But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Survival of the “fittest” op een te krappe arbeidsmarkt Pieter Timmermans bestuurder-directeur generaal VBO Uw werk, Uw merk, Jan Denys, 22/9/2010.
Advertisements

TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
De nieuwe werkelijkheid
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Ontstaan Jobkanaal •Vaststelling mismatching •Pact van Vilvoorde & Verdrag van Lissabon •Decreet 2002: evenredige arbeidsdeelname (EAD) •In 2003 is Jobkanaal.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Van, voor én door het onderwijs.
Aan de slag in de supermarkt Vlaanderen. Arbeidsmarkt in Vlaanderen.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
HR Beleid Nathalie Slechte
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Leiderschap.
Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
[datum].
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
TALENT IN ACTIE prikkelen identificeren ontwikkelen Schitteren
Netwerking & Organisatieontwikkeling
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Sittard, 30 juni 2009 Het geheel is meer dan de som van delen. Een onderzoek naar de manier waarop NVP Limburg een afdeling van het NVP kan zijn, die voldoet.
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
Presentatie Namens de werkgroep: Peter Budel Utrecht
Communicatie BBL-draagvlakdag 5 oktober Wat is communicatie?
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Hoe voer je een competentiegericht aanwervingsbeleid ? An Van Damme - JES vzw.
Divers personeel Een aangepaste klantenservice voor een divers doelpubliek Opbouwen van een sterk imago. Verborgen talenten, creativiteit en flexibiliteit.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
. LESS IS MORE… Onderscheid u en personaliseer uw verpakking! Onderscheid u… en personaliseer al uw verpakkingen, POS en andere marketing tools… En dit.
Employer branding in de voedingsindustrie IPV - Henk Dejonckheere en Ellen Fels Winston Wolfe - Mathias Vermeulen VOKA - 18 september.
Wie van ons wist op zijn 15de met welke partner hij/zij door het leven zou gaan? Wie van ons wist op zijn 20ste wie zijn huidige werkgever zou zijn? 3.
Zorgbelang Gelderland & aanpak laaggeletterdheid
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Workshop Arbeidsmarktcommunicatie
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Sociale Rekrutering. Sociale media  ontkokeren Klant centraal: sociale media gebruiken voor véél doeleinden.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Sociale Media voor Recruitment in de kinderopvang.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

but … I don’t find employees !

5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job

alleen die eerste 5% actief, is actief op zoek naar vacatures en informatie de rest krijgt zijn informatie vooral via zijn of haar (sociale) netwerk

… medewerkers zijn uw beste ambassadeurs

employer branding opbouwen stimuleren communiceren onderhouden de unieke en onderscheidende werkgever kenmerken die een meerwaarde betekenen voor huidige medewerkers en potentieel talent

employer branding aanpak

stap 1:intern imago Hoe betrokken zijn uw medewerkers ?

stap 2:extern imago wat interesseert de sollicitant ?

uw doelgroep in kaart brengen: segmentatie

stap 3 : toekomstrichting

stap 4: werkgevermix 12 elementen voor een kwalitatief werkgever imago

stap 5: Product uw unieke werkgever propositie Klant

marketing 3.0

stap 6: communicatie Live the brand

Communicatie intern

stap 7: meten en aanpassen kwantitatief kwalitatief

uw resultaat hoger engagement minder kosten en vooral … snellere invulling vacatures

employer branding: “het hoofd en het hart veroveren”

edeps bvba Vlamingstraat 4 B-8560 Wevelgem België Tel. 056 / Fax 056 / GSM 0487 /