VIPA Klantentevredenheidsonderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Jongeren over politiek
KWALITEITSZORG november 2012
Schoolsecretariaten (n=555)
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Burgerschap in de openbare ruimte: resultaten TNS/NIPO onderzoek november 2011.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Regelmaat in getallen (1).
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Bevraging huisartsen /09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze.
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Opzet van het onderzoek Merk- en reclamebekendheid
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

VIPA Klantentevredenheidsonderzoek

Conclusies en aanbevelingen Opzet onderzoek Resultaten Conclusies en aanbevelingen

Responsanalyse en steekproef Steekproefsamenstelling – Functie, ervaring en financieringsprocedure Basis: Alle respondenten (N = 258)

Bemerkingen analyse Antwoordschalen De schaal voor tevredenheid is : De van toepassing schaal is : De gebruikte schalen bevatten 3 positieve ankerpunten. Door 3 gradaties van tevredenheid toe te kennen krijgen we een beter zicht op de mate van tevredenheid waarbij de Top2box (uiterst + zeer tevreden) een uitdrukking is van echte overtuiging. Deze schaal heeft ook het voordeel van geen neutrale categorie te hebben zodat we voor alle respondenten een mening hebben. Als laatste willen we er ook graag op wijzen dat deze schaal een gevalideerde schaal is en gebruikt wordt bij satisfactie onderzoek in de GfK groep. 5 4 3 2 1 Uiterst tevreden Zeer tevreden Tevreden Niet echt tevreden Helemaal niet tevreden 5 4 3 2 1 Volledig van toepassing Goed van toepassing Van toepassing Niet echt van toepassing Helemaal niet van toepassing

Bemerkingen analyse Interpretatie In de presentatie wordt gebruik gemaakt van de termen TOP2 en BOTTOM2. TOP2 = de 2 beste scores (uiterst tevreden + zeer tevreden OF volledig van toepassing + goed van toepassing) BOTTOM2 = de 2 slechtste scores (niet echt tevreden + helemaal niet tevreden OF niet echt van toepassing + helemaal niet van toepassing) Sommige vragen zijn multiple respons ,wat betekent dat mensen verschillende antwoorden kunnen aanduiden, waardoor het totaalpercentage meer dan 100% kan bedragen Bij single responsvragen dient de optelsom 100% te zijn. Het kan dat er soms lichte afwijkingen zijn. Deze worden veroorzaakt door afrondingen.

Bemerkingen analyse Verbeteren Uitbouwen Bewaken Vasthouden Uitleg prioriteitenkaart Een prioriteitenkaart¹ tracht op visuele wijze weer te geven welke zaken prioritair zijn. Enerzijds wordt er een onderscheid gemaakt tussen aspecten die een grote of kleine impact hebben op de algemene tevredenheid (berekend a.d.h.v. correlatie-analyses). Hoe groter de samenhang is tussen een bepaald tevredenheidsaspect en de algemene tevredenheid, hoe groter de invloed van dit aspect op de algemene tevredenheid en dus hoe groter het belang van dit aspect. Anderzijds wordt er een onderscheid gemaakt tussen goed en slecht scorende aspecten op het gebied van de tevredenheid. Voor het beoordelen van de tevredenheid wordt gebruik gemaakt van de top2-score. De horizontale lijn in het raster geeft de gemiddelde impact weer, de verticale lijn in het raster de gemiddelde tevredenheidsscore. Er wordt volgend overzicht verkregen: Verbeteren Uitbouwen Impact tevredenheid Bewaken Vasthouden Tevredenheidsscore ¹ De prioriteitenkaarten zijn steeds gebaseerd op de cijfers zonder diegenen die ‘weet niet’ hebben geantwoord.

Conclusies en aanbevelingen Opzet onderzoek Resultaten Conclusies en aanbevelingen

Resultaten Kennis Imago Tevredenheid Vertrouwen Sterktes, stoorfactoren, verwachtingen

Kennis logo VIPA Geen significante verschillen Algemeen en significante verschillen Heeft u dit logo van het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden (VIPA) al eens gezien? Bekendheid logo (81%) Geen significante verschillen Basis: Alle respondenten (N = 258)

Resultaten Kennis Imago Tevredenheid Vertrouwen Sterktes, stoorfactoren, verwachtingen

Imago Algemeen Van toepassing Goed van toepassing Volledig van toepassing Helemaal niet van toepassing Niet echt van toepassing In welke mate vindt u dat volgende uitspraken van toepassing zijn op VIPA? 64% 76% 72% 70% 60% 60% 53% 36% 9% 5% 3% 6% 11% 16% 15% 19% Voor alle detailaspecten m.b.t. het imago zien we dat diegenen die in het algemeen uiterst of zeer tevreden zijn over de dienstverlening van het VIPA een positiever beeld hebben van het VIPA. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Correlatie algemeen imago Prioriteitenkaart Hoge prioriteit Verbeteren Uitbouwen Correlatie algemeen imago Bewaken Vasthouden Lage prioriteit Goede score Slechte score Top 2 Score aspecten imago De rode stippellijn geeft de TOP2-score van het algemene imago weer (i.c. 64%)

Resultaten Kennis Imago Tevredenheid Vertrouwen Sterktes, stoorfactoren, verwachtingen

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Vernieuwde website www.vipa.be Tevredenheid 56% kent nieuwe website Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden In welke mate bent u tevreden over .... van de vernieuwde website van VIPA? 55% 57% 54% 53% 52% 1% 0% 0% 4% 1% De tevredenheid over de vernieuwde website van VIPA hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over de volledige dienstverlening van het VIPA. Basis: Alle respondenten die de vernieuwde website van VIPA al eens geraadpleegd hebben, hetzij voorafgaand aan dit onderzoek, hetzij tijdens de bevraging (N = 240)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Op welke wijze heeft u de voorbije 12 maanden contact gehad met VIPA? Communicatiekanalen Gebruik Op welke wijze heeft u de voorbije 12 maanden contact gehad met VIPA? Voorzieningen die zowel met de klassieke als met de alternatieve financieringsmethode ervaring hebben, hadden het afgelopen jaar frequenter persoonlijk contact (81%) met het VIPA. Indien men enkel de alternatieve financiering gebruikt heeft, krijgt / stuurt men vaker een brief naar het VIPA (89%). Basis: Alle respondenten (N = 258)

Hoe tevreden bent u over ...? Communicatiekanalen Tevredenheid Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over ...? 75% 69% 64% 56% 6% 4% 5% 4% De personen die enkel met de alternatieve financieringsprocedure ervaring hebben, zijn minder frequent uiterst of zeer tevreden (46%) over het contact per email met VIPA. M.b.t. elk communicatiekanaal hangt de uitgesproken tevredenheid erg samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het algemeen beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten die de afgelopen twaalf maanden op die manier contact gehad hebben met VIPA (N varieert)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Subsidie-aanvraag Behandeling ingediende subsidie-aanvraag Besluitvorming m.b.t. subsidiëring Gehele proces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Indienen subsidie-aanvraag Tevredenheid Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de behandeling van de subsidie-aanvraag die u indient om in aanmerking te komen voor investeringssubsidies van het VIPA? 36% 47% 44% 44% 42% 19% 8% 6% 8% 10% 8% 34% De personen die enkel ervaring hebben met de alternatieve financiering zijn minder vaak uiterst of zeer tevreden (18%) over het indienen van de subsidie-aanvraag in het algemeen. De tevredenheid over de aspecten van het indienen van de subsidie-aanvraag hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten die al eens een subsidie-aanvraag bij VIPA ingediend hebben (N =210)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Subsidie-aanvraag Behandeling ingediende subsidie-aanvraag Besluitvorming m.b.t. subsidiëring Gehele proces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Correspondent bij VIPA Tevredenheid Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. uw correspondent bij VIPA? 54% 67% 62% 51% 51% 42% 5% 3% 7% 6% 9% 5% Personen die meer dan 10 jaar ervaring met het VIPA hebben, zijn frequenter ontevreden over de snelheid waarmee men van de correspondent een antwoord kreeg (20% maar zijn wel vaker uiterst of zeer tevreden (80%) over de vriendelijkheid van de correspondent bij VIPA. De tevredenheid over de correspondent van VIPA hangt op alle vlakken zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten (N = 257)

Inhoud contacten correspondent Tevredenheid Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de inhoud van de contacten (hetzij per e-mail, telefonisch of persoonlijke contacten) met de correspondent van VIPA? 57% 59% 56% 54% 53% 7% 3% 9% 8% 10% Zowel de algemene tevredenheid over de inhoud van de contacten met de correspondent van VIPA, als de detailtevredenheid over deze inhoud hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het imago dat men aan het VIPA toedicht. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Bouwtechnisch adviseur Tevredenheid bouwtechnisch adviseur 77% heeft contact Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de bouwtechnisch adviseur van VIPA? 68% 74% 71% 66% 64% 63% 1% 3% 1% 4% 2% 4% De tevredenheid over de bouwtechnisch adviseur van VIPA hangt op alle vlakken zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten die contact gehad hebben met een bouwtechnisch adviseur van VIPA (N = 198)

Bouwtechnisch adviseur Tevredenheid inhoud contacten bouwtechnisch adviseur 77% heeft contact Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de inhoud van de contacten met de bouwtechnisch adviseur van VIPA? 65% 66% 65% 63% 62% 61% 1% 2% 4% 4% 3% 5% Zowel de algemene tevredenheid over de inhoud van de contacten met de bouwtechnisch adviseur van VIPA, als de detailtevredenheid over deze inhoud hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het imago dat men aan het VIPA toedicht. Basis: Alle respondenten die contact gehad hebben met een bouwtechnisch adviseur van VIPA (N = 198)

Financieel analist 48% heeft contact Tevredenheid financieel analist Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de financieel analist van VIPA? 54% 61% 57% 52% 51% 47% 7% 7% 7% 6% 9% 9% De tevredenheid over financieel analist van VIPA hangt op alle vlakken zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten die contact gehad hebben met een financieel analist van VIPA (N =123)

Financieel analist 48% heeft contact Tevredenheid inhoud contacten financieel analist 48% heeft contact Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de inhoud van de contacten met de financieel analist van VIPA? 55% 62% 56% 56% 55% 55% 8% 5% 7% 7% 7% 11% Zowel de algemene tevredenheid over de inhoud van de contacten met de financieel analist van VIPA, als de detailtevredenheid over deze inhoud hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA. Basis: Alle respondenten die contact gehad hebben met een financieel analist van VIPA (N =123)

Behandeling subsidie-aanvraag Tevredenheid Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de behandeling van de subsidie-aanvraag door VIPA? 37% 55% 50% 26% 19% 12% 3% 7% 23% 38% Voor alle aspecten m.b.t. de behandeling van de subsidie-aanvraag hangt de tevredenheid nauw samen met de algemene tevredenheid over de volledige dienstverlening van het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Subsidie-aanvraag Behandeling ingediende subsidie-aanvraag Besluitvorming m.b.t. subsidiëring Gehele proces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Besluitvorming m.b.t. subsidiëring Tevredenheid Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de berichtgeving m.b.t. de subsidiebelofte / subsidiebeslissing / principieel akkoord? 50% 54% 50% 48% 48% 2% 2% 3% 4% 5% Personen die enkel ervaring hebben met de alternatieve financieringsprocedure zijn minder uitgesproken tevreden over de duidelijkheid (30%) en de motivering (32%) van de berichtgeving. De algemene tevredenheid over VIPA en het imago dat men aan het VIPA toedicht hebben een sterke invloed op de algemene tevredenheid over de formele berichtgeving en op de detailaspecten van deze berichtgeving. Er werd aan de respondent verduidelijkt dat berichtgeving ook doelt op de adviezen die als bijlage gaan bij het formeel schrijven. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Subsidie-aanvraag Behandeling ingediende subsidie-aanvraag Besluitvorming m.b.t. subsidiëring Gehele proces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Gehele subsidieproces Tevredenheid en significante verschillen Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden In het algemeen, hoe tevreden bent u over het gehele proces (van indienen dossier tot berichtgeving) met betrekking tot uw subsidie-aanvraag? 40% 8% De tevredenheid over het gehele proces met betrekking tot de subsidie-aanvraag hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over de volledige dienstverlening van het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Uitbetaling 60% heeft ervaring Tevredenheid Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten m.b.t. de uitbetaling van subsidies? 70% 77% 65% 63% 56% 8% 3% 6% 10% 8% De tevredenheid over de uitbetaling van de subsidies (en dit zowel in het algemeen als m.b.t. de detailaspecten) hangt zeer nauw samen met de algemene tevredenheid over het VIPA en het beeld dat men van het VIPA heeft. Basis: Alle respondenten die reeds ervaring hebben met de fase van de uitbetaling van de subsidies (N =155)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid

Behandeling waarborgaanvraag Tevredenheid en significante verschillen 23% heeft ervaring Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden In het algemeen, hoe tevreden bent u over de behandeling van uw waarborgaanvraag? 63% 7% Personen die in het algemeen uiterst of zeer tevreden zijn over het VIPA (en die ervaring hebben met de waarborgprocedure) zijn ook vaker uitgesproken tevreden over de behandeling van hun waarborgaanvraag (86%) Basis: Alle respondenten die reeds ervaring hebben met de waarborgprocedure (N = 60)

Tevredenheid Informatie Communicatie Subsidieproces Uitbetaling Waarborgprocedure Algemene tevredenheid Volledige dienstverlening VIPA Overzicht

Hoe tevreden bent u over volgende aspecten? Overzicht tevredenheid Algemeen (1) Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten? 51% 70% 68% 65% 63% 57% 55% 4% 8% 1% 1% 7% 7% 8% Basis varieert

Hoe tevreden bent u over volgende aspecten? Overzicht tevredenheid Algemeen (2) Tevreden Zeer tevreden Uiterst tevreden Helemaal niet tevreden Niet echt tevreden Hoe tevreden bent u over volgende aspecten? 51% 55% 54% 50% 40% 37% 36% 4% 7% 5% 2% 8% 12% 8% Basis varieert

Correlatie algemene tevredenheid volledige dienstverlening VIPA Overzicht tevredenheid Prioriteitenkaart Hoge prioriteit Verbeteren Uitbouwen Correlatie algemene tevredenheid volledige dienstverlening VIPA Bewaken Vasthouden Lage prioriteit Goede score Slechte score Top 2 Score tevredenheidsaspecten De rode stippellijn geeft de TOP2-score van de algemene tevredenheid over de volledige dienstverlening van VIPA weer (i.c. 51%)

Overzicht tevredenheid Legende prioriteitenkaart (1) Verbeteren Uitbouwen 5. Briefwisseling 6. Indienen subsidie-aanvraag 7. Correspondent 8. Inhoud contacten correspondent 13. Behandeling subsidie-aanvraag 14. Formele berichtgeving 15. Gehele proces subsidie-aanvraag 16. Uitbetaling

Overzicht tevredenheid Legende prioriteitenkaart (2) Bewaken Vasthouden 1. Vernieuwde website 11. Fin ancieel analist 12. Inhoud contacten financieel analist 2. Persoonlijk contact 3. Telefonisch contact 4. Contact per e-mail 9. Bouwtechnisch adviseur 10. Inhoud contacten bouwtechnisch adviseur 17. Behandeling waarborgaanvraag

Resultaten Kennis Imago Tevredenheid Vertrouwen Sterktes, stoorfactoren, verwachtingen

Algemene tevredenheid en vertrouwen Er bestaat een zeer duidelijk positief verband tussen tevredenheid enerzijds en vertrouwen anderzijds. (correlatie van 0,699) Vertrouwen Tevredenheid Helemaal niet Niet echt Van toepassing Goed Volledig Uiterst - 0,77% 5,81% Zeer 1,94% 26,36% 16,28% Tevreden 24,03% 17,83% 1,55% 0,39% 49% 46% 5% Personen met zowel een uitgesproken tevredenheid over als een uitgesproken vertrouwen in VIPA. Personen die tevreden zijn over en vertrouwen hebben in VIPA, echter niet beiden uitgesproken. Personen die ofwel ontevreden zijn over, ofwel geen vertrouwen hebben in VIPA. Basis: alle respondenten die op beide vragen een antwoord gaven (N = 258) In het algemeen, hoe tevreden bent u over de volledige dienstverlening van VIPA? In welke mate is volgende uitspraak van toepassing? Ik heb vertrouwen in VIPA

Resultaten Kennis Imago Tevredenheid Vertrouwen Sterktes, stoorfactoren, verwachtingen

Mening klanten Sterke punten samenwerking VIPA ondersteuning/goede dienstverlening (33%) deskundigheid/kennis van zaken/sterke dossierkennis (30%) stiptheid (1%) duidelijkheid/goede informatie (26%) objectiviteit (2%) correctheid/accuraatheid/ betrouwbaarheid (26%) vaste contactpersoon (5%) vriendelijkheid/ Klantgerichtheid (14%) communicatie/vlotte contacten/openheid (26%) snelheid / tijdigheid/vlotte bediening (16%) bereidheid/betrokkenheid/ flexibiliteit (22%) bereikbaarheid / toegankelijkheid (19%) 3,5% kan geen pluspunten opnoemen. 4,7% gaf een ander antwoord. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Mening klanten Stoorfactoren samenwerking VIPA tijdsduur / te traag / duurt te lang / doorlooptijd (33%) geen betrokkenheid (2%) onduidelijkheid (o.a. over tijdstip uitbetaling) onvoldoende of te ingewikkelde informatie (18%) bereikbaarheid (3%) te weinig ondersteuning (14%) personeel (wissel, gebrek aan kennis, niet vriendelijk,niet f2f...) (7%) administratieve last / teveel papierwerk (14%) compexiteit, ingewikkelde regelgeving (13%) gebrek aan flexibiliteit/pro-activiteit (7%) communicatie (gebrek aan) openheid (9%) 23% kan geen stoorfactoren opnoemen. 9% gaf een ander antwoord. Basis: Alle respondenten (N = 258)

Mening klanten Verwachtingen VIPA snelheid / vlotte afhandeling / kortere doorlooptijd (39%) ondersteuning /begeleiding / goede samenwerking (26%) bereikbaarheid (3%) duidelijkheid / juiste informatie (18%) Deskundigheid (4%) hogere budgetten (7%) minder administratie /vereenvoudiging (12%) feedback / openheid / communicatie (10%) correctheid / nauwkeurigheid / betrouwbaarheid (10%) soepelheid / flexibiliteit / meedenken (10%) 14% zegt expliciet dat hij geen verwachtingen heeft / dat het moet blijven zoals het nu is. 10% gaf een ander antwoord. Basis: Alle respondenten (N = 259)

Conclusies en aanbevelingen Opzet onderzoek Resultaten Conclusies en aanbevelingen

Algemene conclusies en aanbevelingen Het VIPA krijgt een positieve evaluatie van de klanten: men heeft een goede indruk, is zeer tevreden en het vertrouwen is erg groot. Vooral over de uitbetaling van de subsidies en de bouwtechnisch adviseur is de tevredenheid hoog. Het is belangrijk het persoonlijk contact met de voorzieningen te behouden én te onderhouden want twee op drie heeft persoonlijk contact met het VIPA! Verder dient ook het tijdstip van de uitbetalingen gecommuniceerd te worden. Hierover heerst soms nog onduidelijkheid. Hoewel men in het algemeen tevreden is, kan de dienstverlening van het VIPA toch nog verbeterd worden. Werk vooral nog aan de administratieve last m.b.t. het indienen van de subsidie-aanvraag, de doorlooptijd van de behandeling van de subsidie-aanvraag, de tussentijdse informatie die verstrekt wordt én de formulering en duidelijkheid van de formele berichtgeving!