandelen met Tibet dan kan er een einde aan het conflict worden gemaakt, zo krijgen kinderen in Tibet ook een eerlijke kans op een goede toekomst. Mvg, De leerlingen van A1A (Nederland, Weert)